طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بازسازی منزل با استفاده از چندین رنگ

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 6 بهمن 1398 در ساعت 13 : 49 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

هدف ما در شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا معرفی برجسته ترین و بهترین آثار معماری در گوشه و کنار جهان است و امروز در ادامه روند مجموعه مقالات مربوط به بازسازی منزل و تعمیرات ساختمان قصد داریم یکی از پروژه های مربوط به طراحی خانه ای در کشور مجارستان را برای شما معرفی کنیم .این خانه ی 110 متری در سال 2016 به مرحله اجرا در آمده است .  نقطه شروع بازسازی ساختمان این پروژه یک آپارتمان به مساحت 110 متر مربع است که میتواند در صورت لزوم به طور ایده آل به 3 آپارتمان جداگانه و سوئیت مانند تقسیم شود .این ساختمان دارای 5 اتاق خواب بود که بعد از بازسازی ساختمان تبدیل به فضاهایی عملکردی برای این سه آپارتمان شد .

1 - اصل اول طراحی ساختمان

بازسازی منزل با استفاده از چندین رنگ

مجری دکوراسیون داخلی ورودی را در مرکزیت این آپارتمان قرار داد که نتیجه آن ایجاد یک سالن بزرگ برای دسترسی آسان به هر سه واحد را فراهم میکرد . آپارتمان های کوچک امروزی تاثیر جدی در بازار املاک و مستغلات دارند زیرا جوانان و فارغ التحصیلان جوان عمدتا به دنبال آنها هستند تا هزینه های اجاره و جاری کمتری برای آنها ایجاد شود . این گرایش یکی از اصلی ترین اصول طراحی این ساختمان بود .

2 - ورودی مشترک

در ورودی مشترک این فضا یک راهرو که با کفپوش بتنی به رنگ خاکستری طراحی شده است و دیوار ها و سقفی سفید وجود دارد . یک سمت دیوار به وسیله ی صفحات چوبی توسط شرکت طراحی داخلی ، بازسازی  شده است و سه چراغ صنعتی بر روی آن نصب شده است و فضایی برای قرار دادن دوچرخه ی افراد ساکن در این جا به وجود آمده است .

3 - متمایز کردن واحد ها به وسیله رنگ

بازسازی منزل با استفاده از چندین رنگ

برنامه آپارتمان ها به دلیل شرایط متفاوت است اما همه آنها برای گسترش منطقه خود دارای یک ورودی گالری مانند هستند . این فضاها استفاده از آپارتمان ها را راحت تر کرده و مرزهای مناطق اضافی را نیز علامت گذاری میکنند .  برای تاکید بر خصوصیات هر واحد و متمایز کردن این واحد ها ، این مناطق به سه رنگ آبی ، زرد و سبز در آمده اند .

4 - عملکردهای فضایی در واحد ها

طراحی دکوراسیون داخلی در این سه واحد به گونه ای انجام شد که همه ی واحد ها عملکردهای مهم و اصلی در یک فضای مسکونی را داشته باشند . این عملکردها شامل یک فضای نشیمن ، طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه ، یک اتاق خواب و سرویس  بهداشتی و حمام است .

5- متریال و رنگ ها

بازسازی منزل با استفاده از چندین رنگ

همانطور که گفته شد سه رنگ آبی ، زرد و سبز عامل متمایز کردن این واحد ها و مشخص کننده ی مرز حریم شخصی برای این واحد ها هستند .  البته این رنگ ها فقط در قسمت ورودی فضاها و برای متمایز کردن فضاها است و دیوار ها و سقف واحد ها به رنگ سفید طراحی شده است . دو واحد دارای کفپوشی چوبی در کف فضا است و واحد دیگر از کفپوش بتنی برای آن استفاده شده است .

6 - مبلمان فضاها

یکی از ویژگی های اصلی طراحی در این فضا ، استفاده از مبلمانی تعمیری یا بازسازی شده در آپارتمان ها است. تمام وسایل چوبی این فضا بازمانده از ساختمان قبلی است و آنهایی که نیاز به تعمیر داشتند بازسازی و دیگر مبلمان به همان صورت در فضا قرار گرفته است که این ضمن کاهش دادن هزینه ها برای ساکنان ، حس و حالی زیبا و دلنشین را برای فضاها ایجاد کرده است . هم چنین این مبلمان میتواند نقطه اتصال این سه واحد به یکدیگر باشد . به طور مثال فرشی دستباف در سه واحد قرار دارد که به یک شکل هستند. یا کوسن های مبل از طرح های سنتی مجارستان و به رنگ سبز و قرمز است که در هر سه واحد میتوان نمونه هایی از آن را در محیط مشاهده کرد .

بازسازی منزل با استفاده از چندین رنگ

10 / 10
از 4 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات