طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دریافت مجوز برای بخش هایی از بازسازی ساختمان

بازگشت به لیست مقالات » | پنجشنبه 2 اسفند 1397 در ساعت 10 : 25 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در بازسازی ساختمان نمی توان هر کاری را با سلیقه شخصی انجام داد بلکه برخی از تغییرات در بازسازی ساختمان هستند که برای انجام آن ها نیاز به مجوزهایی دارید.

تغییراتی که در بازسازی ساختمان نیاز به دریافت مجوز دارید

به همین جهت است که برای انجام برخی از تغییرات باید به شهرداری مراجعه کرده مجوزهای لازم را برای ایجاد آن تغییرات اخذ نمایید. برای مثال برای جا به جا نمودن راه پله و حذف کردن دیوارهای باربر که اگر حذف شوند موجب ریزش ساختمان می شود نیاز به اخذ مجوز از شهرداری را دارید. اگر این تغییرات بدون اخذ مجوز انجام شود غیرقانونی بوده وشما متخلف محسوب شده و باعث می شود تا مشکلاتی قانونی برای شما ایجاد شود.

برخی تغییرات در بازسازی ساختمان که برای آن ها نیازی به مجوز ندارید

اما انجام برخی امور نظیر مرمت بام مانند انجام عملیات قیرگونی، تعویض و یا تعمیر شیروانی نیازی به اخذ مجوز از شهرداری را ندارد. همچنین برای ساختن حوض و استخر و برای کفسازی و محوطه سازی و باغچه ساختن بدون حذف فضای پارکینگ نیازی به اخذ مجوز نمی باشد. همچنین برای جابه جایی سرویس بهداشتی ویا ایجد تغییرات در سرویس بهداشتی احتیاجی به مجوز برای بازسازی ساختمان نخواهید داشت. تعویض در و پنجره و حفاری چاه برای فاضلاب و تعویض و انجام لوله کشی های ساختمان در بازسازی ساختمان نیازی به اخذ مجوز از شهرداری ندارید.

گواهی های لازم برای تعمیرات ساختمان

اگر قسمتی از تعمیرات ساختمان نیاز به دریافت مجوز دارد بنابراین باید اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهید. برای پر کردن این گواهینامه ها باید فرم مجوز تعمییرات را پر کرده و پرونده تشکیل دهید. همچنین باید اصل بنچاق و کپی آن را و یا کپی سند سرقفلی در صورت داشتن سرقفلی را به همراه کارت ملی مالک و جوابیه هایی که از بیمه و آتش نشانی دریافت نموده اید را به همراه فرم مجوز تعمیرات به وسیله کارشناس و تایید آن ها به برای اخذ مجوز ارائه نمایید. چنانچه ساختمانی که می خواهید بازسازی ساختمان را برای آن انجام دهید در بافت فرسوده ای قرار گرفته است باید تایید آن توسط کارشناس میراث فرهنگی نیز انجام شود. اگر بازسازی ساختمان به شکل عمده و اساسی نیز انجام شود شما باید برای دریافت تعهد کارفرما و گواهی استحکام بنا نیز اقدام نمایید.

شروع بازسازی ساختمان

پس از اینکه مجوزهای لازم را برای انجام بازسازی ساختمان و تعمیرات ساختمان دریافت نمودید نوبت به پیدا کردن مجری قابل اعتماد برای انجام بازسازی ساختمان می باشد. در حال حاضر بسیاری از انواع شرکت بازسازی ساختمان هستند که در زمینه بازسازی و دکوراسیون داخلی به شکل حرفه ای عمل می کنند و می توانند با کمترین هزینه خانه و یا ساختمان مورد نظر شما را به روزرسانی کنند. شما می توانید برای انجام کلیه تغییرات در ساختمان و انجام مشاوره با شرکت هیرادانا تماس گرفته و از آن ها برای تعمیرات ساختمان مشورت بگیرید.  برای آغاز کار توسط یک شرکت بازسازی ساختمان حتما قراردادی کتبی بنویسید و بدون قرارداد کار تعمیرات ساختمان و بازسازی ساختمات را آغاز نکنید. برای عقد قرار داد با شرکت بازسازی ساختمان متن قرارداد را به دقت مطالعه کرده و سرسری آن را امضا نکنید در غیر این صورت در حین انجام کار ممکن است با مشکلات زیادی مواجه شوید.

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات