طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

ایجاد نقطه کانونی در طراحی دکوراسیون داخلی

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 22 دی 1398 در ساعت 9 : 47 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

برای این که در بازسازی منزل ، دکوراسیون داخلی منازل را به طور مناسب طراحی و اجرا کنیم نکاتی زیادی برای طراحی دکوراسیون داخلی وجود دارد که رعایت کردن آنها میتواند در بازسازی ساختمان فضایی با کیفیت و ممتازی را برای منازل ایجاد کند . یکی از مباحث در شرکت معماری و طراحی داخلی ایجاد نقطه کانونی در آپارتمان ها است . نقطه کانونی در منزل جایی است که بیننده با ورود به آن محیط اولین ارتباط بصری و حسی را با آنجا بر قرار میکند . طراحی این نقطه کانونی بسیار حائز اهمیت است و باید به عناصر موجود در خانه و فرم آن توجه کرد . برای این کار باید مطمئن شوید که نقطه ی درست را برای این امر انتخاب کرده اید . برای هر فضا میتواند این نقطه کانونی متفاوت باشد و بالطبع باید به فضایی که قرار است این کار را در آنجا انجام دهیم توجه کرد ، نقطه کانونی در فضای نشیمن یا اتاق خواب با طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه متفاوت است .

1 - عناصر مهم برای ایجاد نقطه کانونی

ایجاد نقطه کانونی در طراحی دکوراسیون داخلی

یک سری از عناصر در فضای داخلی منازل وجود دارد که ما را در به وجود آوردن نقطه کانونی کمک میکند .

  • پنجره ها

یکی از نقاط کانونی در دکوراسیون لوکس  ، پنجره ها هستند . پنجره ها یک چشم انداز طبیعی را برای ارتباط با فضای بیرون از خانه به ما میدهند . پنجره ها نور طبیعی خورشید را وارد فضای خانه میکنند و میتوانند اثرات مثبتی در زیبایی و روشنایی خانه داشته باشند . برای این که بتوانیم از پنجره ها به درستی برای ایجاد نقطه کانونی استفاده کنیم میتوان در طراحی پنجره ها این قضیه را اعمال کرد . به عنوان مثال با یک پیش امدگی در لبه ی پنجره به سمت داخل میتوان محلی برای قرار دادن گلدان ها ایجاد کرد یا با عمق بخشیدن به آن فضایی برای نشستن و دیدن منظره ی بیرون را برای افراد به وجود آورد . انتخاب جنس و رنگ مناسب برای پرده ها از دیگر موارد طراحی پنجره ها برای ایجاد نقطه کانونی در فضای خانه است.

  • شومینه ها

شومینه ها علاوه بر عملکرد گرمایشی که در خانه دارند میتوانند عنصری جهت تزئین و دکوری کردن به شمار روند . طراحی پیشخوان بالای شومینه برای جذاب کردن آن بسیار مهم است . استفاده از متریالی مناسب مانند چوب ، آجر های سنتی یا سنگ های زینتی برای پیشخوان میتواند گزینه مناسبی باشد .  هم چنین تزئین کردن این پیشخوان به وسیله آثار دکوری و تزئینی یا حتی قرار دادن گلدان میتواند این شومینه را به یک نقطه کانونی ممتاز در فضای خانه تبدیل کند .

  • قفسه ها و کتابخانه

طراحی شلف های دیواری از جنس چوب در بازسازی منزل و فضای نشیمن و تبدیل آن به محلی برای قرار دادن آثار هنری و دکوری ، قاب عکس ها و حتی تبدیل آن به یک کتابخانه جمع و جور و مهیج میتواند باعث شود چشم ها در فضای نشیمن به آن نقطه جلب شود .

2 - نقطه کانونی را خودتان بسازید

ایجاد نقطه کانونی در طراحی دکوراسیون داخلی

گاهی هیچ عنصری در خانه نمیتواند به عنوان نقطه کانونی اعمال شود ، در این صورت لازم است که خودتان دست به کار شوید و آن را به وجود آورید .

  • طراحی یک دیوار تاکیدی

برای این کار لازم است یکی از دیوار های خانه در فضای نشمین یا اتاق خواب را به سلیقه خود انتخاب کنید و طراحی متفاوتی با دیگر دیوار های خانه برای آن ایجاد کنید .  این کار ممکن است با ایجاد یک رنگ خاص متفاوت با دیگر دیوار ها صورت بذیرد یا اگر قصد دارید کاغذ دیواری را برای دیوارها برگزینید ، یک کاغذ دیواری متفاوت با دیگر سطوح را برای این کار انتخاب کنید .

  • مبلمان خانه

برای این کار ممکن است یکی از مبلمان اصلی فضای نشیمن را از نظر رنگ یا مدل متفاوت با دیگر مبلمان خانه انتخاب کنید . این کار خود باعث ایجاد یک نقطه کانونی متفاوت توسط مبلمان در خانه میشود .

ایجاد نقطه کانونی در طراحی دکوراسیون داخلی

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات