طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

تراس در طراحی دکوراسیون داخلی مدرن

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 8 بهمن 1398 در ساعت 15 : 34 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

پروژه ای که امروز میخواهیم در شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا به آن نگاهی بیندازیم دکوراسیون داخلی خانه ای در بیروت لبنان میباشد . این خانه یکی از مدرن ترین طرح ها در سال 2015 میباشد . طراحی دکوراسیون داخلی  این خانه 200 متر مربعی را باهم بررسی میکنیم . این خانه که در پشت بام یک ساختمان در منطقه ای متراکم و شلوغ از شهر بیروت واقع شده است ، فضایی است به مساحت 200 متر مربع از خانه گرفته تا تراس آن که منظره شهری بیروت را میتوان از این تراس زیبا مشاهده کرد . بازسازی منزل این طبقه آخر با جهت یابی مضاعف به دلیل تراس آن ، بسیار شفاف و باز طراحی شده است اما هنوز دور از چشم و آشفتگی های شهری این منطقه متراکم است و زیبایی های جذاب این خانه را به نمایش میگذارد .

عناصر اصلی طراحی فضا

مجری دکوراسیون برای طراحی این فضا ، عناصری را در طراحی مد نظر قرار داد تا بر اساس آن طراحی کلی فضا شکل بگیرد تا کیفیت فضا برای زندگی ساکنان آن نیز افزایش یابد . این عناصر شامل تراس ، فضای گردش و متریال ها است .

تراس در طراحی دکوراسیون داخلی مدرن

1-    تراس

تراس اولین عامل مهم در طراحی این فضا است . به نوعی میتوان گفت که این تراس است که باعث شکل گیری دیگر فضاهای خانه شده است . این فضای باز که در قسمت جنوبی خانه قرار گرفته است ، با طراحی شیشه هایی سرتاسری در پشت آن ، نور طبیعی خورشید را به طور مناسبی وارد فضاهای داخلی خانه میکند و عمق بیشتری برای محیط ایجاد میکند . این تراس محل مناسبی برای کار ها و عملکردهای مختلف در خانه است . ساکنان خانه میتوانند در این فضا به ورزش های روزانه خود برسند ، فضایی برای صرف وعده های غذایی یا عصرانه آنها با منظره ی چشم نواز شهری باشد ، هوای مطبوع مدیترانه ای شهر بیروت را در خانه پراکنده میکند و برای برگزاری مهمانی و مجالس ، فضایی کافی را در اختیار ساکنان خانه میگذارد .

تراس در طراحی دکوراسیون داخلی مدرن

2-    فضای گردش

ایجاد فضای گردش وسیع در بین فضای خانه و تراس عنصر مهم دیگر در بازسازی ساختمان و طراحی دکوراسیون داخلی این خانه است . برای این منظور انتخاب مبلمان و چیدمان آنها نقش مهمی در این مسئله پیدا میکنند . در دکوراسیون داخلی منازل ، تنها یک ست مبلمان خاکستری رنگ متناسب با رنگ های به کار رفته در منزل به همراه میزهای پذیرایی که از چوب طبیعی برش خورده اند به همراه یک میز چوبی غذاخوری با صندلی هایی سفید ، فضای داخلی منزل را شکل میدهند . این مینیمال بودن بازسازی منزل باعث شده است دسترسی های آسان تر و سریع تر شود و فضای گردش در داخل آپارتمان نیز به شکلی راحت تر رقم بخورد .

تراس در طراحی دکوراسیون داخلی مدرن

3-متریال ها

طبیعی بودن متریال ها و خام بودن آنها توانسته است به درستی در این فضا بنشیند و به یک عامل مهم در زیبایی خانه تبدیل شود . این اپارتمان از تمام مصنوعات به دور است و متریال ها از متداول ترین و بومی ترین مصالح استفاده در ساخت و ساز ها در شهر بیروت و کشور لبنان است . این متریال ها طعمی محلی دارند . به عنوان مثال کف خانه جای کفپوش مرمر مستطیل استاندارد همیشگی از سنگ های مرمر خرد شده ساخته شده است . دوغاب بین این سنگ ها ، هارمونی رنگی زیبایی را با رنگ خاکستری موجود در محیط ایجاد میکند و لعاب روی آنها باعث میشود تلالو نور بر روی انها حالتی خیره کننده و برجسته را در فضا ایجاد کند . از دیگر متریال های این بازسازی میتوان به بتن خام که در سقف و دیوار خانه است اشاره کرد . چوب نیز متریال دیگری است که علاوه بر مبلمان خانه برای چارچوب شیشه های نما و فریم های آن و درب های آپارتمان به کار رفته است .

تراس در طراحی دکوراسیون داخلی مدرن

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات