طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بازسازی آپارتمان های کوچک قدیمی

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 21 اسفند 1398 در ساعت 11 : 36 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

این پروژه در طبقه فوقانی یک آپارتمان قدیمی در شانگهای واقع شده است. نقشه خانه به صورت L شکل است و بیش از 34 متر مربع مساحت دارد. در اینجا پنج نفر در سه نسل زندگی می کنند. در این خانه بخاطر، کمبود استفاده از فضا ،کیفیت زندگی کاهش می یابد و در عین حال سرگرمی های مختلف خانواده را نیز محدود می کند. علایقی مانند یوگا ، ورزش و تناسب اندام ، چای مزه کردن ، فیلم و بازی ، همگی باید جای خود را به واقعیت اتاق های کوچک و چیزهای بی اهمیت بگذارند .قبل از بازسازی ساختمان ، فضای خطی باعث ناراحتی زیادی در فعالیت های زندگی می شده است ، در حالی که هرکدام از این سرگرمی ها به یک اتاق مربع بزرگ نیاز دارند. با این حال ، تغییر ارتفاع به دلیل ساختار ثابت قدیمی که تقریباً امکان حذف و جایگزینی را ندارد ، بسیار مهم است.

نظریه مجری دکوراسیون داخلی

بازسازی آپارتمان های کوچک قدیمی

پاسخ مجری دکوراسیون داخلی ایجاد خط مورب است. استفاده بیشتر از فضای مورب موجب صرفه جویی در فضای با ارزش از دیوار ، که از آنها به عنوان فضای ذخیره سازی استفاده می شوند ، و 65 درصد از کل فضای داخلی را تشکیل می دهند. سه اتاق به طور مورب با یکدیگر در انتهای پیاده روی زیگزاگی وصل می شوند. توالی تکرار باعث می شود اتاق مورب جادارتر باشد (زیرا می توان از آنها به عنوان سه اتاق جداگانه یا یک اتاق مشترک استفاده کرد). به همین ترتیب خانه دگرگون شده است. به منظور گسترش فضا هنگام ورود به خانه ، تیرهای سازه ای که در معرض دید قرار گرفته اند از پوست چوب پوشیده شده اند. سپس پس از بازسازی منزل، اتاق نشیمن ، سالن ورودی و آشپزخانه دیگر تشکیل شده که از طریق این روشها فضاهای باریک قبلی یکپارچه می شوند و فاصله افقی افزایش می یابد.

سیرکولاسیون داخلی

بازسازی آپارتمان های کوچک قدیمی

ورودی

پس از پیاده روی از راهرو باریک بلند ، یک قدم به داخل ایوان که عمداً فشرده شده است به منظور ایجاد احساس تاریکی قبل از روشن شدن آرام ، در همان زمان فضای کافی برای ذخیره سازی را در اختیار شما قرار می دهد. نوارهای مداوم نور ، ورودی تشریفاتی خانه را تعریف می کنند.

آشپزخانه

با توجه به اینکه خانواده به عادت های غذایی شمالی عادت کرده اند ، آشپزخانه در دو قسمت با یک درب کشویی پنهان در میان طراحی دکوراسیون داخلی شده است..به منظور اجتناب از خستگی در آشپزی وعده های غذایی ، بخشی از دیوار در ارتفاع بین اتاق و آشپزخانه بیرونی با شیشه تعویض می شود تا نقاشی منظره در اتاق بزرگ به عنوان ویترین داخل آشپزخانه منعکس شود. قسمت داخلی آشپزخانه به شکل U شکل است و دارای نیمکت پخت و پز و یک  سینک چند منظوره است که برای پخت و پز آسان تعبیه شده است. قسمت بیرونی بصورت خطی است و نیمکت سنگی سیاه قابل گسترش تا 1.7 متر می باشد که به عنوان یک تخته آشپزی رشته فرنگی یا یک میز غذاخوری خدمت می کند.

اتاق بزرگ

بازسازی آپارتمان های کوچک قدیمی

اتاق بزرگ چهار نوع عملکرد را فقط در اتاق 5.4 متر مربع از جمله  چای ، پخش پیانو ، خوابیدن و لباس پوشیدن ادغام می کند. طراح تمام شیشه ها را به عنوان پنجره انتخاب کرد تا بتواند هرچه بیشتر فضای سبز را به داخل اتاق بیاورد. درب کشویی پنهان نیز به خوبی طراحی داخلی  شده است که می تواند در گوشه 90 درجه قرار بگیرد تا به طور کامل نور و صدا را در شب قطع کرده و قابلیت دسترسی را در طول روز حفظ کند.

هال

دیوار پارتیشن در اتاق نشیمن با یک دیوار انعطاف پذیر تر از چوب جایگزین شده و فضای کافی در جهت شمال به جنوب در طول روز می دهد.

جزئیات طراحی

بازسازی آپارتمان های کوچک قدیمی

دیوار پس زمینه

دیوار پس زمینه در پشت تلویزیون با زمین ریز و درشت تزئین شده است که دکوراسیون لوکس را به فضا اضافه کرده است .کیفیت بسیار خوب ، رنگ و کاربرد متنوع آن برای عایق بندی صداهادرنظرگرفته شده است.دیوار خاکی کاملاً دست ساز بوده و فقط 150 میلی متر ضخامت دارد تا فضای قابل استفاده بیشتری را ذخیره کند.

پنجره

پنجره نوار سابق به دهانه های مربع شکل مانند تقسیم می شود و نور مستقیم خورشید را به بازتاب نور تبدیل می کند. قاب پنجره مناظر زیبایی را از طلوع خورشید تا غروب خورشید به عنوان یک تصویر منحصر به فرد در خانه ثبت می کند.

مبلمان انعطاف پذیر  

اگرچه از تخت آشپزی در دکوراسیون آشپزخانه بیرونی می توان به عنوان میز غذاخوری استفاده کرد ، اما یک میز غذاخوری تاشو دیگر برای پاسخگویی به تقاضای وعده های غذایی بزرگ خانوادگی طراحی شده است.

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات