طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

راهنمایی برای انتخاب سبک طراحی نمای ساختمان

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 26 فروردین 1399 در ساعت 11 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

از جمله اهدافی که در راستای اجرای یک نمای موفق محقق می شوند می توان به اثر مثبتی که بر ارزش مادی آن ساختمان می گذارد ، جذب افراد و هر رهگذری که از کنار این نما می گذرند ، تاثیر زیبایی شناسانه و روانی بر کل محل و آن منطقه ای که ساختمان در آن قرار دارد اشاره کرد.بنابراین  طراحی نمای ساختمان از مهم ترین قسمت های طراحی به حساب می آید.

برای آشنایی بیشتر با سبک های طراحی نما ، همراه ما در شرکت معماری هیرادانا باشید.

در ابتدا قبل از طراحی نما به نکاتی از جمله جنس مصالح و متریال های انتخابی ، عمر و دوام مصالح ، هماهنگی نما با پلان و طراحی داخلی ساختمان توجه کنید. این ها همه نکاتی هستند که قبل از طراحی نمای ساختمان باید در نظر گرفته شوند.

اگر قصد طراحی نمای ویلای خود را دارید سعی کنید تا آن جایی که امکان دارد نمای ویلای شما به طبیعت و محیط اطرافش مطابقت داشته باشد.به طور مثال با ایجاد یک ستون بتنی بلند خاکستری میان سنگ های موجود در باغ و نمای ویلا یک هماهنگی ایجاد کنید. همچنین رنگ ها و مصالح انتخاب شده سازگار با محیط و طبیعت اطراف انتخاب شوند.

 راهنمایی برای انتخاب سبک طراحی نمای ساختمان

طراحی نمای مدرن

از ویژگی های سبک طراحی نمای مدرن  می توان به سادگی ، پرهیز از جزئیات پیچیده ، ترکیب دو یا چند متریال ، استفاده ازخطوط عمودی و افقی ، ایجاد عمق و فضاسازی اشاره کرد.مصالح این سبک عموما شیشه ، بتن ، چوب ، فلز و سنگ هستند.

طراحی نما به سبک پست مدرن

عناصر به کاررفته در طراحی نمای پست مدرن یا بومی گرا با فرهنگ و هنر آن منطقه ارتباط دارند وامروزه به یکی از سبک های رایج تبدیل شده است.

طراحی نما به سبک روستیک (روستایی)

راهنمایی برای انتخاب سبک طراحی نمای ساختمان

مصالح غالب در این سبک آجر و چوب است.اگر به نماهایی علاقه دارید که از خانه های قدیمی الهام گرفته شده اند طراحی نمای خود را به این سبک انجام دهید.همچنین با انتخاب این سبک برای نما بهتر است طراحی دکوراسیون داخلی شما نیز به این سبک طراحی شود.

طراحی نما مینیمال

راهنمایی برای انتخاب سبک طراحی نمای ساختمان

اگر مخالف با هرگونه تزیین اضافی در نما هستید و به طور کلی به دنبال سبکی در طراحی و اجرای نمای ساختمان می گردید که اساس آن بر پایه ساده گرایی بنا شده این سبک بسیار مناسب شما است.

این سبک یکی از سبک های محبوب و پر طرفدار جهان است.از ویژگی های آن می توان به استفاده از پنجره های بزرگ ، مصالح محدود و همان طور که گفته شد سادگی در طراحی نما اشاره کرد.

طراحی نمای کلاسیک یا نئوکلاسیک

راهنمایی برای انتخاب سبک طراحی نمای ساختمان

اگر به دنبال نمایی لوکس و با شکوه هستید که حس تجمل را ایجاد کند و از طرفی مشکلی برای هزینه کردن آن ندارید این سبک می تواند انتخاب مناسبی برای طراحی نمای ساختمان شما باشد.

در طراحی نمای کلاسیک بیشتر از سنگ استفاده می شود.از عناصر به کاررفته در این سبک نماها که از یونان و روم باستان الهام گرفته شده است می توان به سنتوری ها، سرستون های گاوی ، ستون های تزئینی و کار شده که سطح مقطع آن ها به جای چندضلعی دایره ای شکل است اشاره کرد.

امروزه طراحی نمای کلاسیک یا رومی در ایران بسیار محبوب و ترند شده است.شاید بتوان از دلایل محبوبیت این سبک در ایران را دیدن المان هایی از ایران باستان و یا در دسترس بودن مصالح آن دانست.

طراحی نمای ساختمان به این سبک ارزان نیست.برای کاهش هزینه می توان از سیمان سفید به جای سنگ های گران قیمت استفاده کنید اما باید به چند نکته توجه کنید این که سیمان سفید کیفیت و دوام سنگ را ندارد و اجرای آن به مهارت خاصی نیازمند است.

طراحی نمای ساحلی

این نما بیشتر مناسب ویلاهایی است که در کنار دریا قرار دارند.عموما سقف ها در این خانه ها به صورت کج و شیب دار اجرا می شوند.

رنگ های به کار رفته در این سبک رنگ هایی روشن هستند تا حس سبکی را ایجاد کنند.

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات