طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

ایده های طراحی سقف ساختمان

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 18 دی 1398 در ساعت 9 : 42 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در تعمیرات ساختمان و بازسازی منزل توجه به سطوح در دکوراسیون داخلی منازل دارای اهمیت فراوانی است .

برای تمام سطوح داخلی منازل که شامل دیوار ها ، کف و سقف میشود باید در بازسازی ساختمان طراحی مخصوص به آن سطح در نظر گرفته شود .

برای این سطوح در طراحی دکوراسیون داخلی باید به تمام متریالها ، رنگ ها و عناصری که برای آنها استفاده میشود ، فکر کرد و متناسب با ابعاد فضا و محیطی که قرار است در آنجا این طراحی انجام شود مانند اتاق خواب ، فضای نشیمن و طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه ، فضاها را طراحی و اجرا کرد .

یکی از سطوح مودر توجه مجری دکوراسیون  برای طراحی ، سقف منازل است که در طراحی آن باید به درستی و زیبایی عمل کرد .

در این مقاله در شرکت معماری و طراحی داخلی هیرادانا قصد داریم ایده هایی برای طراحی سقف ساختمان ها و منازل را برای شما بیان کنیم .

1 – استفاده از کناف

 سقف ساختمان

کناف یکی از پرطرفدارترین ایده ها برای تزئین کردن سقف به شمار میرود و میتوان از آن در بازسازی منزل ، دکوراسیون اداری و فضاهای تجاری استفاده کرد .

کناف در اصل از نوع روکش های گچی است که به دلیل تنوع بالا میتوان نمونه های زیبایی از آن ها را در فضای داخلی منازل و بر روی سقف اجرا کرد .

کناف ها دارای مدل های متنوع برای استفاده در فضاهای مختلف است و برای استفاده از آن باید به سبک دکوراسیون داخلی منازل توجه شود .

به عنوان مثال اگر سبک دکوراسیون داخلی منزل شما کلاسیک است استفاده از سقف کناف دایره ای و دارای منحنی پیشنهاد میشود یا اگر سبک مدرن را برای منازل خود استفاده میکنید استفاده از طرح های صاف مستطیلی یا مربعی توصیه میشود .

در نظر داشته باشید در کنار استفاده از این طرح ها توجه به نورپردازی این سقف ها نیز بسیار مهم است . برای سبک کلاسیک استفاده از لوستر های کریستالی و براق میتواند گزینه ی مناسبی باشد و برای سبک مدرن چراغ ها و نور های مخفی توی سقف انتخاب بهتری است .

2 – انتخاب رنگ سقف

 طراحی سقف ساختمان

برای انتخاب سقف توجه به سبک طراحی دکوراسیون داخلی بسیار اهمیت دارد . رنگ های به کار رفته در دیگر سطوح و مبلمان خانه بر روی انتخاب رنگ سقف تاثیر دارد . چون رنگ سقف میتواند عنصری ویژه در بزرگ نشان دادن فضا یا کوچک نشان دادن آن باشد .

برای این منظور استفاده از رنگ های خنثی که برای همه ترکیبات رنگی مناسب است و میتواند با دیگر رنگ های خانه هماهنگ شود توصیه میشود . رنگ های کرم ، قهوه ای و سفید در طیف رنگی روشن آن میتواند به بزرگ نشان دادن فضا و بالاتر به نظر رسیدن سقف کمک کند .

استفاده از رنگ های تیره باعث خفگی فضا میشود و رنگ های شاد و پر هیجان مانند قرمز و نارنجی و زرد پر رنگ نیز برای استفاده در سقف توصیه نمیشود .

3 – سقف های چوبی

یکی از متریال های جذاب برای طراحی سقف های منازل استفاده از چوب است .

چوب میتواند انرژی و گرمی را از طریق سقف به کل فضای خانه منتقل کند و فضایی صمیمی و دل نشین را برای افراد خانه به وجود آورد .

استفاده از تیر های چوبی میتواند حس و حال خانه های روستایی را در کنار سبکی مدرن در طراحی فضا ترکیب کند و فضایی نوستالژیک مدرن را برای افراد تداعی کند .

4 – استفاده از اشکال  هندسی مختلف

ایده های طراحی سقف ساختمان

برای تزئین و طراحی سقف در طراحی داخلی خانه استفاده از انواع و اقسام اشکال هندسی از منحنی و دایره گرفته تا مستطیلی و صاف میتوان امکان پذیر است . اگر میخواهید حس و حالی سیال و شناور در منازلتان جاری شود طرح های منحنی دار میتواند این فضا را برای شما به وجود آورد و اگر دنبال فضایی آرام و راحت هستید استفاده از اشکال صاف و خطی میتواند برای این منظور مناسب باشد.

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات