طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون اتاق کار در منزل

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 22 دی 1398 در ساعت 12 : 36 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

برای این که بتوانیم دکوراسیون اداری را در دفاتر و شرکت ها به وجود آوریم باید به نکات زیادی در مورد طراحی آن توجه کنیم ، از انتخاب مبلمان مناسب و راحت گرفته تا استفاده از رنگ ، متریال و نورپردازی درست و اصولی در طراحی دکوراسیون داخلی . امروزه بسیاری از افراد هستند که در خانه کار میکنند و فضایی از منازل خود در بازسازی ساختمان و بازسازی منزل را به عنوان فضای کار خود در نظر گرفته اند . روز به روز بر تعداد این افراد اضافه میشود و شرکت معماری و طراحی داخلی به فکر طراحی اتاق های کار مخصوص و مناسب در دکوراسیون داخلی منازل افتاده اند . مواردی که گفته شد از جمله مبلمان ، رنگ ، متریال و نورپردازی مناسب برای اجرای دکوراسیون اداری برای این فضاها نیز صدق میکند اما خب به دلیل اینکه این فضا در محیط منزل قرار است ایجاد شود ، تفاوت هایی با فضاهای کاری دفاتر و شرکت ها دارد که باید به آن توجه شود . در این مقاله در شرکت معماری هیرادانا ایده ها و نکات لازم برای ایجاد یک اتاق کار حرفه ای در منازل را به اتفاق مرور میکنیم .

1 – انگیزه و علاقه ایجاد کنید

دکوراسیون اتاق کار در منزل

مهم ترین اصل در طراحی فضاهای اداری ایجاد انگیزه و علاقه برای کار کردن افراد است .  اما حسن ایجاد اتاق کار در منزل این است که شما میتوانید به دلخواه خود آنچه که باعث انگیزه دادن به شما میشود را در داخل اتاق کارتان ایجاد کنید . عناصری که میتواند به شما روحیه دهد و آنچه که مورد علاقه و سلیقه ی شماست میتواند در دکوراسیون لوکس اتاق کار ایجاد شود و محیط مناسب برای فعالیت شما را رقم بزند .

2 – بین فضای کار و فضای زندگی مرز ایجاد کنید

اگر اتاق کارتان در منزل به گونه ای باشد که شبیه و هماهنگ با دکوراسیون داخلی منزلتان باشد میتواند حس و انرژی کار کردن را از شما بگیرد و برای کار کردن شما را ترغیب نکند . برای این منظور باید تفاوتی بین دکوراسیون اتاق کار با فضای زندگی خود ایجاد کنید به گونه ای که وقتی وارد اتاق کار شدید از محیط زندگی شخصی خود فاصله بگیرید و حس و حال کار کردن پیدا کنید .  این تفاوت میتواند با چیدمان داخلی فضا ، تفاوت رنگ ها و متریال این دو فضا و حضور عناصر متمایز در محیط کار ایجاد شود .

3 – نظم و ترتیب در اتاق کار

دکوراسیون اتاق کار در منزل

بزرگترین مشکل در فضاهای کاری و طراحی دکوراسیون اداری میتواند بهم ریختگی و بی نظمی محیط باشد .  محیطی کاری که شلوغ باشد و نظم در آن وجود نداشته باشد میتواند باعث تشویش افکار انسان شود و تمرکز را از وی بگیرد . برای این کار باید تمام وسایل و عناصر را در جای مناسب خود قرار دهید تا بتوانید هر زمان که لازم بود به راحتی به آنها دست پیدا کنید .  برای این کار میتوانید از قفسه ها و کمدها با طراحی های زیبا و جذاب استفاده کنید تا هم نظم و ترتیب را در فضا رقم بزنید و هم زیبایی اتاق کارتان را چشم نواز تر کنید .

4 – رنگ ، مبلمان ، نورپردازی

دکوراسیون اتاق کار در منزل

سه اصل مهم در طراحی هر فضا این عناصر هستند .  رعایت نکات طراحی برای این سه اصل میتواند کیفیت فضا را تضمین کند .

  • رنگ

برای اتاق های کار در بازسازی منزل ، استفاده از رنگ میتواند به شما انگیزه و قدرت بدهد .  اگر میخواهید فضایی فعال و پویا داشته باشید از رنگ های گرم و پر انرژی مانند زرد ، قرمز یا نارنجی استفاده کنید البته در نظر داشته باشید که ترکیب های مناسب برای این رنگ ها به کار ببرید تا ازدیاد این رنگ ها باعث نامطلوب شدن فضا نشود . استفاده از رنگ های خنثی مخصوصا سفید برای این ترکیب ها میتواند گزینه ی مناسبی باشد .

  • مبلمان

در این جا شما مختار هستید از هر مبلمانی که برای شما راحت تر است استفاده کنید . اگر به مبلمان رسمی احتیاج دارید یا مبلمانی راحت را برای کارتان میپسندید پس از همان مبلمان برای اتاق کارتان استفاده کنید .

در کنار مبلمان حضور عناصر دیگر که فضا را برای شما جذاب تر میکنند نیز فراموش نشود . حضور گیاهان و گلدان طراوت و تازگی را محیط کار به ارمغان می آورد .

  • نورپردازی

بحث مهم دیگر در فضای کار نورپردازی اتاق است . باید نور محیط به گونه ای باشد که فضایی روشن را برای انجام امورات کاری تان به وجود آورد بدون این که با ایجاد سایه های نامطلوب فضا را برای شما آزاردهنده کند .

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات