طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

سوالات متداول برای تعویض پنجره های دوجداره

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 28 مرداد 1398 در ساعت 18 : 30 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

به طور حتم در بازسازی ساختمان و یا بازسازی دکوراسیون اداری خود به فکر تعویض و یا بازسازی پنجره های قدیمی خود به پنجره های دوجداره و upvc افتاده اید ما در شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا سعی کردیم که در این مقاله سوالات متداولی که در باب پنجره های دوجداره دارید و مزیت های آنها را جوابگو باشیم تا بهتر بتوانید در این خصوص تصمیم گیری نمایید .

  • قیمت و هزینه یک پنجره دوجداره چقدر میشود ؟

یکی از مهمترین سوالات و مسائل در پنجره ها و درب های دوجداره هزینه و قیمت نهایی این محصولات است . قیمت و هزینه یک پنجره دوجداره به نوع پروفیل مصرفی ، ابعاد پروفیل ، تعداد بازشو ، نوع یراق آلات ، نوع شیشه و ... بستگی دارد . باید دقت کرد که تولید کنندگان و شرکت هایی که قیمت پنجره های دوجداره را به صورت مساحتی و متر طول به شما عرضه میکنند همیشه باید هزینه ای بالاتر از قیمت اولیه پرداخت کنید که این مسئله به دلیل در نظر نگرفتن یراق آلات و تعداد بازشو ها پیش می آید . پس باید به خاطر داشته باشید که همیشه هزینه و قیمت نهایی را بصورت پیش فاکتوری که نرم افزارهای مخصوص با درنظر گرفتن تمام جزییات تحویل میدهند را تقاضا کنید .

  • ساخت و نصب پنجره و درب دوجداره چه مدت طول میکشد ؟

بازه زمانی برای تولید و نصب پنجره دوجداره و درب های upvc به فاکتورهایی مانند ابعاد ، نوع بازشو و نوع ساختمان و پنجره دارد . در ساختمان های نوساز و جدید این فرایند تا 3 روز کاری انجام میشود ولی در پروژه های نوسازی و بازسازی تا 6 روز کاری انجام میگیرد .

  • آیا داخل شدن سرما و صدا به داخل ساختمان بعد از نصب درب و پنجره های دوجداره امری طبیعی است ؟

کارایی اصلی درب و پنجره های دوجداره جلوگیری از هدر رفت انرژی و عایق صوت و حرارت است ، اگر این دو مورد در پنجره های دوجداره وجود نداشته باشد عملا کارایی این پنجره ها صفر است و هیچ تفاوتی با پنجره های معمولی ندارند و این اتفاقات زمانی رخ میدهد که محصول شما دارای کیفیت بسیار پایینی است که میتواند ناشی از یراق آلات نامرغوب ، عدم وجود گاز آرگون ، پروفیل نامناسب و ... باشد .

  • آیا میتوان بدون تخریب پنجره های بازسازی و نوسازی را نصب کرد ؟

در نیمی از پروژه ها نیازی به تخریب زیاد برای قرار دادن پنجره های نوسازی و بازسازی upvc نیست و میتوان بر روی فریم قبلی نصب گردد تنها اگر فریم قبلی دچار مشکلاتی نباشد ، ولی باید این نکته را هم در نظر داشته باشیم که تعویض فریم میتواند در کیفیت پنجره تاثیر گذار باشد .

  • آیا گاز آرگون در بین شیشه های پنجره دوجداره الزامی است و چگونه از وجود آن اطمینان حاصل کنیم؟

وجود گاز آرگون یکی از ارکان اصلی پنجره های دوجداره و چند جداره است که وظیفه عایق حرارتی و صوتی و همچنین جلوگیری از ایجاد بخار و شبنم را بر رویش شیشه دارد ، اگر پنجره خریداری شده از شرکت و کارخانجات معتبر باشد این گاز حتما در بین شیشه ها از طریق دو سوپاپ تزریق میشود . و برای اطمینان حاصل کردن از وجود گاز آرگون باید شیشه بیرونی از شیشه داخلی سطحی سرد تر داشته باشد .

  • ورق گالوانیزه تا چه حد در پروفیل های یو پی وی سی اهمیت دارد ؟

ورق های گالوانیزه در بحث ایجاد عایقی برای حرارت و صوت تاثیری ندارند ولی مقاومت و طول عمر پروفیل های یو پی وی سی کاملا به وجود ورق گالوانیزه بستگی دارد و این ورق ها باید در تمام طول پروفیل وجود داشته باشند در غیر این صورت بعد از گذشت زمانی کوتاه و برخورد اشعه uv خورشید با  پروفیل ، پنجره upvc تغییر فرم و حالت میدهد و به اصطلاحی پروفیل ها خم میشوند . شما میتوانید برای اطلاعات تکمیلی در مورد یراق آلات پنجره های دوجداره از مطلب یراق آلات در درب و پنجره های دوجداره ما دیدن کنید .

  • آیا تعویض پنجره های قدیمی با پنجره های دوجداره در هزینه انرژی ما تاثیری خاص میگذارد ؟

اگر بازسازی منزل خود تمام پنجره های خانه را با پنجره های دوجداره تعویض و نوسازی کنید 40 درصد در مصرف انرژی و گاز صرفه جویی میکنید به عبارتی هر متر مربع از پنجره دوجداره باعث صرفه جویی چهل مترمکعب گاز مصرفی میشود . برای مثال اگر هزینه گاز مصرفی برای شما در هر ماه 30 هزار تومان باشد بعد از نصب پنجره های دوجداره هزینه مصرف گاز شما برای هر ماه 12 هزار تومان کاهش میابد و تنها باید 18 هزار تومان پرداخت کنید .

  • تنوع رنگی و طرحی پنجره های یو پی وی سی چگونه است ؟

امروزه میتوان رنگ های مختلف و زیادی را برای پنجره های دوجداره درنظر گرفت و همچنین میتوان از طرح های لمینیتی و طرح چوب هم برای پروفیل های یو پی وی سی استفاده کرد و همچنین شرکت و تولیدکنندگان معتبر میتوانند پروفیل های دو طرفه تولید کنند به این شکل که هر سمت پنجره دارای رنگ و یا طرح متفاوتی برای هارمونی بیشتر با  بازسازی ساختمان ، دکوراسیون داخلی و طراحی نما ساختمان داشته باشد . ما در بخش رنگ های پنجره دو جداره به طور کامل این مبحث را توضیح داده ایم .

  • آیا درست است که پنجره های ریلی و کشویی مناسب نیستند ؟

شاید بهتر است این گونه جواب دهیم که این نوع از پنجره های دوجداره مناسب هر گونه شرایط آب و هوایی و منطقه ای نیستند برای مثال مناطق سرد و جاهایی که آلودگی صوتی زیادی وجود دارد پیشنهاد نمیشود که از این نوع پنجره استفاده شود به دلیل اینکه از 20 درصد درزبندی و عایق بندی کمتری نسبت به دیگر پنجره ها برخور دارند ولی می توان از پنجره فولکس واگنی استفاده کرد که زیبایی و کارایی پنجره های کشویی را دارند و به همان شکل باز و بسته میشوند ولی کاملا درزبندی و عایق بندی استاندارد و حداکثری دارند . پیشنهاد میکنیم از مقاله انواع پنجره های دو جداره یو پی وی سی upvc ما را مطالعه کنید .

  • فاصله بین پروفیل پنجره و دیوار چیست و چسب سیلیکونی برای چه کاری استفاده میشود ؟

این فاصله باید در حد 4 میلیمتر برای هر جهت برای تزریق چسب سیلیکون در نظر گرفته شود . وجود این چسب برای درزبندی و هواگیری پنجره الزامی است .

  • نحوه تمیزکردن پنجره های دوجداره upvc چگونه است ؟

نگهداری و تمیز کردن پنجره های دوجداره upvc  بسیار راحت و آسان است و میتوان با یک شیشه شوی و پارچه نم دار به راحتی آنها را تمیز کرد و اگر دچار رنگ رفتگی شدند و به رنگ شیری تغییر کردند میتوان از مواد شوینده ای مانند سیف و پارچه نم دار استفاده کرد. برای اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله نحوه تمیز کردن پنجره های دوجداره را مطالعه کنید .

  • چه نوع پنجره دوجداره ای مناسب است ؟

ما در مقاله انواع  درب و پنجره های دوجداره و چند جداره به طور کامل به این سوال پاسخ داده ایم ولی به صورت خلاصه کارایی ، دوام و کیفیت پینجره های دوجداره upvc از آلمینیومی و چوبی بهتر است و هزینه کمتری برای ساخت و نصب نیاز دارند .

  • آیا میتوانیم نصب پنجره های دوجداره را خودمان انجام دهیم ؟

شاید در نگاه اول نصب پنجره های دوجداره نیازمند تجربه و مهارت خاصی نباشد ولی 70 درصد کارایی پنجره های دوجداره به چگونگی نصب آنها برمیگردد و باید تمام نکات مربوط به نصب و درزبندی رعایت شود تا یک پنجره کاملا عایق داشته باشیم به همین دلیل پیشنهاد ما استفاده از تکنسین های مجرب در این زمینه است .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات