طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بازسازی و طراحی خانه ای در شانگهای چین

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 28 مرداد 1398 در ساعت 18 : 4 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

امروزه در جهان بازسازی ساختمان در خیلی از مواقع مهم تر از طراحی و اجرای ساختمان های جدید است . اینگونه خیلی از ساختمان هایی که از لحاظ معماری دارای ارزش فراوانی هستند ولی به دلیل گذشت زمان و فرسودگی قابل سکونت نیستند را میتوان از طریق تعمیرات ساختمان  و بازسازی منزل دوباره قابل استفاده کرد .

پروژه ای که امروز تصمیم به بررسی آن در شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا گرفتیم بازسازی و دکوراسیون داخلی خانه ای در شهر شانگهای چین است .

این خانه ی 50 متری که در سال 2018 مورد بازسازی قرار گرفته است از این جهت حائز اهمیت است که توانسته در این فضای 50 متری تمام امکانات و فضاهای مورد نیاز را بدون ازدحام و شلوغی حاصل از وسعت کم خانه ، طراحی و برای ساکنین مهیا کند .

این یک چالش برای معمار پروژه بود که بتواند در یک فضای محدود و با بودجه کم ، خانه ای برای  یک خانواده ی سه نفری را در بالاترین کیفیت و در سطح مناسب از نظر معماری طراحی کند .  این خانه در زمین یک آپارتمان سه طبقه قدیمی که در سال 1920 ساخته شده بود ، قرار داشت و معمار حدود 10 ماه برای بازسازی ساختمان و طراحی دکوراسیون منزل  وقت گذاشت و طبقه همکف این ساختمان را برای این خانواده طراحی کرد .

بر اساس ساختار اصلی خانه ، معمار فضا را از شمال به جنوب تقسیم می کند. سقف و تمام مناطق بیرونی در حیاط با نور مناسب برای فعالیت های عمومی در نظر گرفته شده است. قسمت داخلی با روشنایی معمول ، منطقه مورد استفاده برای فضای استراحت است.

پس از بررسی محل ساختمان و مذاکره با مهندسین ساختمانی، معمار در نهایت تصمیم گرفت مجموعه ای از اقدامات برای گسترش و احیای مجدد ساختمان را در نظر بگیرد از جمله میتوان به : حفاری، اضافه کردن بتن به فونداسیون ، حذف دیوارهای زائد و تقویت ساختار فولاد و غیره اشاره کرد .

ایده ای که معمار برای گسترش فضا داشت این بود که ارتفاع سقف را از 3.7 متر به 4.2 متر برساند و یک نیم طبقه در این فضا بوجود آورد و برای اینکه نور فضا را به درستی در محیط پخش کند یک پنجره ی بزرگ در قسمت نورگیر خانه قرار داد تا از این نظر دچار مشکل نشود و هم چنین یک چشم انداز مناسب را برای اعضای خانواده فراهم کند . معمار با این کار تلاش کرد تا فضای خصوصی والدین را با کودک به طور موفقیت آمیزی جدا کند اما در ذهن داشت که یک کانال ارتباطی برای آنها ایجاد کند . 

حالا آپارتمانی که با محدودیت فضایی درگیر بود تبدیل به یک فضای جادار و راحت شده بود که توانسته حداکثر استفاده را از محیط بکند . با یک تخت چوبی سفارشی که معمار برای اتاق خواب والدین طراحی کرد و هم چنین درب های تاشو و سیستم قفسه ای سبک وزن معمار توانست به بهبود کیفیت فضای زندگی این خانواده کمک فراوانی کند .

اما معمار به جز والدین به فکر کودک خانواده نیز هست و امکانات ویژه ای را برای او فراهم کرده است . پس از اتمام  بازسازی منزل برای اتاق کودک پنجره ای رو به فضای نشیمن خانه تدارک دیده است که این پنجره قابلیت تبدیل شدن به یک درب کوچک را دارد تا از آن داخل و خارج شود . ارتفاع درهای کمد کودک متناسب با قد اوست و معمار این نکته را در نظر داشت که کودک در آینده رشد خواهد کرد پس یک میز سفارشی طراحی کرد که برای کودک قابل تنظیم باشد .  هم چنین برای کاهش عمق طبقه و استفاده درست از فضاها پله های چوبی را طراحی کرد و داخل آن قفسه هایی برای قرار دادن وسایل مورد نیاز خانواده تعبیه کرد .

معمار تمام خطوط لوله، تجهیزات و حتی تهویه هوا را از طریق دیوارها، کابینت ها و سقف ها پنهان می کند.

در یک فضای محدود ، جدا کردن سرویس بهداشتی ، باعث بهتر کردن کیفیت زندگی میشود . معمار سرویس و حمام را از اتاق کودک و فضای نیشمن اصلی جدا کرد .

میز ناهار خوری بزرگی که در خانه وجود داشته همانگونه حفظ شده و آن را در جلوی پنجره های چوبی بزرگ قرار داده اند و به خانواده این اجازه را میدهد تا هنگام خوردن غذا ، از منظره بیرون خانه لذت ببرند و سرگرم باشند .

هم چنین برای برپایی مهمانی های مختصر و کم تعداد ، حیاطی کوچک و زیبا در جلوی خانه طراحی شده تا در تابستان این فضا را برای این مهمانی ها مهیا کند .

متریال این خانه ی کوچک نیز از ترکیب چوب های گرم و رنگ های روشن به وجود آمده و باعث شده این فضای محدود به چشم بیننده بزرگ و دلچسب به نظر برسد و در مورد طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه  نیز این اصل رعایت شده و متریال استفاده شده از چوب های به کار برده شده در قسمت های دیگر خانه است .

 

10 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات