طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بازسازی ساختمان با سبک میدسنچری

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 9 فروردین 1399 در ساعت 13 : 24 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اگر در بازسازی ساختمان  خود به دنبال سبکی هستید که در آن از خطوط صاف و ساده ، اشکال هندسی دارای منحنی های نرم ، بافت های طبیعی ، عناصر مینیمال استفاده شده است و به طور کلی ساده بودن ، یکی از عناصر مهم رعایت شده در آن به حساب آید سبک میدسنچری به شما پیشنهاد می شود.

در صورتی که می خواهید بیشتر با این سبک آشنا شوید و از آن در طراحی دکوراسیون داخلی خود استفاده کنید این مقاله را در شرکت بازسازی ساختمان  هیرادانا از دست ندهید.

سبک دکوراسیون مدرن قرن بیستم که از آن با عنوان میدسنچری یاد می شود در زبان فارسی با معنای سبک قرون وسطایی شناخته می شود.در واقع بازگشتی است به طراحی های اواسط دهه 1900 (1950 تا 1960) میلادی که حس نوستالژی را به افراد القا می کند و در آن بیشتر تاکید بر روی سادگی و عملکر وسایل ها است تا ظاهرپر زرق و برق.امروزه این سبک با کلاس و با شخصیت ، مورد پسند بسیاری از افراد قرار گرفته است و از آن برای ایجاد دکوراسیون لوکس در طراحی داخلی خود استفاده می کنند.

ویژگی های سبک میدسنچری

این سبک علاوه بر آن که در طراحی داخلی استفاده می شود در طراحی مبلمان ، لوسترها ، لوازم جانبی نیز به کار می رود.

در سبک مید سنچری از عناصر ساده و کاربردی به جای تزئینات پیچیده استفاده می شود و با این حال که همه چیز ساده است کسل کننده نیست.

نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که در این سبک از پنجره های کوچک استفاده نکنید بلکه پنجره ها باید بزرگ باشند. همچنین پرده ها نباید ضخیم انتخاب شوند.

رنگ در سبک بازسازی میدسنچری

بازسازی ساختمان با سبک میدسنچری

انتخاب رنگ در سبک میدسنچری بسیار مهم است .

از رنگ های پر جنب و جوش مانند قرمز آتشین ، آبی پر رنگ ، نارنجی ، زرد خردلی در طراحی دکوراسیون داخلی خود به این سبک استفاده کنید زیرا در این سبک عموما رنگ های گرم به کار می رود که توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کنند.

در سبک میدسنچری به طبیعت توجه ویژه ای شده است به همین خاطر در آن از مصالح طبیعی مانند چوب ، سنگ ، چرم و... استفاده می شود.

شما می توانید یک عنصر طبیعی مانند چوب را در کف خانه خود به کار ببرید ویا سرویس اتاق خواب خود را چوبی در نظر بگیرید. همچنین در مبلمان از مواد طبیعی مانند چرم ، چوب ، فلز و پارچه های نخی استفاده کنید.

در حمام استفاده از کاشی های مترویی که به صورت عمودی قرار گرفته اند گزینه ی مناسبی هستند. زیرا خطوط عمودی نشان دهنده ی پایداری و ارتفاع هستند و چشم شما را به سمت بالا حرکت می دهند.

در نورپردازی خانه ی خود به سبک مید سنچری از لوسترهایی استفاده کنید که دارای خطوط مستقیم و اشکال هندسی ساده اند و در آن ها لامپ هایی با حباب ساده به کار رفته است.اگر می خواهید فضا را هنری تر نشان دهید از آباژورایستاده در بازسازی منزل  خود به کار ببرید این آباژورهای ساده در این سبک بسیار دیده می شوند.

بازسازی ساختمان با سبک میدسنچری

از پترن ها ، بافت ها  و نقش های گرافیکی در این سبک استفاده کنید وبرای ایجاد این پترن ها بدون هیچ نگرانی با رنگ ها و اشکال هندسی بازی کنید.مثلا با ایجاد یک پترن شش ضلعی ساده  در کف قسمت ورودی با رنگ های خاکستری و کاراملی فضای ورودی عجیب و غافلگیر کننده ای ایجاد کنید و به فضا وجه گرافیکی ببخشید.

نقطه کانونی خانه ی خود را مشخص کنید. به طور مثال این نقطه کانونی در فضای نشیمن شما می تواند یک تلویزیون یا یک شومینه باشد سپس بعد از انتخاب نقطه کانونی بر حسب عملکرد اتاقتان آن را طراحی کرده و بچینید.

از آن جا که سبک مید سنچری توجه ویژه ای به طبیعت دارد از گیاهان در طراحی داخلی خود استفاده کنید.

بازسازی ساختمان با سبک میدسنچری

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات