طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بازسازی ساختمان با سنگ اسلب

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 12 بهمن 1398 در ساعت 13 : 17 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

پروژه ای که امروز میخواهیم در شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا به آن نگاهی بیندازیم طراحی دکوراسیون داخلی  خانه ای در تایوان  میباشد . این خانه یکی از مدرن ترین طرح ها در سال 2018 میباشد . دکوراسیون داخلی منازل  این بازسازی منزل 150 متر مربعی را باهم بررسی میکنیم . صاحبان این خانه یک زوج مسن 60 ساله هستند .  آنها اهمیت زیادی به کاربردی بودن و عملکردی بودن فضای آپارتمان میدادند و دوست داشتند از متریالهای زیبایی و چشم نوازی مانند سنگ در محیط خانه ی خود استفاده کنند . با این حال ماده فقط مربوط به فضا نیست ، بلکه حاوی نوعی جریان زمانی است .  هنگام برنامه ریزی خانه های بازنشستگی ، تجربه صاحبان خانه مبنای قصه گویی و طراحی مجری دکوراسیون لوکس با استفاده از مواد میشود .

1-مرزبندی فضا با استفاده از متریال

شرکت طراحی داخلی با استفاده از متریال های لوکس مانند سنگ ، چوب ، سرامیک در انواع رنگ ها و جنس ها توانسته است در بازسازی ساختمان این  خانه فضاهایی جذاب و مطبوع را به وجود اورد .  با مقایسه تغییر متریال در آپارتمان ، احساس لایه بندی و مرزبندی بین فضاها شکل میگیرد ، بدون این که به عملکردها آسیبی برسد . این مواد از دور ساده به نظر میرسند و با نزدیک شدن به آنها ظرافت و زیبایی آنها مشاهده میشود .  در این آپارتمان متریال هایی مدرن و محلی با هم ترکیب میشوند و دکوراسیون لوکس را در فضای خانه به وجود می آورند .

بازسازی ساختمان با سنگ اسلب

2-راهرو ورودی خانه

ورودی خانه طراحی منحصر به فردی دارد .  در کف این فضا سنگ های محلی خرد شده و تسط دوغاب طوسی به هم متصل شده اند . دیوار ها از چوب بلوط دودی رنگ با خطوط سیاه به وجود امده اند و کابینت هایی مخفی ، فضایی های برای انبار یا قرار گیری کفش ها و لباس ها را ایجاد کرده است . شبکه ها فلزی با روکش تیتانیوم نیز ما بین ورودی و فضای نشیمن ایجاد شده اند تا هم مرز این دو فضا از هم تفکیک شود و هم ارتباط بصری بین این دو قسمت کماکان حفظ شود . در این بازسازی منزل  یک اتاق نیز در سمت چپ این راهرو شکل گرفته است که اتاق چای که در فرهنگ آسیای شرقی بسیار مهم و ضروری است در اتاقی چوبی که سبک کلاسیک تایوان نیز به شمار میرود ، شکل میدهد .

بازسازی ساختمان با سنگ اسلب

3-فضای نشیمن

بعد از گذر از ورودی شاهد تغییر در متریال ها هستیم . دیگر کف سنگی ورودی جای خود را به کفپوش چوبی با شکل هایی مورب میدهد و سقف چوبی نیز جای خود را به سقف سیمانی میدهد و این تغییر متریال به بیننده حس وارد  شدن به یک فضای متفاوت دیگر را میدهد . اما عنصر خیره کننده و برجسته در این فضای نشمین مینیمال که تنها یک مبل چرمی قرمز و میز و یک موکت پشمی در کف آن را شکل میدند ، دیوار روبرویی فضای نشیمن است که نصف پایین آن سنگ مرمر لوکس سیاه با رگه هایی سفید است و نصف بالای آن از نوار های فلزی با روکش تیتانیوم سفید رنگ تشکیل شده است .

بازسازی ساختمان با سنگ اسلب

4-عناصر تضاد و ترکیب

تضاد و ترکیب دو عنصر در طراحی فضاها به شمار میروند . تضادی که در متریالهای فضاها مشاهده میکنیم و در دیگر قسمت ها این متریالها در کنار هم ترکیب میشوند از نظر رنگ و جنس . فضاها گاهی به سادگی تزئین میشود و گاهی توسط تضادهای جسورانه بین مدرنیته و سنتی و محلی بودن به نمایش گذاشته میشود .  همه چیز باعث حفظ خلوص فضا و عملکرد میشود به گونه ای که صنایع دستی و سنتی از بین نمیروند بلکه حاشیه بیشتری برای اضافه کردن جزئیات و زیبایی در این فضای مینیمال حفظ میکنند .

بازسازی ساختمان با سنگ اسلب

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات