طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون فروشگاه

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 12 آبان 1398 در ساعت 11 : 51 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

فروشگاه ها میتوانند انواع و اقسام گوناگونی داشته باشند . فروشگاه ها با توجه به نوع محصولی که میفروشند طراحی دکوراسیون داخلی متفاوتی دارند . فروشگاه محصولات غذایی ، فروشگاه اجناس و محصولات خانگی و ... که هر کدام از آنها شرایط مختص به خود را برای طراحی در شرکت معماری  هیرادانا دارند .اما نکاتی مشترک در طراحی فروشگاه ها وجود دارد که به طور مختصر در شرکت بازسازی ساختمان و بازسازی منزل  هیردانا در زیر به آن میپردازیم .

طراحی ویترین

 ویترین یک فروشگاه معرف آن فروشگاه میباشد . به گونه ای که شما میتوانید از طریق ویترین محصول خود را به مردمی که از جلوی آن عبور میکنند نشان دهید . ویترین فروشگاه مانند یک آهنربا عمل میکند . مجری دکوراسیون  در طراحی ویترین فروشگاه باید به گونه ای عمل کند که مردم در اولین برخورد با ویترین مغازه از جذابیت آن بازخورد مثبتی بگیرند و خود را مجاب کنند که وارد فروشگاه شوند و داخل آن چرخی بزنند. با یک طراحی نامناسب و نامطبوع از ویترین میتوان مشتری ها را از مغازه دور کرد . پس در طراحی ویترین مغازه باید حداکثر ظرافت ، زیبایی و جذابیت را با استفاده از رنگ و متریال درست ، نورپردازی دقیق و استفاده از عناصر جلب کننده را به کار برد .

دکور داخلی و چیدمان درست فروشگاه

در طراحی داخلی فروشگاه باید به نوع چیدمان قفسه های اجناس و مواد دقت کرد . برای ایجاد یک دکوراسیون لوکس باید بدانیم که استفاده از قفسه های زیاد یا شلوغ کردن محیط با اجناس مناسب نیست و باعث سردرگمی و پریشانی مشتری میشود . بر عکس استفاده از دکوراسیونی که محصولات را به صورت مختصر و مفید در معرض دید مشتری قرار دهد و از اضافات و شلوغی دوری کند مناسب تر است . این کار باعث میشود مسیر راه رفتن و گردش افراد راحت تر شود .در ضمن حضور مبلمانی راحت برای استراحت مشتری ها ضروری است .

استفاده از رنگ ها و متریال مناسب

همانطور که گفته شد متناسب با نوع فروشگاهی که قرار است طراحی شود استفاده از رنگ ها و متریال ها متفاوت است .

برای فروشگاه های محصولات ورزشی و البسه استفاده از رنگ های مهیج و فعال میتواند مناسب باشد ، رنگ های قرمز ، نارنجی یا زرد برای این منظور میتواند مفید باشد . هم چنین طراحی فروشگاه های پوشاک برای مردان ، زنان و کودکان متفاوت است . استفاده از رنگ های شاد برای کودکان و رنگ های ملایم و مورد سلیقه بانوان برای پوشاک بانوان مناسب تر است . استفاده از رنگ هایی جذاب با توجه به شرایط آقایان نیز اهمیت دارد.

هم چنین برای فروشگاه های مواد غذایی استفاده از رنگ های روشن و دوری از چند رنگ کردن یا چند متریال کردن فروشگاه مهم است .

نورپردازی در دکوراسیون داخلی فروشگاه

استفاده از نورپردازی مناسب باعث میشود هم فروشگاه و هم اجناس بهتر و جذاب تر دیده شوند . به وسیله نورپردازی های متفاوت در محیط داخلی فروشگاه میتوان جلوه های مختلف و جذابی را در داخل فروشگاه ایجاد کرد . ترکیب نورپردازی و استفاده از رنگ های مناسب میتواند به ایده آل کردن فروشگاه کمک فراوانی کند .

نوآوری در طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه

نوآوری و خلاقیت در طراحی دکوراسیون داخلی مغازه همیشه مورد پسند مردم بوده است و باعث جذب هر چه بیشتر آنها به فروشگاه میشود . این نوآوری میتواند یک ویترین جذاب باشد که برای انها جالب باشد . میتواند استفاده از عناصری جذاب در محیط داخلی فروشگاه باشد تا بیننده را به خود جذب کند .طراحی فروشگاه هایی که همیشه به یک شکل بوده اند و هیچ خلاقیت منحصر به فردی در آن دیده نمیشود برای مشتری قدیمی شده و با یک طراحی نوآورانه میتوان مشتری های زیادی را به خود جذب کرد .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات