طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بازسازی و طراحی خانه ی بالکن رایگان

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 9 شهریور 1398 در ساعت 12 : 51 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

بازسازی منزل همیشه از مهم ترین اهداف معماران بوده و هست . تا بتوانند خانه ای که دارای کیفیت و روح معماری و دارای گذشته ای تاریخی است را حفظ و از نابود شدن آن جلوگیری کنند . پروژه ای که امروز میخواهیم در  شرکت بازسازی ساختمان  هیرادانا به آن نگاهی بیندازیم طراحی دکوراسیون منزل  خانه ای در شهر پکن چین میباشد .

این خانه ی 90 متری در سال 2018 ساخته شده است.

نامی که برای این پروژه به کار رفته است خانه ی بالکن رایگان است .

دکوراسیون داخلی منزل

حال دلیل این نامگذاری چیست ؟

این پروژه یک آپارتمان معمولی دو خوابه در یک مجتمع تجاری – مسکونی در شهر پکن را به خانه ای برای زوجین تبدیل میکند که هم روح فضای کلاسیک دارند و هم نیازهای زندگی مدرن را بر آورده میکنند . در انتهای شمالی آپارتمان ، یک بالکن کوچک وجود دارد که توسط توسعه دهنده ی این ملک به صورت رایگان در اختیار ساکنین خانه قرار داده شده است که بسیار مورد توجه طرح قرار گرفت و نام این پروژه به این دلیل انتخاب شده است .

این خانه توسط معمار ژاپنی فوجیموری طراحی شده است . او این بالکن را با قرار دادن یک سقف خمیده و چهار پنجره به فضای خانه اضافه کرده است و آن را به عنوان عنصری تاثیرگزار در نمای خانه تصویب کرده است . یکی از این پنجره ها در بالای این نما قرار داشت و پنجره ی دیگر به صورت افقی  و شبکه بندی شده در پایین نما که مقیاس را در نظر بیننده وسعت میبخشد ، و دو پنجره ی دیگر در طرفین طراحی شد .

اما ایده ای که این طراح ژاپنی برای عملکرد این فضای اضافه شده به دکوراسیون داخلی منزل داشت ، ایجاد یک اتاق چایخوری به سبک و سیاق فرهنگ ژاپنی ها بود . با قرار دادن دو تشک بر روی زمین و میزی با پایه های کوتاه توانسته است فضایی دنج و جذاب را برای این خانه به ارمغان بیاورد . هم چنین پنجره های افقی شبکه بندی شده نیز در ارتفاعی قرار دارند که ساکنان خانه در حالت نشسته در این اتاق چایخوری نیز میتوانند به فضای بیرون و شهر پکن اشراف داشته باشند و این فضا را از نورگیری طبیعی مناسبی  برخوردار کنند . به علاوه با ایجاد یک سطح چوبی نیز در زیر پنجره ی بالایی ساکنان میتوانند با ایستادن بر روی آن سطح از پنجره بالایی بیرون را تماشا کنند . این قسمت همان روح فضاهای کلاسیک و تاریخی را در دل خانه زنده میکند .

این فضا به گونه ای طراحی شده است که با نشستن بر روی زمین چوبی و نگاه کردن به سقف خمیده ، احساس میشود که در یک غار با چهار پنجره مختلف به عنوان دهانه غار قرار دارید .

بازسازی منزل

هم چنین معمار با برداشتن دیوارهای اضافی خانه توانسته است به ایجاد فضاهای بیشتر از جمله یک اتاق خواب برای این اپارتمان کمک کند.

ایده ی دیگر طراح در بازسازی و تعمیرات ساختمان  این بود که آنچه برای تقسیم فضای داخلی استفاده میشود دیوار نیست بلکه پارتیشن است . پارتیشن بین اتاق خواب و اتاق نشیمن برای رختکن لباس ها است و پارتیشن بین ورودی و اتاق خواب دیگر به عنوان کتابخانه استفاده میشود .

در بازسازی  با ایجاد گنجه ها و کمد ها در دیوار نه تنها باعث ایجاد فضای آزاد در داخل خانه میشود بلکه باعث افزایش ضخامت دیوار میشود که ما در معماری کلاسیک شاهد آن هستیم .

دکوراسیون آشپزخانه

معمار این خانه از طرح های متقارن در بسیاری از قسمت ها استفاده کرده است . طراحی دکوراسیون آشپزخانه  ، اتاق ناهار خوری یک محور را تشکیل میدهد و اتاق چایخوری ، ورودی ، سرویس و فضای نشیمن به عنوان محور دیگری از این تقارن طراحی شده اند . این تقارن باعث ایجاد نظم در کل فضا میشود .

اما دیگر نکته ای که در این طرح نظر بیننده را در نگاه اول به خود جلب میکند استفاده ی فراوان از متریال چوب در قسمت های مختلف خانه است. که این چوب ها از دو رنگ تشکیل شده اند . چوب بلوط تیره و ام دی اف روشن . که چوب تیره تر در قسمت های اصلی و دیواره ها و کف فضا و پارتیشن ها استفاده شده است و چوب روشن تر به عنوان قاب های این عناصر و مبلمان قسمت های مختلف از جمله اتاق ناهارخوری ، فضای نشیمن و اناق خواب ها است . این کار نیز یادآور روح کلاسیک خانه های ژاپنی است و به ایجاد حس آرامش در فضا خانه کمک فراوانی میکند .

معمار این پروژه معتقد است در معماری هیچ حد و مرزی بین گذشته و آینده ، کلاسیک و مدرن ، محلی و شهری وجود ندارد . او با طراحی خانه ای به سبک و سیاق کلاسیک و ژاپنی امیدوار بود تا شکل فضای زندگی معاصر را کشف کند و یک سبک منحصر به فرد در پکن چین ایجاد کند .

10 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات