طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بازسازی منزل هوسوس در مادرید اسپانیا

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 28 مرداد 1398 در ساعت 18 : 23 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ما در شرکت طراحی داخلی هیرادانا درصدد این هستیم که آثار برجسته طراحی و معماری داخلی در سطح دنیا را به اتفاق هم بررسی کنیم و آنها را بیشتر بشناسیم . در این مقاله یک پروژه بازسازی ساختمان  و دکوراسیون داخلی خانه ای در مادرید اسپانیا را بررسی خواهیم کرد که این پروژه به این دلیل حائز اهمیت است که در فضای اندکی به مساحت 46 متر مربع معمار توانسته است از تمام فضاها به خوبی استفاده کند و ایده های درخشان خود را در این پروژه به کار ببندد و منزلی کوچک و مناسب با تمام امکانات و دور از اضافات برای زوج های جوان فراهم کند .

بیاید با هم این پروژه بازسازی منزل را بررسی کنیم .

دلیل اصلی بازسازی این خانه این بود به دلیل تعدد دیوارهای داخلی تهویه مناسب برای خانه در نظر گرفته نشده بود و این با توجه به تابستان های گرم مادرید برای ساکنین دردسر ساز بود .

یک جنبه طراحی خنک کننده آپارتمان ، طراحی یک باغچه مواد غذایی خوراکی عمودی در بالکن غربی منزل است ، پوشش گیاهی به جلوگیری از گرم شدن خانه در تابستان کمک می کند که این امر استفاده از وسایل تهویه مطبوع رو بی اثر میکند و این باغچه عموما به عنوان یک بالشتک حرارتی عمل می کند.

همچنین  به منظور جلوگیری از هدر رفت آب ، یک سیستم برای بازیافت آب هدر شده در حمام برای آبیاری گیاهان طراحی شده است که این سیستم بازیافت آب در کشوری مانند اسپانیا که دچار کم آبی است بسیار ویژگی ممتازی به حساب می آید .

سبک و کانسپتی که برای این خانه درنظر گرفته شده است کاملا مدرن میباشد و اولویت طراحی استفاده از تمامی فضاهای خانه به شکلی کارآمد و توام با جذابیت و زیبایی می باشد تا کمک کند فضای پرتی در این خانه وجود نداشته باشد .

یکی دیگر از ایده های جذاب طراحی در این پروژه این است که به جای تمرکز  روی اتاق خواب به عنوان تنها مکان برای استراحت ساکنین ، یک فضای پریسکوپ شکل در اتاق نشیمن به عنوان یک جایگزین برای اتاق خواب ایجاد شده است . این فضا میتواند محلی برای استراحت ساکنین در طول روز یا محل مطالعه آنها باشد که گنجایش آن به اندازه دو نفر است  .

این فضا قابلیت تبدیل شدن به اتاق مهمان را نیز دارد  و با  از بین بردن نیاز به باز کردن مبل در اتاق نشیمن که فضای زیادی را در این مساحت کم اشغال میکند میتواند نقش مهمی در از بین بردن فضاهای غیر ضروری برای استفاده هر چه بهتر از فضا بکند  . هم چنین این فضا میتواند به عنوان مکانی برای تماشای فیلم در نظر گرفته شود و با کشیدن یک محفظه که به عنوان یک صفحه نمایش عمل می کند این امر امکان پذیر است .

از زیبایی های این اتاقک پنجره روبروی این فضا  است که نور طبیعی و منظره ی زیبای درختان داخل خیابان را به درون این فضا میکشد.

از دیگر قسمت های  همجوار این فضا میتوان اتاق لباس و رختکن و  اتاق خواب اصلی را نام برد.

درآخر  لازم است به بحث متریال های موجود در این خانه بپردازیم .

 تمام متریال ها و بافت چوب ها در تمام بخش های خانه از قفسه ها گرفته تا طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه و کمد و میز ناهارخوری ، کف و سقف منزل  و حتی سرویس بهداشتی و حمام یکدست و یک پارچه میباشند و هارمونی فضایی عالی را ایجاد میکنند که همین باعث هر چه بیشتر شدن جذابیت کار میشود و رنگ گرم چوب ها و متریال باعث میشود این منزل با وسعت کم به چشم بیننده کوچک نباشد .

و نکته آخر این که تم رنگی  فضای پریسکوپ مانند و  مبلمان آن باعث میشود که تزیینات چوبی و رنگ چوب ها بیشتر خود را نشان دهند و این زیبایی این طراحی را دو چندان میکند .

10 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات