طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بازسازی و طراحی داخلی اداری زون در کشور چین

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 28 مرداد 1398 در ساعت 17 : 57 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در ادامه روند شناخت پروژه های برتر طراحی داخلی و بازسازی منزل در دنیای معماری در این مقاله در  شرکت بازسازی ساختمان  هیرادانا قصد داریم یکی دیگر از پروژه های مطرح در سطح جهانی در سال 2018 که در کشور چین احداث شده است را با هم مرور کنیم و جنبه های مختلف طراحی آن را بررسی کنیم.

تیم  طراحی ZONES  همیشه بر این ایده بوده است که در طراحی دکوراسیون داخلی اداری ، منطق طراحی پنهان در فضا را با به اجرا در آوردن یک روش طراحی ساده و موثر برای افزایش سطح فضایی و اضافه کردن یک چشم انداز طراحی منحصر به فرد شکل دهد .

این محیط اداری در مساحت 350.0 m2 و در دو طبقه طراحی شده است .

معماران این بازسازی ساختمان با استفاده از قوس هایی که در فضا ایجاد کردند باعث شدند یک بدنه ی ساده و در معرض دید بوجود بیاید که فضای داخلی را خالص و در چشم بینندگان فضایی قدرتمند و الهام بخش باشد.

نکته ای که طراحان در پلان و دکوراسیون اداری به کار برده اند این بود که فضای اداری و فضای ورودی را با قراردادن یک پارتیشن در جلوی ورودی ، به طور موثری از یکدیگر جدا کنند که این جدایی ، بازدید کنندگان را متوجه این قضیه میکند که اینجا یک محل عبور است و دو فضا برای یکدیگر ایجاد مزاحمت نمیکنند و سیرکولاسیون و لاین های حرکتی نرم تر و موثر تر میشود .

وقتی مراجعه کننده وارد فضا میشود در کنار دیوار با صندلی های کاغذی که قابلیت جمع شدن دارند ، مواجه میشود که میتواند به شکل های مختلف تغییر پیدا کنند که این فضا را انعطاف پذیر تر و جذاب تر میکند .

با افزودن یکسری از قوانین ساده، فضای داخلی میتواند جدا یا با یکدیگر هم پوشانی داشته باشند .

دادن ارتفاع های مختلف به فضا و عملکرد های مختلف یک ساختار منحصر به فرد را شکل میدهد که قاب های جالب و منحصر به فردی در فضا ایجاد میکند و تداوم فضایی غیر منتظره ای را به دفتر میدهد .

یکی دیگر از عرصه هایی که در تعمیرات ساختمان این پروژه حائذ اهمیت میباشد این است که در بدو ورود جلب نظر میکند پله ی مارپیچ این اداره است که منحنی شکل است و کاملا با فضا و منحنی های ایجاد شده در اداره هم پوشانی دارد و در ترکیب است .

ساختار تیرهایی که در سقف به صورت اکسپوز به کار رفته اند و در معرض دید هستند یک طبیعت و سرشت و خونگرمی ساده ای را در کل فضا پخش میکنند .

دکوراسین اداری  این پروژه را با بررسی متریال به کار رفته در آن دنبال میکنیم . سطوح و دیوار ها با مواد فیبری پوشیده شده اند که دو خاصیت به فضا میدهد ، اول باعث کاهش انتقال صدا و ایجاد آزار و مزاحمت میوشد . ثانیا باعث افزایش یافتن سطح خلوص جو فضایی و اتمسفر فضا میشود .

طراحی داخلی اداری دیوار ها از دو رنگ سفید ساده و خاکستری تشکیل شده است و با هم تطبیق یافته اند و اثر سه بعدی فضا و سبک آن که نشانگر سادگی و آزادی هست ، توسط مراجعه کننده برداشت میشود .

اما متریال دیگری که در این دفتر به کار رفته است ، چوب است که پوشش درب ها را تشکیل میدهد .

هم چنین انتخاب مبلمان ساده و راحت ، برای آرامش کارکنان و مراجعه کنندگان بسیار دلنشین است و فضای داخلی را خالص تر و طبیعی تر جلوه میکند .ایجاد فضاهای استراحت مناسب و فضاهای مخصوص نوشیدن چای که از سنت های مردم چین است ، این دل نشینی فضا را چند برابر میکند .

10 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات