طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

زاها حدید و آثار خارق العاده اش قسمت دوم

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 24 شهریور 1399 در ساعت 10 : 11 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در مقاله قبلی شما را با زاها حدید معمار برجسته ، خلاق و توانمند معاصر آشنا کردیم و به تعدادی از کارهای مشهور و فوق العاده ی او سر زدیم ، اکنون می خواهیم کارهای بیشتری از این معمار ماهر و با استعداد را با هم ببینیم ، پس اگر علاقه مند به آثار و ساختمان های طراحی شده به این سبک جذاب و چشم نواز هستید ، در ادامه با ما در شرکت معماری هیرادانا باشید و این مقاله را از دست ندهید.

موزه ماکسی تلفیقی از هنر ، معماری و زیبایی شناسی

زاها حدید و آثار خارق العاده اش قسمت دوم

این بنای عظیم و باشکوه در رم پایتخت ایتالیا که مرکز موزه ها و گالری های هنری متنوعی می باشد ، واقع شده است. در نگاه اول ، این بنا حجمی بزرگ و بتنی است که حسی از سازه های تخیلی و فضایی را برای ما به وجود می آورد به همین علت ، ظاهر بیرونی آن چشم ها را به سمت خود خیره می کند.

یکی دیگر از موارد جذابی که در طراحی داخلی مدرن این بنای حجمی رعایت شده است و چشم ها را به سمت خود خیره می کند ، توجه ویژه به اصل انعطاف پذیری می باشد. این انعطاف پذیری باعث شده است تا بتوان آثار هنری را به زیبایی در سالن های این موزه به نمایش گذاشت و نشان مخاطبان داد ، به گونه ای که در طراحی داخلی فضای این موزه شکوهمند از پله های سیاه رنگی استفاده شده است که باعث می شوند از راه رفتن و قدم زدن در راهروهای جذاب این موزه و تماشای آثار لذت ببریم. همچنین ممکن است این پله های عجیب و غریب به همراه سقفی با ظاهر منحصر به فرد ، تمام توجه و نگاه شما را به سمت خود جلب کرده و حواس شما را از دیدن آثار موجود در موزه به سمت معماری با شکوه این فضا پرت کنند. به طور کلی ساختمان این موزه از قسمت های بزرگی تشکیل شده است که به صورت سیال پشت سر هم ادامه پیدا می کنند و مخاطب را به حرکت در میان خود وادار می کنند.

زاها حدید و آثار خارق العاده اش قسمت دوم

برج نوآوری دانشگاه پلی تکنيک هنگ کنگ با الهام از فانوس دریایی

از ویژگی های بارز در آثار زاها حدید ، یعنی به کار بردن طراحی های معمارانه با ساختار پیچیده ، غیر واضح و اسرار آمیز ، در ساختار سیال و یکپارچه این برج مدرن به چشم می خورند. علاوه بر آن طراحی پویا ، نورپردازی جذاب و هوشمندانه و ایجاد حس حرکت ، از دیگر ویژگی های این بنای عظیم و باشکوه می باشد که چشم هر بیننده ای را به سمت خود خیره می کند.

طراحی خارق العاده موزه ریور ساید با سقف زیگزاگی شکل

زاها حدید و آثار خارق العاده اش قسمت دوم

یکی دیگر از کارهای شگفت انگیز این معمار برجسته و باهوش ، طراحی موزه ریور ساید در اسکاتلند می باشد. از ویژگی های خیره کننده این بنا می توان به طراحی نما ساختمان براق و سقف فلزی زیگزاگی شکل آن اشاره کرد.

ساختمان اداری دومینیون مسکو

زاها حدید و آثار خارق العاده اش قسمت دوم

معماری ساختمان دومینیون واقع در مسکو از چیده شدن تعدادی صفحات عمودی بر روی هم شکل  گرفته است که با عناصر کرو به هم وصل شده اند. همچنین در دکوراسیون داخلی مدرن این ساختمان با طراحی یک آتریوم مرکزی که از تمام طبقات این ساختمان اداری می گذرد ، به نور طبیعی اجازه ی ورود داده شده است.

 گالری مارپیچ

زاها حدید و آثار خارق العاده اش قسمت دوم

و اما آخرین اثر از مجموعه کارهای زاها حدید که می خواهیم با هم به دیدن آن برویم ، گالری مارپیچی است که توسط حدید در لندن به اجرا در آمده است. پنج ستون مخروطی شکل که از متریال فولاد برای اجرای آن ها استفاده شده است ، این بنای خاص و منحصر به فرد را از زمین بلند می کنند. همچنین در طراحی داخلی برای نورپردازی طبیعی این ستون ها ، از قاب های بیضی مانندی استفاده شده است تا نور طبیعی این ستون ها را روشن تر نشان دهد.

در پایان باید بگویم که آثار و سبک معماری زاها حدید ، این معمار خلاق ، ماهر و توانا را می توان پلی میان مدرنیسم و عصر دیجیتال معرفی کرد. همچنین او در کارهای خود از هندسه اقلیدسی پیروی می کرد و با نشان دادن حرکت و جریان ، نظم جدیدی را در فضا به وجود می آورد.

سرانجام این بانوی معمار در بیمارستانی در آمریکا از میان ما رفت. وی  در دوران فعالیت حرفه ای خود حدود 950 پروژه در کشور های مختلف جهان طراحی کرده و به اجرا رساند.

 

4 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات