طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون مدرن چیست؟

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 25 خرداد 1399 در ساعت 13 : 6 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

خانه مکانی است برای آرامش،مکانی است که شما بعد از یک روز کاری طولانی خیالتان آسوده است که جایی هست که بروید و بتوانید استراحت کنید.حس گرمی خانه،حس اتاق نشیمن که برای ساعاتی بنشینید در روبروی تلویزیون و خستگی یک روز کاری را از تنتان در بیاورید.این نکته مهم است که وقتی وارد منزل میشوید چه نکاتی برای شما اهمیت دارد؟سبکی که برای طراحی داخلی منزل و چیدمان دکوراسیون تان انتخاب کرده اید چیست؟اگر این سوالات در ذهن شما ایجاد شده میتوانید با خواندن این مقاله که کارشناسان شرکت معماری  هیرادانا آن را تهیه کرده اند به سوال هایتان پاسخ دهید.

مدرن یک کلمه لاتین میباشد که در فارسی به معنی تازه باب شده است. به عبارتی می‌توان گفت هر چیزی که به تازگی مد شده را میتوان برچسب مدرن به آن زد. از دیدگاه لغوی ،مدرن به معنی تازه اختراع شده و به کارگیری ابزار مدرن است. بررسی دکوراسیون فضاهای مدرن منزل اعم از اتاق نشیمن،اتاق خواب،آشپزخانه و ... ازمواردی هستند که در ادامه به آن میپردازیم.

فضاهای مدرن به چه فضاهایی میگویند؟

دکوراسیون مدرن چیست؟

فضاهای مدرن ویژگی های مختلفی دارند که اگر از آنها آگاهی داشته باشید میتوانید وقتی وارد یک محیط میشوید سریع متوجه شوید که سبک دکوراسیون داخلی این خانه چیست؟البته باید بگوییم که الزاما تنها با محیط داخلی نمیگوییم مدرن.ممکن است از سبک مدرن در طراحی نما ساختمان نیز استفاده شود.اگر فضای خانه تان کوچک است نگران نباشید زیرا سبک مدرن بهترین گزینه برای خانه هایی با متراژهای کوچک است.

رنگ

دکوراسیون مدرن با رنگ های خنثی طراحی مشود مانند سفید،خاکستری،سبزملایم و ... ..کاغذ دیواری در سبک مدرن جایگاهی ندارد زیرا باعث میشود خانه شلوغ شود و باید بدانید که شلوغی با سبک مدرن تضاد دارد.اما اگر خیل به کاغذ دیواری علاقمند هستید میتوانید از الگوهای ساده و کمرنگ برای یک دیوار استفاده کنید.مثلا دیواری که تلویزیون روی آن نصب میشود.

چوب

ممکن است رنگ های خنثی را دوست نداشته باشید و از استفاده مکرر آن خسته شده باشید.پیشنهاد ما به شما استفاده از یک وسیله چوبی طبیعی است.چوب حس تازگی را به فضا القا میکند.همچنین با ترکیب چوب و گیاهان به دلیل اینکه هر دو از دل طبیعت گرفته شده اند بسیار زیبا است.

مبلمان

دکوراسیون مدرن چیست؟

مبلمان باید در فضای خانه کم باشد.مبلمان های راحتی را انتخاب کنید.مبلمان ال و نیم ال بهترین گزینه برای طراحی داخلی مدرن هستند.یا از یک کاناپه با رنگ تیره استفاده کنید زیرا این کار باعث کنتراست در محیط میشود.

نور

نقش نور در فضاهای مدرن بسیار چشمگیر است یعنی نور باید به فراوانی در خانه دیده شود.از پرده های حریر برای سالن پذیرایی استفاده کنید و ترجیحا رنگ سفید و یا رنگ های روشن را استفاده کنید.در قسمت هایی که نور مستقیم ندارید از نور های خطی و هالوژن استفاده کنید . اگر دقت کرده باشید میبینید که در خانه هایی که به سبک مدرن طراحی شده اند از لوستر استفاده نکرده اند.اما امروزه لوسترهایی به سبک مدرن وارد بازار شده اند که زیبایی منحصر به فردی را دارند.

اکسسوری خلاقانه

یک قسمت از خانه را به وسایل خاص اختصاص دهید.برای مثال یک گلدان بزرگ که طراحی آن متفاوت باشد را در آن گوشه قرار دهید و سعی کنید گیاهی که برای آن انتخاب میکنید هم حساب شده خریداری کنید.

میزناهارخوری

اگر فضای منزلتان به اندازه ای است که میز ناهارخوری دارید ،باید از میزهای بزرگ شیشه ای با صندلی های خاص استفاده کنید.سعی کنید همیشه میزتان را خالی و تمیز نگه دارید.

دکوراسیون مدرن چیست؟

تخت خواب

از تخت خواب های کوتاه استفاده کنید.همیشه دو عدد میز عسلی در دوطرف میز قرار دهید و دوچراغ زیبا روی آنها قرار دهید.

انتخاب دکوراسیون آشپزخانه

دکوراسیون مدرن چیست؟

برای انتخاب کابینت آشپزخانه  بهترین گزینه کابینت های ،های گلس هستند.دقت داشته باشید که کابینت هایی که دستگیره ندارند در زیبایی فضای آشپزخانه به شما کمک میکنند.کابینت هایی هستند که با فشار دادنشان درب آنها بازمیشود.

سرویس بهداشتی

برای سرویس بهداشتی از رنگ های یاسی و یا آبی روشن استفاده کنید.همچنین برای نورپردازی از نورهای ملایم استفاده کنید.حوله ها همیشه باید تمیز باشند.برای روی کابینت دستشویی از سنگ مرمر استفاده کنید.سنگ مرمر همیشه جلوه زیبایی داشته است در طراحی سبک مدرن بسیار کاربرد داشته است.

 

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات