طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

جدید ترین ترفندهای دکوراسیون داخلی

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 27 آذر 1398 در ساعت 9 : 33 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

برای اینکه بتوانیم دکوراسیون لوکس را در بازسازی ساختمان و بازسازی منزل ایجاد کنیم ، طراحی های مختلفی را میتوان انجام داد تا به دکوراسیونی مناسب پس از تعمیرات ساختمان برسیم .

در مقاله های گذشته  شرکت معماری و دکوراسیون داخلی هیرادانا به خیلی از این موارد در فضاهای داخلی خانه اعم از فضای نشیمن ، اتاق خواب ها ، طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه ، سریس ها و حمام پرداخته ایم . در ادامه ی این مقالات ترفندهایی که میتواند در طراحی دکوراسیون داخلی به زیبا  و جذاب شدن فضاهای داخلی خانه ها کمک کند اشاره کنیم .  

فضا را روشن تر کنید

فضاهای پرنور باعث زیبایی منازل میشود . این نور هم میتواند از طریق پنجره های بزرگ به صورت طبیعی وارد فضای خانه شود و هم از طریق منابع نوری مصنوعی ایجاد شود .

اما ایده ی دیگر برای روشن کردن فضاهای خانه ها استفاده از رنگ روشن برای سطوح و مبلمان خانه است . یک فرش بزرگ روشن میتواند این حالت را برای منازل ایحاد کند . هم چنین پرده های روشن و بزرگ و رنگ های روشن برای درخشان تر کردن فضا بسیار مناسب هستند .

کنتراست ایجاد کنید

کنتراست میتواند هارمونی جذاب و جالبی را برای منازل ایجاد کند . در طراحی دکوراسیون آشپزخانه تصور کنید از وسایل آشپزخانه ای سیاه و نقره ای استفاده کنیم برای رنگ یخچال و اجاق گاز و ... و دیوار پشت آنها را سفید کنیم تا این کنتراست رنگی باعث برجسته شدن فضای منازل میشود . کنتراست هم بین رنگ های سطوح خانه و رنگ و مبلمان فضای داخلی خانه ایجاد میشود .

استفاده از وسایل سنتی

وسایل سنتی همیشه میتوانند فضایی جذاب و لوکس به وجود آورند .این عناصر سنتی ضمن اینگه نقشی تزئین کننده برای خانه ها دارند میتوانند علمکردی نیز باشند . یک طاقچه با حال و هوای سنتی در بالای شومینه میتواند ضمن اینکه فضایی سنتی را به خانه القا کند میتواند محلی برای قرار دادن وسایل دکوری و تزئینی خانه باشد .

ایجاد نقطه کانونی

نقطه کانونی فضایی است که افراد به محض وارد شدن به آن فضا به آن نگاه میکنند و تمام نگاه ها را به خود جلب میکند . این نقاط کانونی توسط رنگ ، متریال و مبلمان خانه میتواند ایجاد شود .

یک نقطه کانونی میتواند توسط کنتراست رنگی ایجاد شود همانطور که در مورد قبلی به آن اشاره شد . یک تابلو ی نقاشی بزرگ بر روی یک دیوار ، یک کتابخانه جذاب در گوشه فضای نشیمن و خیلی از ایده های دیگر که میتواند این نقطه کانونی را به بهترین شکل به نمایش گذارد .

حضور گل و گیاه

گیاهان میتوانند طراوت و سرزندگی را به طراحی دکوراسیون داخلی منزل و افراد داخل خانه منتقل کنند . این حس عالی توسط گیاهان در گوشه و کنار خانه میتوانند ایجاد شوند . گیاهان میتونند هم بصورت گلدان روی زمین قرار گیرند یا از سقف آویزان یا بر روی دیوار نصب شوند . این ایده ها میتواند فضای خانه را منحصر به فرد کند .

بافت

در کنار متریال ، بافت نیز میتواند به زیباتر شدن خانه ها بسیار کمک کند . بافت هایی مانند پارچه ، پشم برای مبلمام و کوسن های آن ، فرش و دیگر موارد خانه به کار رود .

فضا را شلوغ نکنید

فضاهای شلوغ میتواند باعث اضطراب افراد شود . فضاهایی عملکردی و مینیمال همیشه میتوانند برای افراد مناسب و دلنشین باشند . حضور عناصر زیاد از حد در محیط شاید برای فضاهای بزرگ و آپارتمان های وسیع خوشایند باشد اما برای فضاهای کوچک اثرات منفی به جا میگذارد . برای استفاده در فضاهای بزرگ نیز باید حد وسط را برای آن رعایت کرد و افراط در ان باعث بی نظم شدن فضای خانه میشود .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات