طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

ایده های طراحی فضای غذاخوری با پالت رنگی سبز

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 25 مرداد 1399 در ساعت 14 : 36 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

رنگ سبز از نظر روانشناسی یک رنگ آرامش بخش و یاد آور حس طبیعت به انسان ها است که درد و خستگی را از ما دور می کند. یک طراحی سبز می تواند حس های خنک ، آرام ، همراه با انرژی را در دکوراسیون داخلی فضاهای متفاوت خانه ی شما به وجود بیاورد ، در عین حال می تواند به طور همزمان در طراحی چند قسمت متفاوت از خانه مانند فضای نشیمن ، فضای ناهارخوری ، آشپزخانه ، اتاق های خواب و سرویس بهداشتی به کار رود.

ما در این مقاله سعی داریم به معرفی و بررسی ایده هایی در حوزه طراحی داخلی فضای ناهارخوری به رنگ سبز بپردازیم. محیط غذاخوری سبز رنگ با بخشیدن قدرت ، نیرو ، زندگی تازه و احیای روح ، انرژی خوبی را به محیط غذاخوری منزل شما اضافه می کند. پس اگر شما هم به این رنگ آرامش بخش علاقه دارید و قصد دارید یک فضای غذاخوری گرم ، صمیمی و سرزنده را به خانواده خود هدیه بدهید ، با ما در شرکت معماری هیرادانا همراه باشد و این مقاله را از دست ندهید.

برای استفاده از این رنگ باید فوبیای رنگ نداشته و جسارت استفاده از رنگ ها را به اندازه کافی داشته باشیم همچنین از انتخاب خود نترسیم.

ایده های طراحی فضای غذاخوری با پالت رنگی سبز

از طبیعت الهام بگیریم!

رنگ سبز تداعی کننده حس توازن و تناسب در ذهن انسان است و همان طور که گفته شد در حین آرامش بخش بودن حس شادابی و سرزندگی را به افراد القا می کند. اگر بخواهیم مثل طبیعت جسور باشیم و از به کار گیری رنگ ها برای خلق یک فضای منحصر به فرد واهمه نداشته باشم می توانید آن را با رنگ صورتی ترکیب کنید. این رنگ هم ، رنگی لطیف ، آرام و در عین حال جسورانه و پر جنب و جوش است که در ترکیب با رنگ سبز بیشتر باعث آرامش اعصاب شما می شود.

سبز کم رنگ

ایده های طراحی فضای غذاخوری با پالت رنگی سبز

یک پس زمینه سبز کم رنگ با نورپردازی طبیعی باعث می شود که در هنگام صرف غذا آرامش بیشتری داشته باشیم. شما می توانید با اضافه کردن یک رنگ دیگر جلوه ی این طراحی داخلی مدرن را افزایش دهید.

سبز پر رنگ

ایده های طراحی فضای غذاخوری با پالت رنگی سبز

اگر از یک رنگ قوی و تیره برای رنگ آمیزی دیوار پشت میز ناهار خوری استفاده می کنید ، باید مطمئن شوید سایر عناصر نیز کم رنگ و رنگ پریده نیستند. برای این منظور از یک لوستر یا چراغ روشنایی با طراحی ویژه در بالای میز ناهار خوری به کار ببرید.

استفاده از چوب در ترکیب با این پالت رنگی جذاب

چوب های رنگ روشن می توانند یک انتخاب بسیار مناسب برای شیرین تر کردن دکوراسیون داخلی ناهار خوری شما محسوب شوند.

مهره قهرمان سبز در طراحی شما حتما لازم نیست درون خانه باشد!

اگر خانه ی شما از منظره باغ و یا گیاهان خیره کننده ای بهره مند است ، می توانید فضای داخلی را کم رنگ نگه داشته تا اجازه دهید فضای سبز از قاب پنجره شما خود نمایی کند. البته می توانید کمی از این گیاهان سبز را در درون خانه به کار ببرید تا کمی از این رنگ طبیعی را به داخل خانه کشیده و تعادل و هماهنگی بیشتری بین داخل و خارج منزل به وجود آید.

این ایده حتی در کوچک ترین و باریک ترین فضاهای سبزی که در بیرون از خانه وجود دارند قابل اجرا بوده و می توانند باعث تقویت آرامش بخش بودن فضای ناهارخوری منزل شما شوند.

برای ایجاد پوشش سبز متراکم از یک باغ عمودی کمک بگیرید .

ایده های طراحی فضای غذاخوری با پالت رنگی سبز

اینگونه دیوارهایی که با گیاهان سبز پوشش داده می شوند باعث ایجاد توهم فضایی خنک و با طراوت شده که طراحی آن ها با یک میز ناهار خوری چوبی تکمیل می شود. این ایده برای کسانی که از نصب و نگه داری دیوار های سبز و با نشاط ترس و وحشت دارند می تواند به صورت یک جاگلدانی کوچک و باریک در داخل دیوار اجرا شود.

در طراحی دیوارهای سبز حتما لازم نیست از گیاهان طبیعی و زنده استفاده کنید. در اینجا با استفاده از یک کاغذ دیواری با نقوش گل و گیاه دیوار به زیبایی طراحی و تزئین شده است. همچنین شما می توانید برای ایجاد یک ارتباط سرگرم کننده بین قطعات پس زمینه میز ناهار خوری ، از نقوش کاغذ دیواری در طراحی بالشتک ها نیز به کار ببرید.

ایده های طراحی فضای غذاخوری با پالت رنگی سبز

با استفاده از آینه ، ناهارخوری های سبز رنگ را به فضاهایی روشن تر  و سبک تر تبدیل کنید.

شما می توانید برای جلوگیری از تاریک شدن طراحی سبز فضای ناهار خوری خود از آینه ها استفاده کنید. این آینه ها عناصر سبز و نور طبیعی را منعکس می کنند ومکانی لذت بخش و آرام را برای صرف غذا به وجود می آورند.

و در پایان ، شخصیت و علاقه مندی شما در طراحی داخلی و دکوراسیون لوکس  منزلتان هر چه باشد ، سبز یک انتخاب سازگار و مناسب است زیرا استرس و اضطراب روزانه را از ما دور کرده و محیطی صمیمی را در کنار خانواده برایمان به وجود می آورد که می توانیم در آرامش و در کنار یکدیگر غذا خورده و لذت ببریم

 

6 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات