طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

تعمیر و بازسازی ساختمان

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 13 خرداد 1397 در ساعت 16 : 27 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

مراحل تعمیر و بازسازی ساختمان

مراحل در تخریب و بازسازی یک ساختمان بسیار به مقیاس و بزرگی تخریب بستگی دارد و یا اینکه فقط با استخدام گروهی دست به اقدام تخریب بزنید  و یا با یک طرح مناسب و مسیر طراحی مشخص اقدام به تخریب ساختمان زده میشود.

طراحان و معمارانی که تخصص و تجربه کافی در امر تخریب و بازسازی ساختمان دارند میتوانند کاملا در روند تمام مراحل شما را یاری کنند از بازرسی سایت و تکمیل اطلاعات برای تخریب و بازسازی تا مرحله آخر دکوراسیون نهایی و به طور کلی بر اساس یک پروسه قوی و برنامه های مشخص شده میتوانند بهترین کیفیت را با حداقل بودجه به شما ارائه دهند. همچنین آنها به تیم ها و گروه های حرفه ای در زمینه بازسازی و تعمیرات ساختمان دسترسی دارند و کاملا با قوانین و مقررات شهرداری منطقه سایت آشنا هستند و میتوانند شما را در روند بازسازی یاری کنند که به هیچگونه مشکل قانونی برنخورید.

مرحله به مرحله عملیات تخریب و بازسازی

فاز اول : تحقیق ، بررسی و طراحی

مرحله اول : انتخاب شرکت دکوراسیون داخلی توانمند

انتخاب معمار و گروه معماری مناسب برای تخریب و بازسازی منزل شما چیزی بیشتر از انتخاب یک معمار است که شما از آثار او خوشتان می آید . بسیاری از معماران اجازه ی تغییر و تخطی در برنامه های خود را نمیدهند که عامل بسیار مهمی در عملیات بازسازی و دکوراسیون داخلی یک بنا بحساب می آید. یک معمار و شرکت معماری متخصص در عملیات بازسازی دارای مجموعه زیادی از طرح ها و ساختمان هایی شبیه به پروژه شما میباشند و با توجه به نیازهای شما طراحی مناسب را برای شما انجام میدهند. علاوه بر اینها طراحی ها بر اساس سایت شما و مقررات شهرداری ها انجام میشود که کمترین هزینه را برای کارفرما بوجود میاورد که این خود یکی از پایه های اصلی در پروژه های بازسازی است .

مرحله دوم : بازرسی و تکمیل اطلاعات سایت

اطلاعات که برای بررسی و انالیز یک سایت ساختمانی مهم هستند را میتوان به این چند مورد اصلی خلاصه کرد

  • دسترسی ها
  • مدیریت ترافیکی اطراف سایت
  • موقعیت درختان و پوشش گیاهی
  • شیب سایت ، اندازه ، نما و عمق
  • دسترسی وسایل نقله به سایت
  • نور طبیعی و زاویه تابش آفتاب
  • .موقعیت بنا در سایت و عقب رفتگی
  • خدمات و کاربری های مهم در اطراف سایت
  • همسایگی ها

برای تشخیض نوع و چگونگی عملیات عمرانی معمار شما آزمایشهایی را در مورد خاک و دیگر مسائل سایت را انجام میدهد.

مرحله سوم : طراحی ساختمان جدید شما

بر اساس نتایج بدس آمده از بررسی های سایت  و آزمایشات شما میتوانید گزینه هایی که معمار شما برای شما ارائه میدهد را نهایی کنید . یک معمار و گروه معماری خوب با نمایش تصاویری از ساختمان شما برای اینکه تجسم شما از پایان کار بیشتر شود ، شما را یاری میکنند و این به این معنی است که شما میتوانید محصول نهایی را لمس کنید و  احساس کنید که میتوانید در تصمیمات طراحی داخلی ساختمان خود شرکت کنید. علاوه بر اینها شما را با متریال هایی که برای ساخت استفاده میکنند آشنا میکنند .

بعد از این مراحل معمار شما پیش فاکتور و بودجه تخمینی برای ساخت این طرح ها را به شما ارائه میکند.

فاز دوم : تخریب

مرحله چهارم : پیمانکار تخریب

شما به یک پیمانکار مناسب برای عملیات تخریب قسمت هایی که میخواهید تخریب کنید نیاز دارید که این پیمانکار جدا از معمار اصلی خود شما است ولی یک شرکت معماری متخصص میتوانند در این امر شما را یاری کند و بهترین پیمانکار را برای شما استخدام کند تا برای شما عملیات تخریب را انجام دهد . یک پیمانکار خوب در این امر بسیار مهم است پس با اولین پیمانکار ملاقات کننده با شما قرار داد نبندین و کاملا وقت برای  مقایسه آنها بگذارید و حتما با معمار خود در این رابطه مشورت کنید. بسیار از پیمانکاران گزینه هایی را برای تخریب به شما پیشنهاد میکنند که میشود بسیاری از مصالح تخریبی را بازیافت و دوباره از آنها استفاده کرد که این کار علاوه بر اینکه به محیط زیست صدمه نمیزند باعث پایین آمدن بسیاری از هزینه های شما میشود کمک زیادی به بودجه شما میکند.

مرحله پنجم : سرویسهای ارائه شده به ساختمان

در بیشتر مواقع پیمانکار انتخابی شما فرایند حذف خدمات ارائه شده به ساختمان شما را انجام میدهد و  مسئول هماهنگی ها با سازمان های خدماتی میشود که کاری با جزییات است و لازم تجربیات زیاد است تا سریع انجام شود . و تایید حذف هر سرویس باید قبل از ساخت و ساز جدید انجام شود . سرویس هایی که باید قطع شوند شامل :

  • آب
  • گاز
  • تلفون
  • برق

 

فاز سوم : بازسازی

مرحله ششم : اساس کار

موقیت ساختمان شما در سایت بررسی و مشخص شده است و کارهای اولیه برای تایین قدرت زمین و تخلیه کامل شده است . معمار و سازنده شما بر اساس استاندارهای مقاومتی و روز دنیا و مصالح و سازه ای که از قبل تایین شده است شروع به کار میکنند که میتوانند از پی ریزی دوباره باشد و یا ساخت  بخش هایی که به صورت قسمتی تخریب شده اند . در این مراحل شما در راه رسیده به ساختمان رویایی خود هستید و ساخته شدنش را نظاره گرید .

مرحله هفتم : سازه و قاب سازی

در مرحله قاب سازی ساختمان شما قاب های دیوار و سقف در محل خود قرار میگیرند و نصب و یا ساخته میشوند که  بسته به نوع آنها  دارد و همچنین سازنده شما باید تمام محاسبات را برای سازه و قاب ها انجام داده باشد و کاملا مهندسی شده انجام شوند.

مرحله هشتم : قفل کردن

در این مرحله ساختمان شما دیگر قالبا شکل گرفته است دیوار ها کامل شده اند آجر چینی انجام شده است سقف ها شکل گرفته اند ، پنجره و درهای خارجی نصب شده اند.

مرحله هشتم : نازک کاری و

در این مرحله که تمرکز بر اتمام کارهای داخل بنا است مثل رنگ کردن دیوارها و سقف و نصب متریال کف ساختمان و ملحقاتی که به دیوارها و یا سقف وسل میشوند ، درهای داخلی ، اجرای کابینت ها و شیر آلات در جای خودشان قرار میگیرند.

مرحله نهم  : ضمانت

یک گروه معماری متخصص و خوب یک برنامه ضمانت که باعث تضمین کالاها و تمام موارد استفادی میشود را ارائه میکند که که این کار نشان دهنده و ضامن کیفیت کالاها و مصالح به کار رفته است. که این کار باعث میشود که کاملا با خیال راحت و با آرامش در ساختمان خود شروع به زندگی کنید.

مرحله دهم  : خوش آمدید !

بلاخره وقت آن رسیده که به خانه جدید خود نقل مکان کنید و همسایه ها با شکل جدید خانه شما آشنا بشوند.

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات