طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

زمان و وقت مناسب برای بازسازی و تعمیرات نمای ساختمان

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 28 مرداد 1398 در ساعت 18 : 18 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

چه زمانی نیاز به بازسازی نما ساختمان احساس میشود ؟

از چه روش و متدی برای بازسازی نمای خود باید استفاده کنیم ؟

چه نوع از متریال هایی برای بازسازی نما ساختمان مناسب هستند ؟

با توجه به کاربری ساختمان از چه سبکی برای بازسازی نما ساختمان استفاده کنیم ؟

مجموع این سوالات و بسیاری از سوالات دیگر کارفرمایان را در هنگام بازسازی نما و تعمیرات ساختمان و نما به خود مشغول میکند و داشتن اطلاعات کافی و مناسب در باب این سوالات میتواند شما را برای انتخاب بهترین نما و بازسازی نما ساختمان خود یاری کند .

لغت نما در فرهنگ نامه و لغت نامه به معنای شکل و پوشش ظاهری و بصری  و آن چیزی  که در معرض دید قرار داد است و در معماری و صنعت و هنر ساختمانی به وجه بیرونی و جداره خارجی ساختمان نما گفته میشود که در معرض دید همگان قرار دارد . حال با دانش بر اینکه نماهای ساختمان های تجاری و اداری تا چه میزان بر جذب مشتری تاثیر مستقیم دارند . و همچنین تمام نماها در کنار هم سیما و جذابیت شهری را شکل میدهند که زیبایی و هارمونی آنها باعث گیرایی و جذابیت شهری میشود .

به طور مجموع نمای ساختمان نشان دهنده سطح اجتماعی و اقتصادی ساکنین آن ساختمان است . همچنین نمای ساختمان و یک بازسازی نمای مناسب نشان دهنده خلاقیت و ذوق هنری و نظم بصری طراح و  شرکت طراحی و اجرای نمای ساختمان است که بازسازی یا طراحی و اجرای نما را بر عهده گرفته است . که تمام این موارد در کنار هم جلوه و نمایه ای از شخصیت ساکنین ساختمان مورد نظر بیان میکنند و با توجه به اینکه نمای ساختمان در معرض دید عموم قرار دارد و اولین برخورد دیگران با نمای ساختمان است که اهمیت و نقش بسزای زیبایی و شکوه نمای ساختمان را بیشتر مشخص می کند .

حال دلایلی که باعث میشود دست به بازسازی نما و یا تعمیر نمای خود بزنید چه مواردی میتواند باشد ؟

یکی از دلایل مهم میتواند مسائل اقتصادی باشد که تخریب کامل ساختمان و ساخت یک ساختمان جدید میتواند هزینه های سرسام آوری برای کارفرما ایجاد کند به همین دلیل به بازسازی فضاهای داخلی و یا دکوراسیون داخلی اداری ، بازسازی منزل  به همراه بازسازی نما ساختمان میپردازند . همچنین با آمدن سبک های تازه و مدرن و در کاربری های اداری و تجاری ساختمان ها و نماهایی با سیمایی گیرا و بسیار جذاب باعث میشود که صاحبین و ساکنین برای همگام شدن با روند رو به جلو جامعه دست به بازسازی نمای خود بزنند که در ساختمان های تجاری و اداری این مسئله بیشتر اهمیت دارد . یکی دیگر از مسائل استفاده از تکنولوژی های روز برای ساختمان و نما ساختمان است که علاوه بر مزایایی که برای ساختمان دارند مانند کاهش مصرف انرژی و عایق صوت و حرارت و رطوبت میتوانند ویژگی های دیگری را برای شما فراهم آورند که علاوه بر زیبایی شاختمان شما را بیشتر مورد توجه قرار میدهد .

ولی عمده دلیلی که برای بازسازی نمای ساختمان آورده میشود خرابی و نیاز به تعمیرات گسترده در نما است که کارفرما تصمیم به بازسازی کلی و طراحی جدید برای نمای خود میگیرد . بیشتر ساختمان های قدیمی در ایران به روش های سنتی ملاتی و یا تر اجرا میشدند . این نوع از نماها یا به عبارتی نماهای تر و سنتی زودتر و سریع تر از نماهای دیگر و نماهای خشک دچار خرابی و فرسودگی میشوند و نیاز به بازسازی نما دارند . در نماهای تر و سنتی از متریال هایی مانند آجر ، سنگ ، سیمان و ... استفاده میشود . که این متریال ها در معرض شرایط جوی و تغییرات دمایی و انبساط و انقباض هایی که در این شرایط برای آنها رخ میدهد آسیب های جدی میبینند . که علاوه بر خراب کردن ضاهر نمای ساختمان استحکام و مقاومت نما را دچار اختلال میکنند که ممکن است از نظر ایمنی مشکل آفرین باشد . و بازسازی نما و تعمیرات نما علاوه بر ایجاد بهبود سیمای ساختمان و نما استحکام و مقاومت نما را تضمین میکند .

همچنین میتوان با بازسازی نمای ساختمان به طورت کلی از نماهای خشک مانند نمای سرامیکی ، نمای کامپوزیت و کرتین وال برای ساختمان استفاده کرد که دارای مزیت های بیشماری هستند و در کنار زیبایی و استحکام و ایمنی بالا ، سرعت بالایی در اجرا دارند که هزینه های بازسازی نما را پایین می آورد .

10 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات