طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی با نشمین بزرگ

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 7 بهمن 1398 در ساعت 9 : 46 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

پروژه ای که امروز میخواهیم در شرکت معماری و طراحی داخلی  هیرادانا به آن نگاهی بیندازیم طراحی دکوراسیون داخلی  خانه ای در برزیل  میباشد  . دکوراسیون داخلی منازل  این خانه 380 متری که در سال 2018 ساخته شده است را باهم بررسی میکنیم. پروژه بازسازی ساختمان و بازسازی منزل این آپارتمان در یک ساختمان بازمانده از دهه 60 در سائوپائولو برزیل آغاز شد . اولین درخواست مشتری برای طراحی دکوراسیون داخلی این ساختمان طراحی یک کتابخانه خاص و بکر برای مجموعه گسترده از کتابهایش بود .

1 - دو چالش اصلی برای طراحی دکوراسیون داخلی

بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی با نشمین بزرگ

اولین چالش برای این فضا ، طراحی یک کتابخانه شاخص است که از نظر معماری دارای اهمیت فراوانی باشد و به نوعی باید روح و هویت فضا در این آپارتمان باشد . چالش دوم برای مجری دکوراسیون لوکس این بود که فضای نشیمن به دلیل ساختار و سازه ساختمان در بیشتر قسمت ها دارای ارتفاع سقف پایینی بود . بنابراین برای بهبود ارتباط بصری و کیفیت محیط در فضای نشیمن ، شرکت بازسازی ساختمان برای تبدیل فضای نشیمن به فضایی دنج ، این قسمت را مجددا تعریف کرد .

2 - طراحی کتابخانه ی جذاب

بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی با نشمین بزرگ

برای اجرای این فضا ، ایده ای که در نظر معماران پروژه بود ، درست در سالن اصلی و روبروی فضای نشیمن قرار دارد . این کتابخانه که از سمت راست محصور است با یک انحنای زیبا محیطی را به وجود آورده است که در داخل آن یک فضای مطالعه جذاب برای افراد ایجاد شده است . این کتابخانه ی وسیع کاملا از چوب ساخته شده است تا حس و حال گرم تر و دلنشین تری را به افراد منتقل کند . هم چنین به دلیل ارتفاع پایین سقف در این قسمت ، کتابخانه تا زیر سقف کشیده شده است و به وسیله ی چراغ هایی مخفی در سقف و کف این کتابخانه ، حالتی زیبا را در شب برای آن به وجود می آورد .

3 - طراحی فضای نشیمن

بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی با نشمین بزرگ

همانطور که گفته شد به دلیل ارتفاع پایین سقف در این قسمت ، معمار برای بازسازی ساختمان در این فضا با ایجاد یک گودی در سالن اصلی به عمق 10 سانت ، فضای نشیمن را یک پله پایین تر از دیگر فضا ها طراحی کرده است تا هم از نظر بصری ارتفاع سقف را تعدیل کند و هم آن را به فضایی خاص و منحصر به فرد در آپارتمان تبدیل کند .

هم چنین برای ایجاد تمایز بیشتر برای این فضای نشیمن بر خلاف کفپوش چوبی که در کل ساختمان وجود دارد ،در کف این فضای نشیمن از بتن استفاده شده است تا به تقویت بیشتر این فضا کمک کرده باشد .

مبلمانی طویل چوبی با روکش پارچه سفید سه طرف این فضای نشیمن قرار دارند و در محل تلاقی این مبل ها از سنگ های مرمر به عنوان میزی برای قرار دادن اشیا و عناصر استفاده شده است .

4 - نورگیری فضا

یکی دیگر از ویژگی های مثبت در این خانه ، فرم خانه و استفاده از نورگیر در دو سمت اصلی خانه است . شیشه های سرتاسری در شرق و غرب بازسازی منزل باعث شده است ، نور طبیعی روز وارد فضای نشیمن و اتاق خواب شود و تمام فضا ها از این نور مفید بهره ببرند . هم چنین برخورد این نور طبیعی بر کتابخانه و کفپوش های چوبی خانه ، حس و حالی دلنشین و جذاب را برای آپارتمان به وجود می آورد .

5- دیگر فضاهای خانه

  • اتاق خواب ها

4 اتاق خواب در پشت سالن اصلی قرار دارد و به وسیله طراحی راهروهایی مناسب ، حریم شخصی هر کدام از آنها حفظ شده است . همه ی اتاق خواب ها نیز دارای نورگیر های مناسبی است .

  • آشپزخانه

طراحی دکوراسیون آشپزخانه در کنار فضای نشیمن قرار دارد . یک پیشخوان ساخته شده از مرمر سفید چسبیده به دیوار فضایی برای نشستن و تماشای بیرون را به ساکنان هدیه میدهد .پیشخوانی چوبی نیز که به ستون بتنی بزرگ در سالن اصلی متصل شده است فضایی دیگر برای صرف غذا در محیطی صمیمی و دنج را برای ساکنان خانه به وجود می آورد .

بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی با نشمین بزرگ

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات