طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بازسازی منزل به سبک باروک

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 5 فروردین 1399 در ساعت 9 : 29 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

  هر کس با توجه به سبکی که دوست دارد بازسازی منزل خود را انجام می دهد.در اینجا شرکت معماری هیرادانا قصد دارد شما را با سبک باروک آشنا کند تا اگراین سبک به سلیقه شما نزدیک است از آن درطراحی داخلی منزل خود استفاده کنید.

  سبک باروک نشانگر وسعت فضا ، ثروت وشخصیت صاحبان خانه است.از ویژگی های این سبک می توان به عظمت ، شکوه ، پویایی و لوکس بودن آن اشاره کرد. به طور کلی این سبک با استفاده از تزئینات درهم تنیده ، طلا ، نقره ، مس ، چوب های خاص و ارزشمند و همچنین سنگ مرمر حس شکوه و فضای بزرگ را ایجاد میکند.

  دراصل معنی خود این کلمه نامنظم ، مروارید ناصاف و پرپیچ وتاپ است.در هر صورت اصطلاحاتی که به این سبک مربوط می شوند عبارتند از نامتوازن ، بی قرینه گی ، پویایی مورب ، فضا در حالت انفجار ،  سرزندگی ، تجمل ، پرهیز از خطوط مستقیم ، چشم فریبی ، هنر جنبش ، هنر زیاده روی و ...

بازسازی منزل به سبک باروک

  باید گفت که اتاق های جادار و بزرگ مخصوصا بیضی شکل ، مناسب این سبک هستند و از این اتاق ها برای ایجاد فضاهایی مانند سالن یا اتاق خواب استفاده می شود.اتاق های کوچک مناسب سبک باروک نیستند.زیرا در این سبک از مبلمان بزرگ ، عظیم و اساسی استفاده می شود که قادر به قرار گرفتن آزادانه در فضا باشند در حالی که از اندازه ی فضا کم نکنند.با این حال اگر فضای شما کوچک است می توانید فقط از چند جزئیات این سبک استفاده کنید.

ویژگی های اصلی سبک باروک

بازسازی منزل به سبک باروک

  قاعده ی اصلی در طراحی داخلی دیوارها به این سبک ، آن است که خالی نباشند.

در دکوراسیون داخلی اتاق ها به این سبک ، از دیوار به عنوان طاقچه استفاده میکنند که معمولا پر از گلدان ها و مجسمه ها می شوند.همچنین مناسب  قرار دادن آینه های بزرگ  ، ظروف چینی و وسایل مختلف هستند.

  علاوه بر آن ، این سبک ، طراحی غنی پنجره ها و درها را نشان می دهد.در سبک باروک دکوراسیون درها متفاوت است به عنوان مثال ممکن است درها حجاری ، طلا کاری و یا با پارچه دست دوزی شده باشند که به کار بردن خلاقیت های متفاوت در این قسمت آزاد است. درها باید مانند در کاخ ها باشند که در این مورد درهای دو لنگه مناسب است. رنگ درها باید سفید یا همرنگ با دیوارها انتخاب شود.

  در طراحی داخلی  به این سبک می توان از گچ ، کاغذ دیواری پارچه ای ، پانل های چوبی رنگ شده یا حتی پانل های چوبی با همان رنگ قهوه ای مایل به قرمز که از درخت ماهون آمریکائی گرفته شده است استفاده کرد که باعث ایجاد دکوراسیون لوکس در خانه ی شما می شود.

  درهنگام تزئین دیوارها به سبک باروک با استفاده از نقاشی های دوره رنساس بر روی دیوارها ، استفاده ازمجسمه ها ، ستون ها و گچبری های مختلف بر لوکس بودن دکوراسیون شما تأکید بیشتری خواهد شد.

  سبک باروک دلالت بر سقفی دارد که در ادامه دیوار است و به هیچ وجه با آن در تضاد نیست.تزئینات به شکل طلا کاری و گچبری نیز در سقف طاق دار یا تخت به کار می رود که به آن عظمت و افتخار می بخشد.

  در دکوراسیون کف به سبک باروک از مصالح سرامیکی یا چوبی لوکس استفاده می شود.

بازسازی منزل به سبک باروک

از ویژگی های بارز مبلمان و وسایل به سبک باروک رنگ روشن آن ها ،  پارچه های گران قیمت وجود جزئیات پیچیده وحک شده بر روی پایه های آن هاست.در انتخاب پارچه ی پرده میتوان از پارچه های مخمل ، ساتن یا ابریشم استفاده کرد که روی آن ها با نخ طلایی گلدوزی شده است.

همان طور که گفته شد سبک باروک دارای پنجره های بزرگ در اتاق است تا نور طبیعی به اندازه ی کافی وارد اتاق شود علاوه بر این از آینه هایی در مقیاس بزرگ استفاده ی گسترده ای می شود که جلوه ای از نورپردازی ویژه را ایجاد می کنند و فضای بصری را بزرگ تر جلوه می دهند. از نظر روشنایی مصنوعی در گذشته از شمع استفاده می شد اما امروزه لوسترهای شکل شمع جایگزین شمع ها شده اند.علاوه بر این باروک امکان استفاده از لوسترهای عظیم کریستالی را فراهم می کند.

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات