طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بازسازی ساختمان فضاهای بدون پنجره

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 20 فروردین 1399 در ساعت 10 : 32 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از مشکلاتی که اکثر افراد در بازسازی ساختمان خود دارند دکوراسیون فضاهای بدون پنجره می باشد اما این طور نیست و با استفاده از چند ترفند ساده و ماهرانه به راحتی می توان اتاق های بدون پنجره و یا کم نور خود را تبدیل و فضایی سرزنده و پویا و با نشاط کنید.

در این مقاله شرکت معماری هیرادانا  شما را با روش هایی آشنا خواهیم کرد که با استفاده از آنها می توانید اتاق های تاریک و بدون پنجره را طوری طراحی کنید که پنجره در فضای تان یک نقص بزرگ محسوب نشود.

  • روشنایی

    بازسازی ساختمان فضاهای بدون پنجره

قائدتا خانه های بدون پنجره روشنایی و نور ضعیف برخوردار هستند بنابراین تاثیر روشنایی و لامپ ها در ان ها بیشتر از سایر دکوراسیون ها احساس می ‌شود توصیه می‌ شود هنگام به کارگیری از لامپ در طراحی دکوراسیون داخلی خود دارید از لامپ های ترکیب را در نظر بگیرید ترکیبی از رنگ هایی مثل سفید و در آنها باشد به این منظور ما به شما پیشنهاد می کنیم که از لوستر هایی استفاده کنید که قابلیت بکارگیری چندین لامپ را با هم دارند. با استفاده از یک منبع نور کم اما آویزان مانند لوستر شما برای خود یک راه عالی برای رسیدن یک فضای با نور لطیف و آرام بخش را ایجاد می کنید. شما میتوانید از لوستر ها بالای صندلی ها یا مبل های خود استفاده کنید برای نقاط اضافی اتاق که تاریک هستند هم استفاده از این منابع نوری توصیه می ‌شود. چراغ های رومیزی و آباژور ها هم گزینه های دیگری هستند که در این فصل ها می توان از آنها استفاده کرد تا بتوانید او را در گوشه های خانه که لوستر ها را نمی ‌توان در آنجا نصب کرد هدایت کنید. به این نکته توجه داشته باشید که هنگام نورپردازی فضاهای بدون پنجره و تاریک پراکندگی نور بسیار مهم است که این کار را می ‌توان با استفاده از چراغ های رومیزی و آباژور ها و همچنین لامپ های دیواری انجام داد.

  • آینه ها

دیگر از ترفندهایی که از زمان قدیم از آنها برای روشن تر نشان دادن فضا استفاده می ‌کردند استفاده از آینه ها  در اتاق می باشد.  آینه ها با بازتاب کردن نور باعث می شوند که فضا روشن تر از آن چیزی که هست به نظر برسد. شما می‌توانید با توجه به شرایط و شیوه دکوراسیون فضای های بزرگ و کوچک استفاده کنید.

  • استفاده از رنگ های روشن

    بازسازی ساختمان فضاهای بدون پنجره

در مقاله های قبلی به اهمیت تاثیر آنها بر روحیه  افراد اشاره کردیم. در بازسازی منزل می توان از رنگ های مختلفی استفاده کرد اما پیشنهاد ما برای فضاهای تاریک و یا بدون پنجره استفاده از رنگهای روشن می باشد زیرا ن خانه‌ ها رنگ ‌های روشن باعث می‌ شوند که فضا بزرگ تر و بازتر دیده شود و جلوه روشن تری نیز به فضای شما می بخشد. توصیه می ‌شود در این گونه فضا ها از استفاده رنگ های متضاد و تیره دوری کنید این رنگ ها علاوه بر ایجاد دلگیری در خانه فضای خانه شما را بسته تر نشان می دهد.

  • یک نقطه کانونی ایجاد کنید

    بازسازی ساختمان فضاهای بدون پنجره

فیلم یکی دیگر از ایده های پرکاربرد در طراحی فضاهای بدون پنجره این است که یک نقطه کانونی در اتاق تان ایجاد کنید و توجه را بر روی آن نقطه کانونی جلب کنید.

این نقطه می تواند استفاده از یک تابلو بر روی دیوار باشد و یا حتی می توانید یک گوشه از منزلتان را سبک سنتی بچینید و یک محل برای دورهمی های خود ایجاد کنید. البته برای این کار ها روش دیگر هم وجود دارد از جمله استفاده از میز ناهارخوری شومینه ها و غیره.

  • خطوط

    بازسازی ساختمان فضاهای بدون پنجره

یکی دیگر از ایده های مورد استفاده در طراحی داخلی این فضاها استفاده از هارمونی خوب میباشد به طور کلی در یک فضا هر چقدر از خطوط و اشکال صیقلی و صاف استفاده شود آن فضا بزرگتر به نظر می ‌رسد. برای این کار می توانید از مبلمان هایی که طرح ساده دارند استفاده کنید این نوع مبلمان علاوه بر ظاهر شیکی که دارند فضای شما را منظم تر هم نشان می ‌دهند به همین علت است که سبک مینیمال پیشنهادی است که برای خانه های بدون پنجره می شود.

ایده دیگر هم استفاده از کاغذ دیواری هایی که دارای خطوط صاف و ساده هستند می باشد در انتخاب کاغذ دیواری هم بهتر است که از رنگ های روشن استفاده کنید.

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات