طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی با متریال بتن اکسپوز

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 29 دی 1398 در ساعت 10 : 2 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

امروزه در جهان بازسازی ساختمان  در خیلی از مواقع مهم تر از طراحی و اجرای ساختمان های جدید است . اینگونه خیلی از ساختمان هایی که از لحاظ معماری دارای ارزش فراوانی هستند ولی به دلیل گذشت زمان و فرسودگی قابل سکونت نیستند را میتوان از طریق تعمیرات ساختمان  دوباره قابل استفاده کرد . پروژه ای که امروز تصمیم به بررسی آن در شرکت معماری و دکوراسیون داخلی هیرادانا گرفتیم بازسازی و دکوراسیون داخلی خانه ای در کیف اوکراین به مساحت 100 متر است که استفاده از بتن صنعتی و اکسپوز از ویژگی های آن است

1 - مولفه های طراحی دکوراسیون داخلی

بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی با متریال بتن اکسپوز

دو مولفه اصلی در طراحی دکوراسیون داخلی این آپارتمان در نظرگرفته شده است . عامل اول شخصیت هنری ساکن خانه است که در طراحی خانه با حضور آثار هنری و فرهنگی منعکس شده است و کانسپت طراحی آن از خورشید الهام گرفته شده است و عامل دوم استفاده از متریال بتن آنهم به شکل اکسپوز و متریال های صنعتی در دکوراسیون داخلی منازل است .

  • مولفه اول : شخصیت هنری خانه

مجری دکوراسیون با توجه به سلیقه و حرفه ساکن خانه تصمیم گرفته است از نماد ها و آثاری هنری در طراحی دکوراسیون داخلی خانه استفاده کند . این نماد ها در دو سبک هنری و صنعتی خود را به نمایش میگذارند.

بخش هنری

در بخش هنری قضیه ، حضور تابلوهای نقاشی که همگی استعاره ای از خورشید هستند در خانه است که به وفور یافت میشود و در قسمت های مهم خانه یعنی فضای نشیمن و دیوار های اطراف آشپزخانه قرار داده شده است . این عنصر خورشید به نوعی کانسپت طراحی در فضای دیگر خانه نیز به شمار میرود که در ادامه به آن خواهیم پرداخت .

بخش صنعتی

در قسمت دیگر با استفاده از میلگرد و اکسید فلزی ، عناصری جذاب و دیدنی را در خانه به وجود آورده است . این متریال های صنعتی و سخت با طراحی های منحصر به فرد معمار به عناصری ممتاز و عملکردی تبدیل شده اند . به طور مثال با استفاده از میلگرد ها یک چراغ سقفی طراحی شده است که نظر هر بیننده ای را به خود جلب میکند . هم چنین با استفاده از اکسیدهای فلزی ، طرح هایی پنج ضلعی و مثلثی ایجاد شده اند و با اتصال انها به هم ، چراغ هایی زیبا در سقف مهم ترین قسمت خانه یعنی فضای نشیمن و آشپزخانه ایجاد شده است .

  • مولفه دوم : بتن اکسپوز

مولفه دوم در طراحی و بازسازی منزل حضور متریال بتن آنهم بصورت اکسپوز و صنعتی در آپارتمان است . این متریال در سقف ، کف و دیوارهای خانه به کار رفته است و توانسته است به خوبی در فضا قرار گیرد و ترکیب زیبایی با دیگر عناصر محیط و مبلمان چوبی خانه برقرار کند .

2 - کانسپت طراحی : ایده از خورشید

بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی با متریال بتن اکسپوز

یکی از مهم ترین ایده های طراحی استفاده از عنصر خورشید در فضای خانه است . به غیر از تابلو های نقاشی که از این عنصر در آن استفاده شده است ، یکی از بخش های مهم خانه پله های واقع در فضای نشیمن خانه که از زیگورات های تاریخی الهام گرفته شده است و نمادی از نزدیک شدن و حرکت به سوی خورشید است . خورشید سمبل نور است و نور نماد دانش و خرد است . این طرح نمادی از نزدیک شدن به خورشید و پیشبرد دانش برای بهبود و واقعی سازی افکار یک هنرمند است . جهت بالا رفتن پله ها به سمت شرق و طلوع خورشید است . معمار به غیر از مطرح کردن مفهوم طراحی خود ، از فضای زیرین این پله ها نیز استفاده های مناسبی کرده است . یک کتابخانه در زیر پله آخر طراحی شده است و یک فضای باغچه مانند کوچک نیز در زیر این پله ها تعبیه شده است و با حضور نورهایی در زیر پله این فضا ها را روشن و گرم نگه داشته است .

3 - چوب و کاشی های آشپزخانه

بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی با متریال بتن اکسپوز

طراح با انتخاب چوب برای مبلمان خانه توانسته است توازنی منطقی و زیبا با متریال بتن در آپارتمان ایجاد کند. هم چنین در  طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه از رنگ طوسی و نزدیک به بتن استفاده کرده است . کاشی هایی که طرح آن نیز از نماد هندسی خورشید الهام گرفته شده است نیز در کف آشپزخانه به چشم میخورد و این قسمت را متمایز و در طول اصول طراحی خانه قرار داده است .

4 - دیگر فضاهای خانه

دو اتاق یکی برای خواب و دیگری برای فضای کار ساکن خانه و یک سرویس بهداشتی و حمام در طراحی در نظر گرفته شده است . یک عقب رفتگی فضایی در جلوی آشپزخانه نیز یک تراس سرپوشیده با پنجره های سرتاسری را ایجاد کرده است تا حضور خورشید بیش از پیش در فضای خانه حس شود و محیطی جذاب برای تماشای منظره بیرون از خانه برای اهالی خانه به دست آید .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات