طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

روش های طراحی داخلی اداری و ضوابط دکوراسیون اداری

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 11 تير 1399 در ساعت 20 : 14 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

چیدمان اداری یکی از نکات مهمی است که متاسفانه توجه زیادی به آن نمی شود .در حالی که اگر این چیدمان به درستی طراحی و اجرا شود مزایای بسیاری در پی خواهد داشت .با توجه به این امر در این مطلب به نکات مهم استاندارد چیدمان اداری و طراحی داخلی اداری  پرداخته ایم و به مزایای آن اشاره کرده ایم.

 برای مثال

یک بخش اداری را در نظر بگیرید محل رفت و آمد و تعداد مشخصی از مراجعه‌کنندگان می باشد که به صورت عادی اعضای مجموعه پاسخگوی آن هستند. حالا اگر استاندارد چیدمان اداری در آن محیط رعایت نشود تصور کنید به هر دلیلی تعداد افراد حاضر در محل اعم از کارمندان و یا مراجعه کننده ها در یک بازه زمانی افزایش قابل توجهی پیدا می‌کند. در نتیجه مشاهده می‌شود که اختلال در پیگیری امور و هرج و مرج به وجود خواهد آمد و اجرای صحیح کارها به تعویق خواهد افتاد و ممکن است اجرای امور عادی دچار چالش شود .همه افراد تحت تأثیر این موضوع قرار می‌گیرند و آسیب‌های جدی به بخش‌های مختلف وارد می شود و خسارت های مادی و معنوی متعددی بر مجموعه تحمیل می گردد.

 ماهیت دومی را در نظر بگیرید که با رعایت استاندارد دکوراسیون اداری و امور خود را با قدرت اجرایی کرده و با نظم خاصی نیروهایش را به پیش می‌برد و در جهت افزایش کارایی خود تلاش می‌کند .کارفرماها بدون دغدغه به فعالیتهای اصلی خود می‌پردازند و مخاطبان و مشتریان نیز به آرامش و احساس ارزشمندی به انتظار می‌نشیند .

ابتدا میخواهیم بدانیم استاندارد چیست؟

روش های طراحی داخلی اداری و ضوابط دکوراسیون اداری

مدل و قواعدی که برای عموم و مورد استقبال و مورد پسند هستند و در کنار آن موجب افزایش کارایی و کیفیت می‌شود را استاندارد می گویند .

با توجه به این تعریف یک محیط استاندارد را اگر بخواهیم توضیح دهیم به این شکل خواهد بود که شاخصه های افزایش کیفیت و احساس خوشایند بودن را برای فرد یا افراد حاصل می کند.

نظم اداری یک محدوده اداری تشکیل شده از میزها ،صندلی‌ها، قفسه‌ها ،لوازم ضروری و یا حتی تزییناتی و بسیاری از این اقلام .حال اگر این وسایل و لوازم بدون برنامه و به صورت بی نظم چیده شوند مشکلات عدیده به وجود می آید که از جمله آنها می‌توان به مواردی مانند عدم امکان عبور و مرور بین پرسنل و یا مشتری میباشد و همچنین برخورد عابرین با میزها و لوازم اداری که این مسئله کلیه تمرکز و حواس یک کارمند را از موضوعی که بر روی آن کار میکند برهم میزند و در نتیجه تاثیر منفی بر راندمان کاری ایجاد میکند ، که همین موضوع باعث کاهش راندمان کار می شود .

همچنین توجه داشته باشید که چیدمان و دکوراسیون داخلی اتاق ها باید هر یک اصول مشخصی داشته باشد برای مثال اصول رعایت شده در دکوراسیون اتاق مدیریت با سایر اتاق های دیگر متفاوت است.

پیشنهاد ما برای شما

روش های طراحی داخلی اداری و ضوابط دکوراسیون اداری

راهکار پیشنهادی  کارشناسان شرکت ما ایجاد یک محیط اداری منظم است که با توجه به لوازم و وسایل موجود میزها در محل‌های با فاصله از یکدیگر قرار گیرند . اگر فضای اداری تان این اجازه را به شما می دهد که میزها را به صورت دو به دو روبروی یکدیگر قرار دهید و از این فرصت استفاده کامل را ببرید چرا که با این کار محل تردد بیشتری در اختیار پرسنل و مراجعه کنندگان قرار خواهید داد. قفسه‌ها بدون استفاده و بیش از حد بزرگ بودن را نباید در آنجا قرار دهید و به جای آن از فایل های استاندارد و کمجا بهره ببرید.

در اجرای دکوراسیون اداری سیم کشی ها را از درون داکت های مخصوص عبور دهید تا جلوه بهتری به ماهیت فضا دهد .

برای ساعات روز از امکانات موجود و فضای باز دفتر استفاده کنید و برای ساعتی از نورهای ترکیبی و غیر مستقیم استفاده کنید. همچنین سعی کنید از استفاده بیش از حد از لوازم دکوراتیو در طراحی داخلی خودداری کنید.

کفپوش و دیوارپوش

روش های طراحی داخلی اداری و ضوابط دکوراسیون اداری

 برای کفپوش ها از ترکیب رنگ های روشن و برای دیوار پوش ها از رنگ های مکمل و خنثی استفاده کنید در بخش‌هایی که لازم به جداسازی از یکدیگر هستند را با دیوارهای کاذب و جداکننده پارتیشن بندی کنید .

چیدمان اصولی

روش های طراحی داخلی اداری و ضوابط دکوراسیون اداری

در بازسازی ساختمان هر چند فضای کاری و دفتر اداری شما کوچک هم باشد باید به شکلی مناسب و به درستی چیدمان شود و انضباط و نظم بین تمامی المان ها برقرار باشد این مسئله شاید در نگاه اول کمی در فضاهای کوچک نادیده گرفته شود ولی بسیار مهم میباشد .

همچنین باید در نظر داشته باشید که اگر نوعی از طراحی برای یک محیط اداری جوابگو و مناسب باشد و چیدمانی عالی داشته باشد دلیل بر این نیست که همیشه این فرمول بر روی فضاهای دیگر هم جوابگو باشد . حال آنکه هر یک از آنها کاربری های متفاوت از هم داشته باشند دلیل آن هم واضح است برخی از آنها امکان تغییر را به کلی از مجریان میگیرد و شخص اجرا کننده فقط یک حالت آن هم به صورت دائمی برای آنها تهیه و پیاده سازی می کنند.

 

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات