طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

رنگ مولتی کالر در بازسازی و تعمیرات ساختمان

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 21 فروردین 1398 در ساعت 11 : 17 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از رنگ هایی که برای استفاده در بازسازی ساختمان و همچنین دکوراسیون داخلی اماکن عمومی مورد استفاده قرار می گیرد رنگ مولتی کالر نام دارد. این نوع از رنگ دارای بوی کمی بوده و یا در کل بویی ندارد.

قیمت رنگ مولتی کالر در دکوراسیون داخلی

قیمت رنگ مولتی کالر بر اساس این که از چه برندی استفاده می کنید و یا برای چه متراژی می خواهید از ان استفاده نمایید متغیر می باشد. یکی دیگر از عواملی که بر روی قیمت رنگ مولتی کالر در بازسازی ساختمان و یا در تعمیرات ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد این است که این رنگ بر روی داربست انجام می شود و یا به شکل ساده مورد استفاده قرار می گیرد که اگر بر روی داربست انجام شود به طور حتم بر روی قیمت رنگ مولتی کالر اثر خواهد گذاشت. به هر حال می توان گفت رنگ مولتی کالر بر اساس قیمت و برندی که دارند دارای مزایا و معایبی هستند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

درباره رنگ مولتی کالر چه می دانید

همان طور که از اسم رنگ مولتی کالر بر می آید این رنگ از چند رنگ متفاوت تشکیل می شود. رنگ هایی که در رنگ مولتی کالر مورد استفاده قرار می گیرد می تواند بر اساس سلیقه مشتری ترکیب شود. ولی شرکت بازسازی ساختمان می تواند راهنمایی های لازم را نیز در این زمینه برای ترکیب رنگ ها انجام دهد.  در رنگ مولتی کالر با توجه به موادی که در آن به کار رفته است به شکل مجزا از هم دیده می شوند. بنابراین با اینکه رنگ ها با یکدیگر مخلوط می شوند ولی می توان آن ها را به شکل مجزا از یکدیگر مشاهده نمود. در ابتدا که در ایران از رنگ مولتی کالر استفاده می شد استقبال گسترده ای از آن شد اما با گذشت زمان رفته رفته استفاده از این رنگ کاهش یافت. اجرای این نوع رنگ کار ساده ای نیست و نمی توان به راحتی با قلم و یا غلتک آن را بر روی دیوار اجرا نمود و نیاز به پمپ کردن رنگ بر روی دیوار دارد و کسانی که این کار را بلدند باید برای اجرای این رنگ به کشورهای اروپایی رفته تا نحوه اجرای این رنگ را که رنگی اروپایی محسوب می شود آموزش ببینند.

مزایای استفاده از رنگ مولتی کالر در بازسازی ساختمان

یکی از مزایای استفاده از رنگ مولتی کالر این است که در برابر ذرات معلق در هوا و دوده های موجود در هوا مقاومت بالایی را از خود نشان می دهد که این مزیتی مهم برای مکان های شلوغ و پر تردد محسوب می شود. یکی دیگر از مزایای رنگ مولتی کالر در بازسازی ساختمان قابل شستشو بودن این رنگ می باشد که در برابر آب و مواد شوینده مقاومت خوبی را از خود نشان می دهد.

از دیگر مزایای رنگ مولتی کالر که توسط شرکت بازسازی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد حالت تزئینی این رنگ می باشد که در انواع مختلفی موجود می باشند. همچنین رنگ مولتی کالر ضخامت اندکی داشته و استفاده از آن بدون حلال امکان پذیر می باشد که از مزایای استفاده از این رنگ می باشد.

معایب رنگ مولتی کالر در بازسازی ساختمان و دکوراسیون داخلی

استفاده از رنگ مولتی کالر در دکوراسیون داخلی می تواند شما را پس از مدتی خسته و دل زده کند و شما بخواهید این رنگ را تعویض نمایید که البته تعویض این رنگ کاری ساده محسوب نمی شود زیرا این رنگ دارای بافتی می باشد که اگر بخواهید آن را تغییر دهید باید دو دست بتونه بر روی آن انجام دهید تا بتوانید از رنگ دیگری برای آن استفاده نمایید که علاوه بر اینکه هزینه بر است  زمان زیادی نیز برای این کار مورد نیاز می باشد.

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات