طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون داخلی اتاق کودک با رنگ سرد یا گرم

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 13 فروردین 1399 در ساعت 11 : 36 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از انتخاب های بسیار مهم در طراحی دکوراسیون داخلی انتخاب رنگ می باشد رنگ تاثیر چشمگیری بر روحیات افراد می گذارد. یکی از بزرگترین چالش های والدین برای طراحی اتاق خواب کودکان انتخاب رنگ مناسب برای اتاق خواب می باشد که این عمل باید کاملاً هوشمندانه انجام شود.رنگ های سرد و گرم هرکدام طرفداران خاص خود را دارند زمانی که شما در اتاق خواب کودک از رنگ های گرم استفاده میکنید یه او هیجان و انرژی را منتقل می کنید این در حالی است که اتاق خواب های طراحی شده با استفاده از رنگ های سرد بسیار آرام بخش هستند استفاده از رنگهای سرد در اتاق خواب کودکان باعث می شود که کودکان استراحت و خواب مناسب را که برای رشد نیاز دارند فراهم شود.  در این مقاله شرکت معماری و دکوراسیون داخلی  هیرادانا به تاثیرات رنگ های گرم و سرد بر روی روحیه کودکان می پردازیم. انتخاب رنگ اتاق برای نوزادان هم بسیار مهم و تاثیر گذار است در کل اتاق کودک باید به گونه‌ای باشد که برای او جذاب و دوست داشتنی طراحی شده باشد رنگ ها به دو گروه رنگهای سرد و رنگ‌های گرم تقسیم میشوند که ما میتوانیم از آن ها در بازسازی ساختمان خود استفاده کنیم حال می خواهیم تاثیرات رنگ های گرم و رنگ های سرد را بر روی روحیه کودکان ارائه دهیم.

  • رنگ های سرد در دکوراسیون داخلی اتاق خواب کودک

    دکوراسیون داخلی اتاق کودک با رنگ سرد یا گرم

رنگ های سرد به دلیل خاصیت ذاتی شان فضایی ساکت و آرام به وجود می آورد اما باید به این نکته نیز توجه کنیم که اگر میزان استفاده از رنگهای سرد خیلی زیاد باشد باعث به وجود آمدن حس افسردگی و دلتنگی نیز می تواند بشود. یکی از مزیت های رنگ های سرد در طراحی داخلی این است که در فضاهایی که شما از رنگ سرد استفاده می کنید اتاق بزرگ تر و دلباز تر به نظر می‌رسد به همین دلیل استفاده از این رنگ ها برای اتاق خواب های کوچک مناسب است یکی دیگر از ایده های کاربردی در رنگ بندی اتاق خواب استفاده معتدل از رنگهای سرد و ترکیب آن با رنگ های گرم و خنثی می باشد. در بین مردم این رواج دارد که برای اتاق خواب پسر ها معمولاً از ترکیبات آبی و برای اتاق خواب دخترها معمولا از خانواده رنگ های کلاسیک  مثل صورتی استفاده می‌کنند اما می توان با انتخاب رنگ های مناسب دیگر اتاق خواب هایی با رنگهای دیگر و فضای متفاوت را برای کودکان خود طراحی کرده و تنها به این دو رنگ اکتفا نکنیم . البته این به این نکته نیز باید توجه داشته باشیم اگر برای اتاق خواب کودک خودرو رنگ صورتی را انتخاب کرده ایم بهتر است این رنگ را با رنگ دیگر مثلاً سفید ترکیب کردم زیرا این رنگ در نگاه اول بسیار جذاب برای اتاق خواب کودک شما می باشد اما به مرور زمان تبدیل به یک اتاق خسته کننده می شود این عمل را در اتاق خواب های طراحی شده با رنگ آبی هم انجام دهید در واقع اتاق خواب های طراحی شده و فقط با رنگ آبی یک حالت افسردگی را به مرور زمان در افراد ایجاد می کند اما می‌توان با ترکیب این رنگ با سفید یک ترکیب رنگ فوق العاده جذاب و دوست داشتنی را به دست آورید.

انتخاب رنگ اتاق حتی برای نوزادان نیز بسیار مهم است در کل باید رنگ اتاق کودک برایش جذاب و دوست داشتنی باشد.

رنگ ها به دو گروه رنگهای سرد و رنگ‌های گرم تقسیم میشوند تاثیرات این دو گروه رنگ را بر روی کودکان را به شما ارائه می دهیم.

  • استفاده از رنگ های گرم در دکوراسیون داخلی اتاق خواب کودک

    دکوراسیون داخلی اتاق کودک با رنگ سرد یا گرم

موارد مختلفی انتخاب رنگ مناسب در دکوراسیون داخلی برای کودکان تاثیر گذار است یکی از موارد تاثیر گذار و مهم در انتخاب رنگ اتاق کودکان می تواند سن و جنسیت کودک باشد رنگ های گرم هیجان انرژی و بی قراری را در درون خود دارند. طیف گسترده رنگهای گرم از رنگ های تیره رو به رنگ های روشن و خنثی پیش می رود اتاق خواب های طراحی شده ذهن کودک را تحریک کرده و برای کودکانی که انرژی زیادی دارند مناسب نمی باشد البته این به این معنا نیست که نمی توان از رنگ های گرم در اتاق خواب کودک استفاده کرد زیرا رنگهای گرم برای زمان بازی و تفریح کودکان بسیار هم مناسب بوده و استفاده از آن ها به جا هستند در اتاق می توان طراحی مکان هایی که رنگ کرد استفاده شده است را به نواحی کوچکتر تقسیم کرد که شامل محل بازی کودک باشد البته این کار باید داشته باشد برای رنگ آمیزی محل خواب کودک بهتر است از رنگ‌های سرد و آرام‌بخش استفاده شود.

  • ترکیب رنگ های سرد و گرم با هم

    دکوراسیون داخلی اتاق کودک با رنگ سرد یا گرم

با ترکیب هر دو خانواده رنگ های گرم و سرد می توان یک اتاق ایده‌آل را برای کودکان طراحی کرد در اکثر طراحی ها رنگ سرد را رنگ اصلی قرار می‌دهند و از رنگ کردن برای ترکیبات نقوش و طراحی بخش هایی از اتاق خواب استفاده می‌کنند. در کل مناسب ترین رنگ ی اتاق کودک ترکیبی از رنگ های سرد و رنگ های گرم می باشد که در سال‌های اخیر اصولاً از رنگ‌های سرد به عنوان رنگ پایه و اصلی و اتاق و از رنگهای گرم به عنوان رنگ دوم استفاده می شود

و در آخر هم باید گفت که انتخاب رنگ اتاق خواب کودک یکی از مهم ترین انتخاب ها در بازسازی منزل میباشد زیرا رنگ ها علاوه بر خاصیت زیبایی که دارد و رفتار کودکان هم تاثیر می گذار.

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات