طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بازسازی و طراحی داخلی شرکت فناوری اطلاعات در روسیه

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 30 شهریور 1398 در ساعت 14 : 56 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در دنیای امروز که بازسازی و دکوراسیون داخلی  روند رو به رشد در صنعت ساختمان سازی و بازسازی دارد ما در شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا تلاش میکنیم تا در این مجموعه مقالات برای شما پروژه هایی را معرفی کنیم که از لحاظ معماری و زیبایی شناسی حرفی برای گفتن داشته باشند و بتوان از آنها ایده گرفت . پروژه ای که امروز میخواهیم به آن نگاهی بیندازیم طراحی دکوراسیون داخلی اداری در شهر سنت پطرزبورگ روسیه است  .

این پروژه از جنبه های مختلف قابل بررسی است و ایده های به کار رفته در آن ، ما را بر آن کرد که این پروژه را به شما معرفی کنیم .

این دفتر به مساحت 450 متر مربع و در سال 2018 ساخته شده است .

بازسازی دکوراسیون اداری

در نگاه اول بیننده با یک فضای کاری آزاد گسترده در دفتر روبرو میشود که این امکان را فراهم میکند تا بهترین مدل کار مشارکتی ، مبادلات و گفتگو شکل بگیرد .

این ساختمان با کارایی بالا و قابلیت انعطاف پذیری با محیط اطرافش طراحی شده است . این دفتر با هدف تعامل کارکنان با مشتریان از طریق تجارب مفید و مشاهده مستقیم شکل گرفته است .  

این دفتر که برای یک شرکت فناوری اطلاعات در سنت پطرزبورگ است که در یک ساختمان صنعتی قدیمی اتحاد جماهیر شوروی که 60 سال پیش ساخته شده است ، قرار دارد و پس از بازسازی و تعمیرات ساختمان به یک دفتر مدرن تبدیل شده است .

عناصری که یادآور ساختمان قدیمی است ستون های بتنی و سقف 4 متری آن است که در سبک معماری شوروی قدیم و روسیه فعلی ساخته شده است . شاید اولین نکته ای که در این شرکت نظر بیننده را به خود جلب میکند استفاده از تم رنگی مشکی برای فضاها و اتاق ها باشد .اما طراحی خلاقانه معمار این پروژه باعث شده است که این فضای داخلی سیاه به هیچ عنوان دلگیر کننده و سخت بنظر نرسد و در عوض فضایی مدرن و جذاب را برای این دفتر ایجاد کرده است.

حضور پنجره های عظیم مشرف به خیابان باعث شده است نور طبیعی روز در این فضا وارد شود و نورگیری مناسبی برای آنها فراهم شود .

طراحی دکوراسیون اداری

رویکردی ساده در طراحی داخلی اداری این دفتر وجود دارد ، استفاده از اشکال ساده و سبک ، رویکردی سودمند و پویا و ایده های کارکردگرایی که در این دفتر قابل مشاهده است .

در برنامه ریزی فضایی ، اتاق جلسات تبدیل به هسته ی اصلی و تاکید شده ی این دفتر شده است .

این اتاق که درست در مرکز و قلب این سالن است با طراحی خاص که خود شامل یک فرم گرد در لبه ها و دو پله بالاتر از سطح زمین است که این پله ها دور تا دور این اتاق کشیده شده اند . دور تا دور این اتاق را شیشه تشکیل داده است که هم از بیرون به آن دید هست و هم از داخل این فضا میتوان تمام قسمت های این دفتر را مشاهده کرد و یک ارتباط بصری گیرا و مناسب بین این فضاها وجود دارد . اما برای حفظ حریم خصوصی این اتاق دو پرده ی نارنجی رنگ هماهنگ با میز و صندلی های چوبی داخل این قسمت وجود دارد که در مواقع لزوم کشیده میشود . در داخل این اتاق جلسات یک میز چوبی بزرگ به همراه 21 صندلی چوبی و یک تلویزیون قرار دارد .

بازسازی و دکوراسیون داخلی

تمام متریال و رنگی که میتوان در این دفتر مشاهده کرد یک کف بتنی خاکستری است که در کل فضا قرار دارد به همراه متریال های چوبی که برای میز ها ، قفسه ها و طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه به کار رفته است و بقیه مبلمان و صندلی های کاری به رنگ سیاه است و این تقابل رنگ گرم چوب و رنگ سیاه هارمونی مناسبی را برای این فضا ایجاد کرده است .

هم چنین حضور گیاهان یکی از مولفه های مهم در داخل این دفتر است که طراوت و تازگی را وارد این محیط میکنند .

یکی دیگر از ایده های جالب معمار برای این محیط ایجاد یک سالن آمفی تئاتر است . این سالن که در نزدیکی سالن اجتماعات است هیچ اتاق و فضای بسته ای ندارد و یک فضای باز است . این یک سالن سخرانی که مناسب برای جلسات کوتاه ، اوقات فراغت کارکنان و فعالیت های مورد نیاز دیگر است . یک مرکز ثقل برای جمع کردن کارکنان دور یکدیگر و تقویت روحیه کار شرکتی است .این فضا با یک سطح بالاتر از سطح همکف کاملا از چوب ساخته شده است و بصورت پله به سمت بالا فضاهای نشستن را شکل داده است ، با حضور بالشتک های که میتوان روی آنها نشست و در اوقات فراغت از طریق یک ویدیو پروژکتور در آنجا به تماشای فیلم نشست یا حتی در آنجا بازی های کامپیوتری انجام داد .

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات