طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون رنگ زرد

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 4 دی 1398 در ساعت 10 : 22 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

رنگ زرد در بازسازی ساختمان به عنوان رنگی شناخته میشود که استفاده از آن در دکوراسیون داخلی منزل جسارت میخواهد. این رنگ که بسیار شادی آور و فرح بخش است به دلیل گرمی بیش از حدی که دارد و درجات روشن و تیره ای که میتواند به وجود آورد . ضمن اینکه میتواند حضوری قدرتمند و جالب در طراحی دکوراسیون داخلی داشته باشد ، اگر به درستی و در جای مناسبی اجرا نشود میتواند فضاهایی نامطلوب را ایجاد کند .

این رنگ میتواند ترکیبات زیبایی به همراه دیگر رنگ ها در بازسازی منزل و دکوراسیون داخلی منازل پدید آورد اما باید به این نکته نیز اشاره کرد به دلیل ماهیتی که این رنگ در خود دارد استفاده ی غالب از این رنگ در فضاهای داخلی خانه توصیه نمیشود و حتما باید ترکیب های رنگی مناسب با آن را در کنارش به وجود آورد .

روانشناسی رنگ زرد

این رنگ که جز سه رنگ اصلی محسوب میشود ، جز رنگ های گرم به شمار میرود . این رنگ میتواند شادی ، هیجان و خلاقیت را در فضا ایجاد کند . این رنگ به دلیل اینکه رنگ خورشید نیز است ، نشان دهنده طبیعت و نشاط است .

رنگ زرد اولین رنگی است که توجه انسان را به خود جلب میکند و فضا را برجسته میکند . از این رو استفاده از این رنگ برای فضاهایی که میخواهیم بیننده را در آنجا تحت تاثیر قرار دهیم میتواند بهترین موقعیت را داشته باشد . استفاده ی بیش از حد این رنگ طراحی دکوراسیون داخلی باعث خستگی چشم و دلزدگی افراد از محیط شود . پس استفاده از طیف رنگی زرد مناسب در کنار ترکیبب های رنگی دیگر میتواند رنگ زرد را کنترل کند .

ترکیب های رنگی مناسب با رنگ زرد

زرد و سیاه

 این ترکیب رنگی به شدت جذاب و گیرا است . این ترکیب رنگی برای سبک دکوراسیون کلاسیک کاربرد دارد . اما غیر از این برای فضاهایی که میخواهد فانتزی تر باشد و برای ساختمان های تجاری مناسب تر است .

طوسی و زرد

رنگ طوسی و زد

این دو رنگ به عنوان یکی از بهترین ترکیب های رنگی به شمار میروند . این دو رنگ میتوانند به راحتی با یکدیگر ترکیب شوند و فضاهایی جذاب ایجاد کنند. برای این منظور میتوان از رنگ طوسی یا خنثی برای رنگ آمیزی دیوار ها استفاده کرد و رنگ زرد برای مبلمان فضا به کار برده شود .

زرد و بنفش

این دو رنگ نیز که در چرخه رنگ جز رنگ های مکمل همدیگر به شمار میروند و میتوانند هارمونی رنگی گیرایی را در خانه ایجاد کنند و هم به عنوان رنگ مبلمان خانه و هم به عنوان رنگ مورد استفاده برای سطوح خانه اجرا شوند .

رنگ زرد در اتاق خواب

رنگ زرد به دلیل انرژی بالایی که برای افراد ایجاد میکند میتواند برای استفاده در اتاق خواب گزینه ی مناسبی نباشد . رنگ غالب زرد برای اتاق خواب زیاد مناسب نیست .

برای استفاده از رنگ زرد در فضای اتاق خواب باید با ترکیبهای دیگر کنتراست لازم را برای حضور رنگ زرد در محیط اتاق خواب ایجاد کرد .

رنگ زرد در آشپزخانه

دکوراسیون رنگ زرد

برای بازسازی آشپزخانه و طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه رنگ زرد میتواند به بزرگ نشان دادن و درخشان کردن آشپزخانه بسیار کمک کند . استفاده از رنگ سفید در کنار رنگ زرد به همراه متریال چوب میتواند گرما را وارد این محیط کند و صمیمیت بین افراد را بیشتر کند .

رنگ زرد در فضای نشیمن

رنگ زرد در فضای نشیمن میتواند در کنار پنجره هایی که در این قسمت تعبیه شده و نور روز طبیعی خورشید را وارد فضای آپارتمان میکند ، فضایی درخشان را به وجود آورد . از این نکته هم نباید غافل شد که لازم است در کنار رنگ زرد ، از رنگ های خنثی مانند سفید ، قهوه ای یا ترکیب های رنگی که در بالا ذکر شد ، استفاده کنیم تا فضا گیرایی و محبوبیت خود را از دست ندهد .

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات