طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دیوار در بازسازی ساختمان

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 9 بهمن 1401 در ساعت 10 : 55 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

طراحی دیوار در بازسازی ساختمان

همانطور که می دانید فضاها با استفاده از سطوح مختلف معنا پیدا کرده و تبدیل به فضایی مشخص می شوند. می توان گفت دیوارها از جمله مهمترین و تاثیرگذارترین سطوح در خانه می باشند و چگونگی آن ها تاثیر زیادی روی چگونگی طراحی داخلی منزل می گذارد. به همین منظور در بازسازی خانه اصولا به تغییر دیوارها چه با رنگ و چه با کاغذدیواری و نقاشی و ... اهمیت زیادی داده می شود. با هیرادانا همراه باشید.

طراحی دیوار اتاق خواب، طراحی دیوار نشیمن، طراحی دیوار پشت تلوزیون و ... همه و همه اهمیت زیادی داشته و برای آن ها باید به سراغ متخصصینی رفت که دارای انواع ایده طراحی دیوار می باشند و به ترندهای روز آگاه می باشند.

طراحی-دیوار-2

وسایل مورد نیاز طراحی دیوار 

برای اینکه تغییرات دیوارهای قدیمی را به شیوه ای حرفه ای انجام داد باید از وسایل و تجهیزات مناسب نمود که بعضی از آن ها عبارتند از:

  • کاردک برای پاک کردن و یکدست کردن دیوار
  • ظروف لازم برای مخلوط و ترکیب کردن مواد مورد نیاز مانند استانبولی
  • گچ و یا متریال جدید
  • رنگ و یا کاغذ دیواری و طراحی جدید
  • کاغذ سمباده

طراحی-دیوار-3

مراحل بازسازی دیوارهای قدیمی

برای آنکه بتوان به تعمیرات دیوارهای قدیمی در بازسازی منزل پرداخت باید مراحل مختلف را به ترتیب و به درستی طی کرد که این مراحل عبارتند از:

  • در صورت نیاز، تخریب دیوار
  • در صورتی که تخریب نیاز نباشد، حذف تمامی قسمت های برآمده و ناهموار دیوار با استفاده از وسایلی مانند کاردک و یا تیغه
  • پاکسازی دیوار با استفاده از سمباده و یکدست کردن آن به این واسطه
  • پر کردن تو رفتگی های دیوار با مصالحی همچون مصالح قبلی دیوار
  • استفاده از رنگ، کاغذدیواری، نقاشی و یا پتینه کاری برای طراحی دیوار 

طراحی-دیوار-4

در تعمیرات دیوارهای قدیمی شما می توانید در صورت تمایل به طور کلی دیوار قدیمی را تخریب کرده و با متریالی جدید دیواری جدید را ایجاد نمایید. برای مثال ممکن است طراحی دیوارهای قدیمی شما آجری باشند که با سبک طراحی داخلی جدید فضای شما هماهنگ نبوده در این صورت می توانید تخریب کنید و آن را به شکلی جدید و با متریالی که با سبک طراحی داخلی فضایتان هماهنگ باشید اجرا کنید.

انواع بازسازی دیوار

تعمیرات دیوارهای قدیمی می تواند انواع مختلفی داشته باشد که هر کدام از آن ها با توجه به نیاز دیوار و میزان آسیب آن و طراحی جدید فضا مورد استفاده قرار می گیرد. بعضی از انواع بازسازی دیوارهای قدیمی عبارتند از:

بازسازی ساختار دیوار

یکی از سخت ترین نوع های بازسازی دیوارهای قدیمی، بازسازی ساختاری آن ها و بالا بردن کیفیت سازه آن ها می باشد. این کار نیاز صد در صد به متخصصین و مهندسین سازه داشته چرا که ممکن است با تخریب دیوار نادرست باعث تخریب کلی و یا آسیب به ساختمان شوید و به همین علت حتما باید با نقشه خوانی و بررسی دقیق سازه ساختمان صورت بگیرد.

بازسازی پوشش دیوار

بازسازی پوشش دیوار همانطور که مشخص است به معنای تغییر پوشش دیوارهای قدیمی می باشد و این یعنی تغیر رنگ، کاغذدیواری و به طور کلی طراحی دیوارهای قدیمی که ممکن است با تغییر متریال نیز همراه باشد.

بازسازی عایق دیوار

اصولا بسیاری از دیوارهای قدیمی به دلیل پیشرفته نبودن و در دسترس نبودن بسیاری از امکانات و متریال ها دارای کیفیت لازم برای زندگی و استفاده عادی نمی باشند که از جمله آن ها می توان به عایق بندی دیوار اشاره نمود. درواقع بازسازی دیوارهای قدیمی می تواند فرصتی برای بهبود عایق بندی و ایمن تر و بهینه تر کردن آن ها به شمار برود.

طراحی-دیوار-5

قیمت بازسازی دیوارهای قدیمی چگونه است؟

برای تعیین قیمت بازسازی دیوارهای قدیمی باید فاکتورهای مختلفی را در نظر گرفت چرا که موارد مختلفی می تواند روی قیمت بازسازی دیوارهای قدیمی تاثیر بگذارد. از جمله این موارد می توان به نوع بازسازی دیوارهای قدیمی، متریال انتخابی، مساحت دیوار، مشکلات دیوار و ... اشاره نمود.
به طور کلی باید در ابتدا نیاز و دلیل دیوار برای بازسازی را مشخص نمود و سپس متریال های مورد نیاز را تهیه نمود و عملیات تخریب و بازسازی را شروع کرد. به طور کلی می توان گفت هزینه بازسازی دیوارهای قدیمی می تواند از متری 150 هزار تومان تا 1 میلیون تومان متغیر باشد.

بازسازی ساختمان راهی است که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید چند سال دیگر از ساختمان خود استفاده کنید. بدون اینکه هزینه های زیادی برای بازسازی ساختمان انجام دهید می توانید ملک خود را به گونه ای بازسازی کنید که با قبل آن تفاوت های زیادی داشته باشد.

در کل اولین مرحله این است که با یک گروه حرفه ای در این زمینه مشورت کنید. تیمی که متخصصان طراحی و افراد اجرایی در آن باشند. با این مشورت می توانید خیال خود را برای گارانتی تعمیرات راحت کنید. ممکن است خود شما بتوانید این تعمیرات را انجام دهید. ولی استفاده از یک تیم حرفه ای این امکان را به شما می دهد تا از طرح های نوین در خانه تان نیز استفاده کنید.

طراحی-دیوار-6

نقش دیوار در بازسازی ساختمان

یکی از نقاطی که در بازسازی ساختمان اهمیت دارد طراحی دیوارها است. شما در بازسازی ساختمان مسکونی شاید به یک نقاشی ساختمان ساده بسنده کنید. دیوارها را با رنگ های مختلف که هارمونی خوبی با هم داشته باشند تزئین کنید این وقتی مناسب است که شما خودتان کار بازسازی ساختمان را انجام می دهید. ولی شما می توانید با استفاده از طرح های ساده و کم هزینه دیوارها را به گونه ای متفاوت تزئین کنید.

طراحی-دیوار-7

دیوار اتاق خواب، دیوار اتاق نشیمن و دیوار TV Room از جمله دیوارهایی هستند که طرح های خلاقانه در آنها بیشتر دیده می شوند. بسته به کاربری هر دیوار و فضای استفاده از آن می توانید خلاقانه طرح های متفاوت را پدید آورید.

جهت طراحی دیوار و تغییرات منزل خود با هیرادانا، با بازدید و مشاوره رایگان از طریق شماره 09125754921 در خدمتتان هستیم.

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات