طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

زاها حدید و آثار خارق العاده اش قسمت اول

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 24 شهریور 1399 در ساعت 10 : 5 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

زاها حدید یک استاد خلاق ، معمار برجسته ی عراقی-انگلیسی و اولین زن معماری بود که موفق به دریافت جایزه معماری پریتزکر ، دستاورد های بسیار زیاد و شهرت جهانی در حوزه معماری شد و ما در این مقاله قصد داریم بیشتر با این معمار توانا و هنرمند آشنا شویم. پس اگر شما هم به ساختارهای منحنی شکل و معماری کلونی های فرازمینی علاقه دارید ، با ما در شرکت معماری هیرادانا همراه باشید و این مقاله را از دست ندهید.

سبک کاری زاها حدید دیکانستراکشن یا همان ساختار شکنی است و او توانسته آثار شگفت انگیزی را با طراحی داخلی مدرن و متفاوت از ساختارهای متداول ، در اقصی نقاط جهان ، از خود به نمایش بگذارد. اکنون ما قصد داریم در ادامه از بین این آثار شگفت انگیز به چند مورد از مشهورترین ها و منحصر به فردترین های آن ها اشاره کنیم.

از آن جایی که طرح های ارائه داده شده توسط او بسیار شگف انگیز و عجیب بودند در ابتدا با اسقبال فراوانی روبه رو شدند ولی به اجرا نرسیدند اما این امر باعث نا امید شدن وی نشد و او قوی تر از قبل به تلاش کردن ادامه داد و با گذشت زمان و با تدریس در دانشگاه های معتبر به شهرت جهانی رسید و ایده های منحصر به فرد خود را بسیار هنرمندانه و شگفت انگیز ، در مرکز توجهات ، به نمایش گذاشت.

سالن اپرای گوانگجو

 زاها حدید و آثار خارق العاده اش قسمت اول

این بنای شگفت انگیز و مدرن توسط این معمار خلاق و با الهام از سنگ های کف رودخانه مروارید طراحی شده و اجرا در آمده است. به طور کلی این مجموعه مانند دو صخره در کنار آب طراحی شده است که حس تحرک و پویایی به وسیله ی حجم های معلق در آن دیده می شود. به همین علت گوشه های تیز بسیاری در کل این بنا به چشم می خورند. در دکوراسیون داخلی فضای این مجموعه برش هایی ایجاد شده است. این برش های داخلی و شکاف های خارجی به عنوان محلی برای گردش ، رستوران و لابی در نظر گرفته شده اند. علاوه بر مواردی که گفته شد ، این شکاف ها به نور طبیعی اجازه ی ورود به اعماق این بنای شگفت انگیز را می دهند.

مرکز فرهنگی حیدر علی اف

 زاها حدید و آثار خارق العاده اش قسمت اول

یکی دیگر از کارهای شگفت انگیز و تکرار نشدنی زاها حدید ، مرکز فرهنگی حیدر علی اف واقع در باکو آذربایجان می باشد. این بنا با طراحی منحصر به فرد خود درک و احساسات لطیف مردم آذری را نشان می دهد و نگاه خوش بینانه ی آن ها را به آینده به نمایش می گذارد.

این بنا ارتباطی پیوسته و سیال بین درون ساختمان و میدان اطرافش  برقرار کرده است و فرم بندی حجم آن ، با امواج و انشعاباتش و تاشدگی ها و انعطافش ، سطح میدانی را که بنا داخل آن قرار گرفته است به یک چشم انداز معمارانه که در برقراری عملکردهای متفاوتی از جمله دعوت ، پذیرای ، خوش آمد گویی و هدایت مخاطبان نقش دارد ، تبدیل کرده است. علاوه بر آن ، این بنای بسیار زیبا چه از نظر طراحی بیرونی و چه از نظر طراحی داخلی میدان را احاطه کرده است و به آن شکلی بسیار زیبا داده است.

پل شیخ زاد

 زاها حدید و آثار خارق العاده اش قسمت اول

پل شیخ زاد واقع در ابوظبی اثر خلاقانه و منحصر به فرد بعدی زاها حدید می باشد که به بررسی آن خواهیم پرداخت. این پل با طراحی خارق العاده و طول 842 متر یکی از پیچیده ترین پل های جهان به شمار می رود. همچنین این پل ظاهری کمانی شکل دارد و شکل کلی آن به صورت یک موج است که به همراه نورپردازی داینامیک جلوه ای زیبا و خیره کننده بین خشکی های امارات و جزیره ابوظبی به وجود آورده است.

مرکز ورزش‌های آبی لندن

 زاها حدید و آثار خارق العاده اش قسمت اول

مرکز ورزش های آبی المپیک لندن با الهام از هندسه سیال آب در حرکت طراحی شده و منعکس کننده ی چشم انداز پارک المپیک می باشد.

در طراحی نمای ساختمان سقف موج دار این ورزشگاه عظیم تا کف ادامه پیدا می کند و دیوارهای شیشه ای گسترده دید بسیار خوبی را به استخر برای تماشاگران فراهم می کنند. همچنین دهانه هایی که به شکل گلبرگ طراحی شده اند به نور اجازه ورود به سقف بتنی سالن دوم را که در آن یک استخر تمرین قرار دارد می دهند.

 

5 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات