طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

خصوصیات و آپشن های یک خانه لوکس و مدرن

بازگشت به لیست مقالات » | پنجشنبه 13 دی 1397 در ساعت 14 : 8 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در ادامه این بخش از شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا بر آن شدیم تا خصوصیات و آپشن های یک خانه لوکس و مدرن را معرفی نماییم.

امروزه تنها با یک رنگ آمیزی و کاغذ دیواری های متنوع و چند دکور چوبی نمیتوان به یک خانه لوکس و مدرن رسید . آپشن ها و ویژگی های فراوانی با پیشرفت تکنولوژی  برای خانه های مدرن ایجاد شده است که میتوانند خانه را به مراتب زیباتر و مدرن تر میکند . در مواقعی این امکانات را میتوان تنها در مجتمع های ساختمانی بسیار لوکس و یا هتل های چند ستاره یافت . این خصوصیات میتوانند حتی تا 20 درصد ارزش اقتصادی ملک شما را افزایش دهند . ولی باید توجه کنیم که علاوه بر بالارفتن ارزش مالی ملک شما این آپشن های لوکس و زیبا برای شما آرامش و راحتی در کنار زیبایی و جلوه ای ماندگار ایجاد میکنند . در این مقاله سعی کردیم نمونه های بارز یک خانه و ساختمان لوکس و زیبا را برای شما جمع آوری کنیم و به اختصار در باب هر مورد توضیحاتی را بدهیم .

  • آبنماهای شیشه ای

آبنماهای شیشه ای یکی از آپشن های زیبایی است که امروزه استفاده فراوانی از آنها به عنوان پارتیشن در دکوراسیون داخلی میشود . آبنماهای شیشه ای به دلیل پویایی و حرکت طبیعی آب در آنها فضا را منحصر به فرد و طبیعی جلوه میدهند و دکوراسیون داخلی را بسیار شیک و منحصر به فرد میکنند .

آبنماهای شیشه ای را بیشتر در فضاهای لابی برای جداکردن و پارتیشن بندی فضاهای مختلف استفاده میکنند . که علاوه بر عملکرد فضابندی و جداکنندگی که دارند یک عنصر دکوراتیو و زیبایی شناسانه بحساب می آیند . آبنماهای شیشه ای به گونه ها و اشکال مختلفی وجود دارند و مناسب با دکوراسیون داخلی مورد نظر طراحی و اجرا میشوند . یک نوع از آبنماهای شیشه ای به مانند تابلو هستند و روی دیوار نصب میشوند . و مانند یک اثر هنری میتوانند جلوه خاصی به طراحی دکوراسیون منزل شما ببخشند . نوع دیگر از آبنماهای شیشه ای به صورت ایستاده و استند هستند که برای زوایای نشیمن شما گزینه ای بسیار مناسب محسوب میشوند و فضای شما را گرم و دنج میکنند .برای جلوه بهتر و زیباتر کردن آبنماهای شیشه ای میتوان از نورپردازی های خاص برای آنها استفاده کرد همچنین آبنماهای شیشه ای وجود دارد که به صورت موزیکال هستند  و برای فضاهای لابی و اجتماعات گزینه های عالی بحساب می آیند .

آبنماهای شیشه ای اغلب برای فضاهای indoor  و یا داخلی استفاده میشوند ولی میتوان از نوع های خاص آنها برای فضاهای خارجی و outdoor  استفاده کرد . و فضاهای خارجی و لندسکیپ منحصر به فرد و خاصی را ایجاد کرد .

  • آسانسورهای(gold) گلد و یا طلایی

آسانسورها امروزه تنها وسیله ای برای انتقال افراد به طبقات مختلف نیستند و جزیی از دکوراسیون کلی ساختمان بحساب می آیند . آسانسورها به این دلیل که توسط تمامی ساکنین و میهمانان یک ساختمان استفاده میشوند باید دارای زیبایی و جلوه ای خاص باشند و تعریفی شیک و لوکس از ساختمان را به میهمانان و ساکنان منتقل کنند .آسانسور های استیل ، سنگی و دارای صندلی از گزینه های لوکس و مدرنی هستند که میتوانید برای مدرن تر و لوکس تر کردن ساختمان خود استفاده کنید .

  • باغ های ژاپنی

باغ های ژاپنی نوعی از طراحی و چیدمان لندسکیپ و فضاهای بیرونی است که در آن از عناصر طبیعی به شکلی خاص و زیبا استفاده میشود .باغ های ژاپنی از شاخصه های سنتی معماری شرق و ژاپن محسوب میشوند و به دلیل زیبایی که دارند توانستند محبوبیت جهانی بدست بیاورند . در طراحی باغ های ژاپنی از عناصر طبیعی مانند گیاهان و گلهای رنگارنگ در ترکیب با عناصر دیگر مانند برکه های کوچک و کم عمق به همراه تکه سنگ های طبیعی ، استفاده از نرده های بامبو و پل های چوبی و سنگی از ویژگی های اصلی معماری باغ های ژاپنی است .

طراحی و اجرای باغ های ژاپنی به مانند یک اثر هنری و یک تابلوی نقاشی میمانند و در اصل این باغ ها به منظور آرامش و راحتی روان و مراقبه در فرهنگ خاور دور استفاده میشده است . با تنها کمی قدم زدن در این باغ ها احساس آرامش و راحتی فراوانی میکنید . طراحان و هنرمندان باغ های ژاپنی با استفاده از المان های طبیعی و سازه هایی که از منابع طبیعی ساخته میشوند با ذوق هنرمندانه خود فضایی خاص و بی مثال را طراحی و اجرا میکنند که باعث پرواز انسان به قله های آرامش و راحتی را رقم میزند .

باغ های ژاپنی دارای المان های مختلفی هستند که هرکدام از این المان ها معنا و مفهوم خاصی را منتقل میکنند و در کنار هم باعث ایجاد فضای منحصر به فرد و خاص میشوند .

1. سنگ : که نمادی از پایداری و ماندگاری بحساب می ایند . 2. خزه : که به منظور سرسبزی دائمی و همیشگی آنها فضا را ماندگار و بی بدیل میکنند . 3. برکه های دارای ماهی : این برکه ها نشانه دریا ها هستند و ماهی های زنده آنها نشانه زندگی و زیبایی های جریان زندگی هستند . 4.پل ها 5. بامبوها 6.دروازه ها 7. مسیرهای پیاده 8.گیاهان خاص و گل های رنگارنگ 9. مبلمان مخصوص باغ های ژاپنی

  • فضای بازی کودک

امروزه یکی از شاخصه های اصلی و تاثیر گذار در ارزش ساختمان های مسکونی وجود فضاهای خاصی مانند فضای بازی کودکان و سالن های ورزشی است . فضای بازی کودکان به طور عمومی در لابی و طبقه همکف ساختمان های مدرن و لوکس جانمایی میشود و دارای دکوراسیون و فضایی مخصوص برای بازی کودکان است که باید طراحی و اجرای آن علاوه بر زیبایی منطبق بر روانشناسی کودکان شکل بگیرد و همچنین نوع متریال ها و وسایلی که در این فضا استفاده میشود باید دارای ایمنی مناسب برای کودکان باشد .

رنگ های شاد و آرامش بخش در کنار وسایل بازی مناسب کودکان به همراه کف سازی مناسب مانند موکت های نرم و یا کف سازی های ابری یک اتاق بازی زیبا و شاد و ایمن را برای ساختمان شما رقم میزند و ارزش ساختمان و ملک شما را تا چندین برابر بالاتر میبرد .

  • سالن های ورزشی و بازی و اجتماعات

این نوع سالن ها مدتی است که در ساختمان های لوکس استفاده میشود به همین منظور برای شاخص تر کردن و بیشتر کردن ارزش ملک باید دارای طراحی خاص و دکوراسیونی منحصر به فرد باشند .

  • سالن های سینمای 3بعدی

بخش کمی از ساختمان ها هنوز به این نوع فضاها و سالن ها مجهز هستند و داشتن یک سالن سینمای خانگی در ساختمان و لابی مجتمع خود علاوه بر با ارزش تر کردن ملک شما ، ساختمان شما را به مراتب از دیگر ساختمان ها مدرن تر و لوکس تر میکند . سالن های سینمای خانگی باید به شکلی آکوستیک طراحی و اجرا شوند در اصل این گونه از فضاها هیچ تفاوتی با سالن های سینما ندارند جز در ابعاد خود .

به منظور طراحی و دکوراسیون جذابتر این فضا میتوان از سقف های باریسول با طراحی های آسمان های شب استفاده کرد که فضایی خاص و ویژه را ایجاد میکنند .

  • خانه های هوشمند

شاخصه اصلی خانه های هوشمند در مقابل خانه های معمولی در این است که تمام وسایل و لوازم برقی در خانه های هوشمند در ارتباط با هم هستند و با یک سیستم مرکزی قابلیت کنترل دارند . در خانه های هوشمند میتوان به راحتی سرمایش و گرمایش محیط ، میزان روشنایی ، کنترل دوربین های بخش های مختلف ، قفل هر نوع از درب های محیط را از هر مکانی حتی از محل کارتان کنترل کرد .

مهمترین مزیتی که خانه های هوشمند به شما ارائه میکنند راحتی و آرامشی وصف ناپذیر است ،کنترل تمام وسایل و لوازم برقی و توانایی زمانبندی برای هر کدام از آنها زندگی در این خانه را برای شما به تجربه ای وصف ناپذیر توام با آرامش تبدیل میکند .

  • روف گاردن

بام های سبز و یا روف گاردن ها یکی از فضاهای لوکس و شیک در ساختمان ها و واحدهای مسکونی محسوب میشوند . بام های سبز علاوه بر زیبایی خاصی که دارند به دلیل استفاده از مصالح مقاوم در برابر شرایط جوی دارای هزینه های بالاتری هستند به همین دلیل طراحی باید به گونه ای اجرا شود که بتوان از روف گاردن در تمام شرایط آب و هوایی و در طول شبانه روز استفاده کرد .

از مهمترین و اولین مسائلی که باید در طراحی و اجرای بام های سبز به آنها توجه کرد پوشش گیاهی است . گیاهان و گلکاری های بام به ایجاد هوایی دلپذیر و متبوع در روف گاردن شما تاثیر فراوانی دارند . طراحی و اجرای یک فضای نشیمن چهار فصل برای استفاده راحت و مناسب ساکنین در تمام شرایط آب و هوایی روف گاردن شما را از دیگر نمونه ها مشابه جدا میکند . تماشای آسمان ابری و باران به همراه نوشیدن یک قهوه گرم با منظره شهر لذت واقعی داشتن یک روف گاردن را برای شما ایجاد میکند .

7 / 10
از 10 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات