طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بازسازی و طراحی داخلی اداری استودیو نانگ

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 5 شهریور 1398 در ساعت 15 : 55 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در ادامه روند شناخت پروژه های برتر طراحی داخلی و بازسازی ساختمان در دنیای معماری در این مقاله در شرکت طراحی و دکوراسیون داخلی  هیرادانا قصد داریم دکوراسیون اداری یکی از جذاب ترین و موفق ترین طراحی داخلی اداری در سال 2017 ، در شهر شانگهای چین بپردازیم .

این محیط اداری به مساحت 180 متر مربع است و یک نیم طبقه نیز دارد .ساختمان به گونه ای طراحی شده است که فضای بیشتری را برای تیم بوجود آورد تا از آن طریق روند رو به رشد خود را سریع تر کند و مرکز کار نیز باید محیط پر جنب و جوش و فعال را برای کار خلاقانه و فعالیت های اجتماعی پرورش دهد.

اجرای دکوراسیون اداری

در تاریخ شهر شانگهای اولین محل رونق کسب و کار و ظهور ساختمان های صنعتی و صنایع ملی در کنار رودخانه سوژو است . این ساختمانی که در حال بررسی آن هستیم نیز یکی از همین ساختمان هاست که انباری قدیمی بوده است و طی  بازسازی و تعمیرات ساختمان به دفتر کنونی تبدیل شده است . معمار این ساختمان دکوراسیون داخلی اداری  این دفتر را با احترام به گذشته ی تاریخی این مکان طراحی کرده است .

معمار ، تاریخ این ساختمان و عناصر مدرن را با یکدیگر ادغام و یکپارچه ساخت و به ما اجازه داد تا درباره گذشته این تاریخ گفتگو و درباره آن چیزهایی بیاموزیم . این ساختمان پیر و فرسوده پس از بازسازی سرانجام ژستی زیبا و برازنده به خود گرفت .

معمار این ساختمان میگوید : خلاقیت یک کار نیست بلکه سبک زندگی است . ما تجربه جالبی در طراحی و زندگی را دنبال میکنیم . برخی از عناصر غیر استاندارد در فضایی اضافه میشوند تا در آفرینش های آزاد غوطه ور شوند . طراحی چیزی نیست جر نمایش ظریف یک فضا به روشی آرامش بخش و مهیج .

هم چنین اضافه میکند : با توجه به طراحی عملکردی ، ما فضای مورد نیاز را با توجه به حریم خصوصی یا سطح کارآیی که در طراحی اداری سنتی متداول است ، سازماندهی نکردیم . در عوض ما فضا را بر اساس امکان تعامل شکل دادیم .

ایده های خلاقانه کار در بدو ورود شکل میگیرد . پس از ورود به ساختمان مراجعه کننده وارد یک پیش ورودی میشود که فضایی مثلثی شکل دارد و دیوارها و سقف و در همگی به رنگ سیاه خالص هستند و کف آن از بافتی سیاه و سفید تشکیل شده است . پس از گذر از این پیش ورودی وارد فضای اصلی دفتر میشوید و بیننده با فضایی  تماما سفید در دیوار ها و سقف مواجه میشود که همین تضاد باعث جلب نظر بیننده میشود . با وارد شدن به دفتر با عملکرد های مختلف مانند ،  میزهای کار تکی ، میز کار جمعی ، منطقه کنفرانس ، کتابخانه و  از همه مهم تر فضای چای خوری روبرو میشویم  .

طراحی دکوراسیون اداری

منطقه کاری در وسط فضا قرار دارد که محوطه کتابخانه را احاطه کرده است .که هدف طراح از این کار این بود که فضای اصلی کار خلاقانه را به یک مرکز پرورش و پردازش اطلاعات از طریق کتابخانه تبدیل کرده و احتمال تعامل را افزایش دهد .

بیننده در بدو ورود به محیط اولین تصویری که نظرش را جلب میکند کتابخانه ی طلایی این ساختمان است . مفهوم طراحی این کتابخانه طلایی نیز از یک ضرب المثل چینی گرفته شده است که میگوید در داخل کتاب ها میتوان خانه های طلا یافت .

این کتاب ها که در زمینه های مربوط به فعالیت دفتر است و در زمینه هنر طراحی ، اسباب بازی ها ، مدل و ... است . پیشخوان روبروی این کتابخانه که محلی برای مطالعه هست از سنگ مرمر سفید است که دور آن را قابی طلایی پوشانده است و حتی صندلی های این قسمت نیز پایه ای طلایی دارند .

یک نردبان طلایی نیز در این قسمت طراحی شده است که میتواند فضای طبقه همکف و نیم طبقه را به هم متصل کند که هم دستیابی به کتاب های در قفسه های بالاتر را آسان تر میکند و هم امکان استفاده از فضای ذخیره سازی در طبقه بالایی را به کاربران میدهد .

درباره ی متریال این فضا نیز طراح برای حفظ ارزش تاریخی ساختمان و احترام به آن تخته های چوبی که در کف ساختمان وجود داشت را تعمیر و آن را حفظ کرد . هم چنین ستون های چوبی را نیز مستحکم کرد و آن را حفظ کرد .

بازسازی دکوراسیون اداری

اما فضای جذابی که در این طراحی داخلی اداری وجود دارد اتاق چایخوری است که در فضایی شیشه ای در وسط دفتر قرار دارد و از همه طرف به آن دید هست . این قسمت هم مکانی برای استراحت و صرف چای کارکنان است و هم در حین این کار با یکدیگر به بحث و تبادل نظر مپردازند .

10 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات