طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بازسازی کلی خانه و یا تنها تغییر دکوراسیون و تنها یک بازسازی جزئی؟

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 24 دی 1397 در ساعت 9 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اگر از ظاهر خانه خود خسته شده اید و یا دیگر پاسخگوی نیازهای شما نیست حتما به فکر تغییر دکوراسیون و یا بازسازی خانه خود افتاده اید . و در این مرحله در انتخاب دوراهی بین بازسازی کلی و تخریب و چیدمان فضایی و پلانی مناسب سلیقه شما با دکوراسیون جزیی بدون تخریب و تنها اضافه کردن و یا حذف دکورها و چیدمان منزل قرار گرفته اید . برای اینکه بهتر بتوانید تصمیم بگیرید که کدام روش بازسازی و دکوراسیون داخلی برای شما مفید تر است ما در این مقاله سعی کرده ایم مواردی را ذکر کنیم که شما را با فرایند هر کدام از این روش ها و قابلیت هایی که دارند آشنا کنیم تا بهترین بازسازی را برای خانه خود انتخاب کنید .

مدت اقامت شما در خانه مورد نظر

اگر می خواهید به مدت طولانی در خانه تان زندگی کنید و قصد تعویض آن را ندارید بهتر است که تمامی نقشه و چیدمان فضایی را با توجه به سلیقه و میل خود طراحی کنید و یک بازسازی کلی با تخریب را داشته باشید. ولی اگر میخواهید مدت کوتاهی در خانه خود اقامت داشته باشید بهتر است یک بازسازی جزیی با کمترین تخریب و یا بدون تخریب داشته باشید و تنها به زیبایی و تعمیرات قسمت هایی که لازم است بپردازید . همچنین در بازسازی های کلی و اساسی به دلیل حجم زیاد تخریب و ساخت و ساز مجبور به ترک خانه خود میشوید که بسته به حجم کاری شما میتواند یک تا دو ماه به درازا بکشد که اگر برای مدتی کوتاه میخواهید در این خانه اقامت داشته باشید به صرفه نیست که این مدت از خانه خود دور باشید .

میزان بودجه شما

به طور حتم بازسازی های کلی و اساسی به دلیل حجم بالای کاری هزینه های بیشتری را برای شما ایجاد میکند اما با این وجود به دلیل نوسازی و بازسازی ریزترین مسائل و زیرساخت ها تا چندین سال هیچ نیازی به تعمیراتی ندارند . اگر خانه شما دارای سن زیادی است و دچار فرسودگی های ناشی از زمان شده ناچار به بازسازی های اساسی و تعمیرات زیرساخت های خانه خود هستید . که به دلیل حجم بالای این تعمیرات و تخریب و ساخت و سازهای زیاد هزینه های خیلی بیشتری از یک بازسازی جزیی و صرف دکوراسیون داخلی برای شما ایجاد میشود .با این حال شما با یک بازسازی جزیی و تنها با تعمیر بخش هایی که لازم به تعمیر و نوسازی هستند مانند کف و دیوارهای سرویس های بهداشتی در هزینه ها صرفه جویی کنید و از طرفی به فضای مورد نظر خود برسید .

کیفیت بالا و هیزنه های بالا و یا کیفیت پاین و هزینه های کمتر

همیشه این مسئله وجود دارد که برای یک نوع محصول کیفیت های متفاوتی وجود دارد ولی از نظر ظاهری کاملا شبیه به هم هستند برای این گونه مسائل شاید ما به سمت محصولات ارزانتر کشیده شویم تا بتوانیم میزان بوجه خود را در خرید متریال ها کاهش دهیم تا بتوانیم یک بازسازی اساسی را انتخاب کنیم . ولی باید در نظر داشته باشیم که متریال و محصولات با کیفیت پایین شاید از لحاظ ظاهری تفاوت چشمگیری با محصولات باکیفیت نداشته باشند ولی دوام و ماندگاری به مراتب پایین تری نسبت به محصولات مشابه دارند . و طی مدت کوتاهی برای شما مشکل آفرین میشود و نیاز به تعمیر و یا حتی تعویض کامل محصول خریداری کرده اید میشوید به همین دلیل برای رسیدن به بازسازی کلی از کیفیت متریال ها و محصولاتی که میخواهید خریداری کنید کم نکنید .

شرایط ملک خود رابررسی کنید .

دیگر نیازی به بیان مزیت های بازسازی ساختمان و تغییر دکوراسیون حتی به شکل  بازسازی جزیی نیازی نیست . اما قبل از آن باید شرایط خانه خود را بررسی و آنالیز کنید .در بعضی مواقع به دلیل حجم بالای فرسودگی و تعمیرات چاره ای جز قبول یک بازسازی کلی نیست زیرا بازسازی های جزیی و بدون تعمیرات زیرساخت ها در ساختمان های فرسوده تنها برای مدت کوتاهی جوابگوی ساکنین هستند و در طول مدت خرابی ها و تعمیراتی لازم میشود که ممکن است بازسازی جزیی خانه شما را از بین ببرد .

همسایه ها

یکی از مسائل مهم در امر بازسازی شرایط و راحتی همسایه های خانه شما است . اگر خانه شما به صورت آپارتمانی است باید رضایت همسایه ها را جلب کنید و به آنها این اطمینان را بدهید که مشکلاتی برای آسایش و راحتی آنها ایجاد نخواهد شد . برای بهترین نتیجه بهتر است از شرکت های معتبر بازسازی ساختمان کمک بگیرید که تجربه بالایی در امر بازسازی دارند و بدون مزاحمت برای همسایه های شما بهترین نتیجه را برای شما رقم میزنند . با این حال اگر نتوانید نظر همسایه های خود را جلب کنید بهتر است از بازسازی های جزیی استفاده کنید .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات