طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون رنگ آبی

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 7 دی 1398 در ساعت 9 : 29 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

رنگ آبی یکی از سه رنگ اصلی در کنار قرمز و زرد به شمار میرود . این رنگ در ترکیب با رنگ های دیگر میتواند رنگ های جدیدی را به وجود آورد . این رنگ به دلیل آرامش بسیار زیادی که دارد میتواند رنگ مناسبی برای بازسازی ساختمان و طراحی دکوراسیون داخلی باشد . آبی هم قدرت تطبیق پذیری بالا با رنگ های دیگر را دارد و هم با درجه رنگی تیره و روشنی که دارد میتواند عملکردهای متنوعی در دکوراسیون داخلی منازل و تعمیرات ساختمان داشته باشد. آبی با این که جز رنگ های سرد به شمار میرود اما شرکت معماری و دکوراسیون داخلی با استفاده به جا و مناسب از آن در فضاهای داخلی خانه میتواند فضاهایی جذاب و آرامش بخش را در بازسازی منزل ایجاد کند و ترکیب آن با رنگ های گرم و خنثی تاثیرات مثبتی را بر روی روح و روان انسان می گذارد .

روانشناسی رنگ آبی

آبی رنگ آسمان و دریا است . انسان با مشاهده ی این دو میتواند حسی دلنشین را به دست آورد و از آنها آرامش بگیرد . این رنگ میتواند باعث آرام شدن و رها شدن ذهن و افکار آدمی باشد . هم چنین از نظر روانی این رنگ باعث خلاقیت و اعتماد به نفس در افراد میشود و رنگی الهام بخش است و به همین دلیل است که آبی رنگی مناسب برای دکوراسیون اداری و بیمارستان ها است .

نکته ای دیگر در مورد این رنگ این است که رنگ آبی حس دوستی و اعتماد را در افراد بر می انگیزد و از همین رو بسیاری از شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و فیسبوک و توییتر از این رنگ در لوگو و نماد شرکتشان استفاده میکنند . روانشناسان معتقدند ضمن اینکه این رنگ ، آرامش بخش و باعث آسایش افراد میشود اما باید استفاده از آن مهندسی شده و معمارانه باشد چون استفاده ی نادرست از این رنگ در فضایی نامطلوب میتواند احساس هایی شبیه غم و انزوا را در افراد به وجود آورد .

انواع رنگ های آبی

بیشمار طیف رنگی از آبی وجود دارد که میتواند حالت های مختلفی را در محیط ایجاد کند . اما اگر بخواهیم دست بندی کلی از انواع این رنگ را بیان کنیم ، آبی به دو بخش آبی تیره و آبی روشن تقسیم میشود . آبی تیره شامل رنگ های آبی نفتی ، سرمه ای و لاجوردی و آبی روشن شامل آبی فیروزه ای ، آبی آسمانی ، فسفری و ... است .

رنگ آبی در فضای نشیمن

دکوراسیون رنگ آبی نشیمن

در میان طیف های رنگی آبی میتوان گفت بهترین رنگ برای اجرا در فضای نشیمن ، رنگ آبی فیروزه ای و آبی آسمانی است . این رنگ میتواند ضمن احساس آرامشی که در محیط پخش میکند ، هیجانات اضافی را از فضای نشیمن دور میکند . هم چنین رنگ آبی فیروزه ای برای دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک رنگی بسیار مناسب است و به همراه رنگ سفید و قهوه ای میتواند دکوراسیون لوکس را در این سبک به وجود آورد .

نکته ای که در استفاده از رنگ آبی در فضای نشیمن اهمیت دارد این است که در استفاده از این رنگ زیاده روی نکنید چون میتواند فضاهایی سرد و کسل کننده را به وجود آورند .

رنگ آبی در اتاق خواب

طراحی دکوراسیون داخلی آبی

اتاق خواب ها فضایی هستند که طراحی دکوراسیون داخلی آنها متناسب با سلیقه افراد انجام میشوند . هر کس به دنبال فضایی شاد و هیجان انگیز است از رنگ های گرم و پر جنب و جوش استفاده میکند و اگر دنبال فضایی راحت و آرامش بخش هستید استفاده از رنگ های ملایم و بخصوص رنگ آبی بهترین گزینه است . اما در استفاده از رنگ آبی در این فضا باید به این نکته توجه شود که ترکیب این رنگ با رنگ های گرم میتواند کنتراست رنگی جالبی را برای اتاق خواب ها ایجاد کند . انتخاب نوع رنگ آّبی برای اتاق خواب باید به گونه ای باشد که این رنگ در طولانی مدت تکراری و یکنواخت نشود .

رنگ آبی در سرویس بهداشتی و حمام

به دلیل این که رنگ آبی یادآور آب است ، بهترین فضا برای استفاده از رنگ آبی سرویس های بهداشتی و حمام است . برای اینکار رنگ های آبی روشن برای اجرا در سرویس های بهداشتی و رنگ های آبی تیره برای استفاده در حمام ها مناسب تر هستند .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات