طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

تفاوت سبک پست مدرن و مدرن در طراحی داخلی

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 29 تير 1399 در ساعت 11 : 27 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

مفاهیم در معماری ممکن است عجیب به نظر بیاید. هنگامی که وارد دنیای آن میشوید متوجه خواهید شد که علاوه بر تفاوت دارای شباهت هایی نیز هستند. از همین رو این موضوع به خواستگاه سبک های مختلف مربوط میشود .معماری مدرن هر چقدر هم که متفاوت بوده باشد قطعا از دل معماری کلاسیک به وجود آمده است. که همین موضوع دلیل مشترک آنها میشود و به هم ربط پیدا میکنند. حال میخواهیم بدانیم که که چطور می توان انواع سبک ها را در معماری از یکدیگر تشخیص داد؟

معماری به دنبال طراحی داخلی  و طیف گسترده‌ای از سبک ها میباشد که اشاره کردن به آنها ممکن است خارج از حوصله  افراد باشد. اما اگر بخواهیم روی چند دهه اخیر و تغییرات معماری در این بازه تمرکز کنیم ابهامات بسیاری وجود دارد که به مجزاکردن سبک های مختلف بازمی گردد. با کارشناسان شرکت دکوراسیون  هیرادانا همراه باشید.

تفاوت سبک پست مدرن و مدرن در طراحی داخلی

تفکیک مفاهیم از یکدیگر دشوار است .شباهت بین اصطلاحات ذکر شده به قدری زیادمیباشد که شاید با یک نگاه نتوان آنها را از یکدیگر جدا کرد. این موضوع در طراحی داخلی به همین شکل است و به همین دلیل بسیاری از دکوراتورهای کسانی که برای طراحی دکوراسیون داخلی اقدام می‌کنند. در ادامه همه مفاهیم را به صورت مجزا آنها را مورد بررسی قرار داده ایم.

طراحی داخلی به سبک مدرن

تفاوت سبک پست مدرن و مدرن در طراحی داخلی

 سبک مدرن در طراحی داخلی منزل با دو مفهوم فرم و عملکرد و رابطه بین این دو سر و کار دارد. در سبک مدرن شما فضا را بر مبنای عملکرد طراحی می‌کنید زندگی بر پایه همین استوار است و طبق اصول فرم تابع عملکرد است .تزیینات بیش از حد و به طور کلی هر آنچه در جهت ارتقای عملکرد فضا به ما کمک نکند باید حذف شود .البته نمیتوان گفت که طراحی سبک مدرن زیبا نیست و جذابیت ندارد،بلکه بیشتر تمرکز آن بر روی کاربری فضا است.

در دکوراسیون داخلی به سبک مدرن از خطوط ساده استفاده می‌شود. تمرکز این سبک بر عملکرد گرایی و طبق آن فرم از عملکرد پیروی می کند. شاید به نظر بسیاری از مردم این سبک خشن و عاری از زیبایی باشد .اما اینکه فضایی با سبک مدرن زیبا به نظر برسد یا خیر به خود شما بستگی دارد که چطور از سادگی برای زیبایی یک محیط استفاده کنید.

تفاوت سبک پست مدرن و مدرن در طراحی داخلی

نکته ای که در این سبک اهمیت دارد استفاده بیش از حد از فضا است. این سبک برای فضاهای کوچک آپارتمانی مناسب است. در سبک مدرن از رنگ های خنثی  استفاده می شود و به طور کلی تعداد رنگ های به کار رفته در طراحی داخلی زیاد نمیباشد .همچنین در ترکیب رنگ ها به تضاد آنها اهمیت میدهند. هنگام اجرای دکوراسیون داخلی چیدمان به سبک مدرن تقارن کنار گذاشته می‌شود زیرا تقارن از خصوصیات سبک کلاسیک است. استفاده از عناصر تزئینی به حداقل می‌رسد. فرم ها اغلب هندسی هستند و اشکال مربعی و زاویه دار در فضا به کار رفته می شود. مبلمان ها دارای فرم های ساده هستندو در چیدمان آنها نیز آزادی وجود دارد.

طراحی داخلی به سبک پست مدرن

تفاوت سبک پست مدرن و مدرن در طراحی داخلی

پست مدرن  را واکنشی به سبک مدرن دانسته اند و معماری را با نام پسانوگرا نیز شناخته شده است .در این معماری بار دیگر پای تزیینات به طراحی باز میشود .معماری پست مدرن یا پسانوگرا به استفاده از رنگ های پر زرق و برق و آرایه‌های نامتجانس  معروف است.

می توانید در این سبک جزئیات و نمادهای زیبا با مقیاس های متناقض، ضوابط هندسی دلخواه را ببینید و اگر خوب دقت کنید .دقیقا در نقطه مقابل معماری مدرن آن را میبینید.

 پست مدرن یعنی پس از مدرن و این خودش نشان می‌دهد که این معماری به سبک قبل از خود سر ناسازگاری داشته و میخواسته باآن مقابله کند.دلیل به وجود آمدن معماری پست مدرن اینگونه بوده  که برخی از طراحان احساس کردند سبک بین المللی بیش از حد خشن و ماشینی بوده و همه جا و همه چیز به یک شکل است و حس تازگی در آن وجود ندارد.

معماری و بازسازی ساختمان به سبک پست مدرن توجه به محیط اجتماعی و خودمردم را مبنا قرار می دهد‌. تقریباً هر اصلی که در معماری مدرن به آن اشاره شد در این سبک پس زده می‌شود. در این سبک رنگ ها دوباره جان می گیرند و تزئینات طبیعی به فضا برمیگردند .در این سبک دیگر قرار نیست همه چیز عملکرد داشته باشد.حتی شما می توانید یک وسیله را صرفاً به خاطر زیبایی آن به دیوار نصب کنید.

تفاوت سبک پست مدرن و مدرن در طراحی داخلی

 

9 / 10
از 6 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات