طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

سبک فرانسوی در دکوراسیون داخلی

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 24 آذر 1397 در ساعت 12 : 13 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

برای بیشتر ما فرانسه یادآور لحظات عاشقانه ، فضاهای لوکس و ظریف است . اگر از ظرافت ، پیچیدگی و اشراف گرایی خوشتان می آید دکوراسیون فرانسوی یک پیشنهاد عالی برای شما است .

ویژگی های سبک فرانسوی در دکوراسیون داخلی

یکی از ویژگی های بارز سبک فرانسوی هزینه بالای آن است که از مبلمان تا المان های کوچک دکوراتیو را در برمیگیرد. منسوجات و پارچه بسیار مورد توجه هستند ، پارچه های مخمل و ابریشمی با ترکیب توری های نازک و براق همیشه گزینه ای عالی و جذاب هستند.مشخصه های این سبک گچ بری و حکاکی و گلدوزی است . بخش جدایی ناپذیر در طراحی داخلی سبک فرانسوی آینه و نقاشی در قابهای حکاکی شده به رنگ طلایی ، نقره ای و برنزی است . البته کریستال و ظروف چینی اغلب به عنوان اکسسوری در طراحی داخلی بسیار استفاده میشود.

دکوراسیون فرانسوی از وسایل نورپردازی مختلف مثل شمعدان ها و چراغ های دیواری و لوستر های زیبا بسیار استقبال میکند. اما با این حال بهتر است که اتاق به اندازه کافی بزرگ با سقف های بلند و دارای یک پنجره بزرگ باشد که مقدار کافی از نور روز را جذب کند.

مبلمان در اینجا باید خاص و تک باشند . این مبلمان شامل صندلی های چوبی و آهنی با تکیه گاه و پایه های با شکوه به شکل منحنی ، میزهایی با پایه های باریک و گرد ، صندلی های راحتی و مبل هایی با شکل نفیس با عناصر دکوری فلزی به همراه گرانترین پارچه ها تزیین میشود . لازم نیست که تمام قطعات مبلمان دارای یک رنگ باشند ولی نکته اصلی این است که این رنگ ها با یکدیگر هارمونی داشته باشند. همچنین ترکیب و اتصال اشیا با سبک های مختلف در این سبک میتوانند به راحتی با هم هماهنگ شوند و فضای خاصی را در اتاق ایجاد کنند .

طیف رنگی طراحی فرانسوی

قانون و قاعده اصلی در انتخاب رنگ برای دکوراسیون یک اتاق در سبک فرانسوی خویشتن داری است . اولویتبا رنگ های پاستیلی است و در جاهای معمولی رنگ سفید عاجی انتخاب معمول و رایجی است . رنگ های زمردی ، سبز خاکستری ، آبی نرم ، آبی و نقره ای در این سبک هم بسیار مورد توجه هستند . هنگام انتخاب رنگ ها و سایه های ایجاد شده از آنها باید به یاد داشته باشید که سبک فرانسوی در درجه اول در مورد ظرافت است و نباید جسارت و هجومی بیش از اندازه داشته باشد .

دیوار ها

دیوارها هم مثل دیگر عناصر سبک فرانسوی باید ویژه  و دارای اتمسفر و حسی خاص باشد . دیوار ها با رنگ های مات و نیمه مات نقاشی میشوند . کاغذ دیواری هم اغلب در این سبک گنجانده میشود . به ویژه کاغذ دیواری های رومانتیک در اتاق های مستر مورد استفاده قرار میگیرد . اغلب طراحان قاب های بزرگ بر روی دیوار طراحی میکنند که در آن لامپ ، آینه و نقاشی قرار میدهند.

کف

کفسازی باید گرانبها و خاص باشد . لمینیت ، پارکت ، سرامیک های براق ، سنگ های پولیش شده و گرانیت گزینه های خوب و مناسبی در این سبک هستند . بر روی کف معمولا قالیچه های کوچک با پترن گیاهان انداخته میشود. باید توجه داشت که کفسازی های ارزان و کم کیفیت با فرش های بزرگ میتواند تصویر و فضای محیط را کاملا از بین ببرد .

سقف

ایده های طراحی داخلی و دکوراسیون سقف میتواند کاملا متفاوت و گوناگون باشد . یک ایده نسخه کلاسیک سقف رنگ شده با قابهای بزرگ است . سقف های براق یا مات میتوانند حس و حال گذشته را به داخل دکوراسیونبکشند .

هال و پذیرایی

اتاق نشیمن در دکوراسیون فرانسوی یک محیط لوکس  و شیک بحساب می آید . اشیا اصلی مبلمان در این اتاق باید صندلی ، یک مبل کوچک ، یک میز بیضی شکل و در صورت امکان یک شومینه که بر روی آن شمعدان ، عکس و سایر عناصر دکوراتیو کوچک قرار گرفته است . ولی اغلب در بالای شومینه یک تصویر یا آینه در قاب های مربوط به این سبک قرار میگیرد . پنجره ها در این سبک تا حد امکان بای بزرگ باشند تا اتاق به حداکثر نور طبیعی دست پیدا کند. ولی نباید ساده باشند و باید طراحی و دکور شوند . البته این به این معنا نیست که شما باید از پرده های سنگین و زخیم خودداری کنید پرده های زیبا و گران قیمت فضای نشیمن شما را لوکس میکنند و حضور این پرده ها باعث جذابیت اتاق میشوند . همچنین باید در طراحی آنها دقت کرد که به راحتی باز و بسته شوند تا بتوان از نور خورشید به طور کامل استفاده کرد . وسایل روشنایی و نورپردازی باید به گونه ای باشند که بتوان روزهای آفتابی را در شب حس کرد . دکوراسیون اصلی در اتاق نشیمن میتواند دارای یک لوستر بزرگ کریستال باشد و جلوه ای زیبا به اتاق ببخشد .

اتاق خواب

اتاق خواب در دکوراسیون فرانسوی فضایی شیک و در عین حال نجیب است . مثل تمام اتاق خواب ها ابجک اصلی تخت خواب است . معمولا تخت خوابها با پشتی های پارچه ای و اغلب دارای سایبانی با پارچه های شفاف است . که با گلدوزی های طلایی و توری تزیین شده اند . معمولا چنین مجموعه هایی شامل میزهای کنار تخت با پایه های منحنی ، میز آرایش و آینه است . کمد های اتاق خواب را میتوان در هر دوسبک عتیقه و مدرن استفاده کرد . به عنوان یک قانون در اتاق خواب از گچ بری های شلوغ و زیاد استفاده نمیشود. داشتن یک سقف ساده در به پایان رساندن آرام دیوارها کمک میکند . پرده ها اغلب سنگین و زخیم هستند و رنگ انها باید با یکی از بالشت های تخت خواب ست شود. نورپردازی باید بر روی دیوارها متمرکز شوند و لوسترهای کریستالی انتخاب مناسبی برای اتاق خواب نیست .

حمام

حمام فرانسوی یک فضای فوق لوکس و آنتیک که دارای طیف رنگی کاراملی ملایم است . اگرچه در آپارتمان های شهری امکان بوجود آوردن کامل سبک فرانسوی وجود ندارد زیرا این حمام دارای پنجره های بزرگ است ولی میتوان با ایده هایی طراحی را نزدیک به فرم ایده ال کرد. لزوما یک حمام فرانسوی دارای : آینه بزرگ با قاب طلایی ؛ وان سفید رنگ ، دستشویی و یک قفسه باز و بسته است . نورپردازی باید به گونه ای باشد که بتوان آن را تنظیم کرد و بتوان یک فضای کاملا روشن و یا یک فضای ملایم و نیمه تاریک داشت .

آشپزخانه

آشپزخانه فرانسوی را در هر آپارتمانی میتوان اجرا و طراحی کرد . مبلمان و خطوط طراحی در این سبک باید صاف و نرم باشند . بخش جدایی ناپذیر آشپزخانه در سبک فرانسوی کابینت ها هستند که با درهای شیشه ای و حکاکی های روی خود باید دارای هارمونی باشند. تمام پارچه ها باید طبیعی باشند . که شامل پرده ها ، رومیزی و حوله ها میشود . متریال غالب این آشپزخانه چوب و سنگ است  . ناهارخوری آشپزخانه را میتوان بایک میز گرد سنتی با پایه های حکاکی شده و جالب و صندلی های سبک طراحی کرد .

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات