طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون سنتی را چگونه خلق کنیم

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 8 تير 1399 در ساعت 15 : 8 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

امروزه هنوز سبک طراحی داخلی منزل به سبک سنتی از جذابیت و زیبایی خاصی برخوردار است و خیلی از افراد ترجیح می‌دهند چیدمان سنتی به منزل خود بدهند. سبک سنتی سبک جذاب و زیبایی است که خیلی از افراد آن را می پسندد که در سبک سنتی از رنگ های سفید سیاه و طلایی استفاده می‌شود. در دکوراسیون سنتی شما پرده هایی از حریر با بالن های جذاب سنتی را مشاهده می‌کنید. چیدمان سنتی چیدمانی منظم و خیره کننده است که ما در این مطلب به خلق یک دکوراسیون داخلی به سبک سنتی اشاره کرده‌ایم.

 تقارن در یک سبک سنتی

دکوراسیون سنتی را چگونه خلق کنیم

همه چیز از مبلمان گرفته تا محل قرارگیری مبل ها باید در تعادل باشد .مبلمان تمایل دارند تا در یک چیدمان رسمی قرار بگیرند تا دیگران در آن به گفت و گو دعوت شوند و در امتداد محور اتاق قرار گیرند. البته دلیلی ندارد که در این سبک همه چیز در هماهنگی باشد اما این سبک مناسب کسانی نیست که به ناهماهنگی و شیوه های تلفیقی علاقه دارند. اگرچه نباید خیلی از تقارن دور شوید اما راه های زیرکانه نیز وجود دارد که فضای خانه را از داشتن جلوه‌ای کهنه دور می‌کند. یک آینه مرتفع در مقابل دیوار قرار دهید آثار هنری را به صورت گروهی بر روی دیوار نصب کنید تا حس حرکت ایجاد شود.

 حاشیه های نرم در دکوراسیون داخلی منزل سبک سنتی

دکوراسیون سنتی را چگونه خلق کنیم

زاویه تیزی در اتاق دیده نمی‌شود چرا که تاکید سبک‌ سنتی بر خطوط و فضاهای منحنی شکل میباشد. وسایل مدور حسی از دنج بودن و اصالت را ایجاد می‌کند و با صندلی ها و میزهای پایه دار در هماهنگی و موازنه هستند. بالشتک های چاق و چله و تعداد کوسن ها فراوان باید انتخاب شود. از مبلمان های مختلف استفاده کنید تا فضایی به روز داشته باشید و از پارچه های بافت دار و خنثی تا کاناپه و صندلی های قدیمی شما سیمای تازه به خود بگیرد و از قرار دادن تعداد زیادی مبلمان پارچه ای در یک اتاق باید دوری کنید چرا که فضا به شدت به سبک ویکتوریایی تبدیل می‌شود.

رنگ های محافظه کارانه در یک سبک سنتی

دکوراسیون سنتی را چگونه خلق کنیم

در سبک بازسازی ساختمان سنتی رنگ بیش از حد برجسته آن نمی‌شود و استفاده از آن بسیار محتاطانه است. استفاده از رنگ های خنثی مانند کرم ،خاکستری مایل به قهوه ای و قهوه ای مایل به زرد متداول است. اما قهوه‌ای تیره ،قرمز سبز، آبی های تیره نیز در فضای سنتی ظاهری فوق العاده ایجاد خواهد کرد .رنگ های خنثی همیشه جلوی زیبایی دارند اما اگر می خواهید کمی تغییر در رنگ ایجاد کنید اندکی از این اصول در دکوراسیون داخلی منزل فراتر بروید.

 می توانید از آبی کم رنگ، بنفش کم رنگ، سبز بهاری ،زرد، قرمز روشن استفاده کنید. یکسان نگه داشتن درجه تیرگی رنگ ها روش کلیدی برای نشان دادن رنگ ها در فضا سایه‌های روشن مانند زرد، لیمویی ،بنفش، فضا را تازه تر می کند اما برای اینکه همچنان طراحی شما در قلمرو سنتی باشد آنها را با رنگ‌های مهارکننده ترکیب کنید و از آنها در موقعیت ها و فضاها استفاده کنید.

 رنگ مایه های چوبی جذاب و قدرتمند

در طراحی داخلی کلاسیک و یا سنتی رنگ پایه های چوبی تیره مانند چوب درخت گردو ،گیلاس، ماهون ،بلوط حکومت می کنند.

نرده های از جنس چوب درخت گردو در یک راه پله سفید می‌تواند به یک فضای سنتی گرما ببخشد آن را دنج و راحت کند. اجازه دهید کفپوش هایی از جنس درخت های جنگلی در فضا بدرخشند آنها را کاملا لخت و عریان رها نکنید. اما همچنین با استفاده از یک فرش بسیار بزرگ آن را پنهان کنید استفاده از لایه های چوبی در قسمت‌های دیگر مبلمان که رنگ مشابه یکدیگر دارد فضا را یکدست می کند.

قالیچه های نامتعارف

گلیم ها فرش های ایرانی و قالیچه های شرقی هیچگاه از مد نمی افتند این قالیچه ها و فرش ها مانند جواهر میماند .شما می توانید با هر چیزی آنها را ترکیب کنید البته حضور آنها همیشه بر یک اتاق سایه می‌افکند. اگر می خواهید از این پروژه‌ها به گونه‌ای متفاوت استفاده کنید می توانید آنها را بر روی الیاف کنف قرار دهید.

 استفاده از طرح ها و الگو های زیبا

دکوراسیون سنتی را چگونه خلق کنیم

با پارچه های شطرنجی ،راه راه، گلدار ،کرباس و غیره همگی در سبک طراحی داخلی سنتی به کار می رود .در ترکیب این پارچه ها می توانید آزادانه عمل کنید اما از یک پالت رنگی مشخص استفاده کنیدو سعی کنید رنگ های تیره و روشن را به کار نگیرید.

 

10 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات