طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

راهنمای طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 25 اسفند 1398 در ساعت 11 : 3 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در طراحی دکوراسیون منزل بخش نشیمن ،بخشی است که نیازمند توجه ویژه ای است. اتاق نشیمن  از مهم ترین بخش های خانه محسوب می شود  به این علت که اکثرا میهمانی ها و دور همی های  خانوادگی در این اتاق بر گزار میشود و تمامی افراد هر خانه در این اتاق دور هم جمع میشوند.

طراحی نشیمن باید به گونه ای باشد که افراد زمانی که در این اتاق قرار میگیرند احساس امنیت، ارامش و راحتی کنند.در این مقاله در شرکت بازسازی ساختمان قصد داریم با چند راهنمایی و رعایت نکات ریز و ساده به شما برای داشتن یک نشیمن بهتر و زیبا تر کمک کنیم .

  • طراحی دیوار اتاق نشیمن

(در مقاله های قبلی ما راهنمای انتخاب رنگ مناسب برای دیوار نشیمن را به شما ارائه دادیم.)

در طراحی اتاق نشیمن می توانید از قاب عکس های کوچک بر روی دیوار استفاده کنید ، البته باید توجه داشته باشید که تعداد قاب عکس های استفاده شده نباشد  زیاد باشد زیرا اگر اندازه نشیمن شما کوچک باشد  قاب عکس های زیاد بر روی دیوار اتاقتان میتواند نشیمن را شلوغ نشان دهد و حس ارامش افراد را به هم بزند. و پیشنهاد دیگر اینکه میتوانید از کاغذ دیواری هایی کا در طرح ها و رنگ های مختلف وجود دارد استفاده کنید.

راهنمای طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن

  • نقش مبلمان در اتاق نشیمن

یکی از بخش های بازسازی منزل بخش نشیمن است که این بخش برای چیدمان مبلمان و.. اصول خاص خود را دارد. اولین اصل یک اتاق نشیمن مناسب این است که مبلمان جوری چیده شود که یک مسیر و راه  بدون مانع برای رفت و امد و رسیدن به فضا های دیگر خانه را ایجاد کند .عرض این مسیر بهتر است بین هفتاد تا نود سانتی متر باشد؛ دومین اصل  در طراحی دکوراسیون نشیمن درست کردن یک قوس گفتگو برای اتاق نشیمن  است، منظور از این نکته این است که مبلمان را جوری قرار دهیم که زمان گپ زدن هم دور هم باشند هم صدای یک دیگر را خوب و به راحتی بشنوند.

اگر نشیمن خانه شما کوچک است بهتر است از مبلمانی استفاده شود که ابعاد کوچکتری دارند . انتخاب سایز مبلمان و نوع آن بسیار مهم است به این علت که اگر شما در انتخاب مبلمان دقت نداشته باشید شما شاید تمام فضای نشیمن را بیهوده اشغال کنید و دیگر نتوانید ان طرحی را که مد نظرتان است پیاده کنید. برای اتاق نشیمن های کوچک می توانید از کاناپه های تکی هم استفاده کنید این کاناپه ها هم ظاهری مدرن و زیبایی دارند و هم  نشیمن منزل شما را منظم تر جلوه میدهند. برای ایجاد فضای بیشتر در بازسازی ساختمان برای نشستن میتوانید از صندلی های تکی هم استفاده کنید. فقط باید چیدمان این صندلی ها به گونه ای باشد که قوس گفت و  گو را از بین نبرد.

راهنمای طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن

  • میز ها

میز های بخش نشیمن تقریبا می توان گفت که نقطه کانونی یک اتاق نشیمن هستند، اگر اندازه فضای نشیمن شما کوچک هستند پیشنهاد میشود از یک میز گرد یا بیضی شکل استفاده کنید اما اگر فضای نشیمن شما بزرگ است  پیشنهاد این است که از میز مربع برای فضای نشیمنتان استفاده کنید. این میز ها باید زیبا و کاربردی باشند و فاصله زیادی از مبل های شما نیز نداشته باشند.

  • تلوزیون

ابعاد تلوزیون اتاق نشیمن را باید با توجه به ابعاد مبلمان و اندازه ی فضای اتاق نشیمنمان انتخاب کنیم.

  •  استفاده از دکوری ها

اگر اندازه اتاق نشیمن شما بزرگ است  بهتر است از تابلو های نقاشی بزرگ بر روی دیوار های اتاق نشیمنتان استفاده کنید اما اگر اندازه  اتاق نشیمن شما کوچک است بهتر است از تابلو های کوچک چند تکه که ترکیب رنگی شبیه به رنگ مبلمان شما باشد استفاده کنید. و پیشنهاد بعدی هم استفاده از آباژر هست، شما با قرار دادن آباژور میتوانید هم فاصله های پرتی بین مبل ها را از بین ببرید هم با تنظیم نور اتاق فضای بهتری را برای نشیمنتان ایجاد کنید. نکته بسیار مهم این است که که نور پردازی در طراحی دکوراسیون داخلی از اهمیت خاص و ویژه ای برخوردار است.

با توجه به ساخت و ساز های امروزی که بیشتر به صورت آپارتمان میباشد. شما میتوانید به وسیله گل و گیاه به فضای نشیمنتان طراوت دهید. از استفاده از گل و گیاه در فضای نشیمنتان غافل نشوید.

راهنمای طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات