طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بررسی معماری و طراحی موزه هنر دنور

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 6 مهر 1399 در ساعت 12 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

این موزه از دو ساختمان جدید و قدیمی تشکیل شده است که به وسیله یک پل شیشه ‌ای به همدیگر وصل می شوند. در سال ۲۰۰۶ این مجموعه گسترش یافت و سایر فضاها همچون نمایشگاه هنرهای مدرن و بخش های رفاهی و  امکانات دیگر به آن اضافه شد . ساختمان جدید موزه دنور دارای طراحی نمای ساختمان منحصر به فرد و خاص می باشد که بازدید از آن برای مردم حیرت انگیز و جالب است .

  • معرفی موزه هنر دنور

معمار ایتالیایی به نام جیو پونتی ساختمان قدیمی موزه هنر دنور را در سال ۱۹۷۱ طراحی کرد که هم اکنون به عنوان موزه اصلی از آنجا استفاده می شود. بعد از گذشت ۳۵ سال در سال ۲۰۰۶ موزه هنر دنور گسترش یافت و ۱۴۶ هزار فوت مربع به این ساختمان اضافه شد که وسعت مجموعه موزه دو برابر گردید. یک ساختمان جداگانه در پروژه گسترش موزه دنور به این مجموعه اضافه شد که از طریق پل شیشه ای ۱۰۰فوتی به موزه قدیمی وصل شده است .  در سال ۱۹۹۴ فردریک سی همیلتون رئیس موزه جدید هنر نو شد و به نام ایشان نام گذاری گردید. ساخت ساختمان همیلتون در سال ۲۰۰۳ شروع شد و بعد  از یک سال ستون های فولادی این ساختمان نصب شد. ساختمان همیلتون دارای نمای خارجی از جنس تیتانیوم است که مقاومت بالایی دارد و نصب آن از  سال ۲۰۰۴ آغاز شد.

بررسی معماری و طراحی موزه هنر دنور

  • معماری ساختمان هیلتون موزه هنر دنور

در سال ۲۰۰۰ (استودیو دنیل لیبسکیند ) به عنوان معمار اصلی این پروژه انتخاب شد و قبل از انتخاب  با   ۴۰ گروه معماری دیگر رقابت  داشت . طولی نکشید که این استودیو با شرکت معماری دیویس برای همکاری با یکدیگر و دکوراسیون داخلی ساختمان همیلتون و مجموعه اطراف آن قراردادی را امضا کردند.

  • امکانات ساختمان همیلتون موزه هنر دنور

    بررسی معماری و طراحی موزه هنر دنور

ساختمان همیلتون ورودی اصلی موزه هنردنورمی باشد. در این ساختمان آثار هنری  مدرن و معاصری مثل    مجموعه معماری و طراحی   و آثار هنر اقیانوسی به نمایش گذاشته شده  که بازدیدکنندگان بسیاری دارد. در این ساختمان سالن تئاتر و کافی شاپ و یک بام سبز با چشم اندازی زیبا به سمت فضای اطراف وجود دارد.

  • معماری ساختمان همیلتون موزه هنر دنور

    بررسی معماری و طراحی موزه هنر دنور

معماری ساختمان همیلتون ، بسیارجذاب وخاص می باشد.

نمای بیرونی این ساختمان  به شکل تندیسی است که با ورق های تیتانیوم پوشانده شده است و با ساختمان های اطراف هماهنگی و همخوانی دارد . ساختمان همیلتون از دیوارهای مستطحی شکل گرفته شده است که در کنار یکدیگر اشکالی با خطوط شکسته و زاویه دار را ایجاد کرده‌ اند . در قلب این ساختمان یک لابی با سقف شیشه ای طراحی شده است که ورودی پل شیشه ای نیز در آن قرار گرفته است .از طریق این پل می ‌توان به سایر فضاها همچون رستوران و ساختمان خاکستری دسترسی پیدا کرد .

در بالای پل شیشه‌ ای و یکی از خیابان های کنار موزه بخش نوک تیز و زاویه دار ساختمان همیلتون قرار گرفته است .

معماران ساختمان همیلتون  برای اجرای نمای ساختمان و طراحی داخلی مدرن  این بنا از عناصر چشم گیر و بسیار عالی استفاده کرده اند که شامل گرانیت و شیشه و پنل های تیتانیومی  می باشد که این بنا را بسیار لوکس و زیبا کرده است.

بررسی معماری و طراحی موزه هنر دنور

کل مجموعه موزه هنر دنور شامل فضای بیش از ۳۵۰ هزار فوت مربع است. این مجموعه را دنیل لیبسکیند طراحی کرده است که پارکینگ ۵ طبقه با ظرفیت هزار ماشین و ۲۷۰ هزار فوت مربع فضای فروشگاهی و اقامتی دارد و از دیگر امکانات این مجموعه که می توان به آن ها اشاره کرد  تالار نمایش 300 نفری و گالری نمایشی مخصوص ،نمایشگاه های دائمی، کافی شاپ موزه هنر دنور و انبار آثار هنری می باشد .

  • ساخت ساختمان همیلتون موزه هنر دنور

    بررسی معماری و طراحی موزه هنر دنور

ساخت موزه دنور ۲۷۴۰ تن فولاد و ۷۴۰۰ یارد مکعب به تن و ۲۳۰ هزار فوت مربع ورق تیتانیوم استفاده شده است.  پیمانکاران  برای ساخت بنای جدید موزه قبل از نصب تیرها که  شامل سه عدد از بزرگترین تیرهای فولادی  هستند از یک برنامه کامپیوتری سه بعدی بسیار پیشرفته برای تعیین موقعیت هر یک از آنها استفاده کرده اند.  این ساختمان بسیار مقاوم و ایمن ساخته شده است و از  ۱۱۶ ستون فولادی و بتنی به روی فوندانسیون ساختمان به کار رفته شده است.

لازم به ذکر است که به دلیل شکل زاویه دار ساختمان همیلتون،  در ابتدای کار این بنا نشتی داشت که این مشکل توسط پیمانکاران برطرف شد.

 

9 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات