طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

انواع پارتیشن های اداری

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 23 بهمن 1398 در ساعت 13 : 7 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از المان های معماری که استفاده فراوانی از آنها در طراحی دکوراسیون اداری میشود پارتیشن ها هستند که به دلایل مختلفی میتوان از آنها در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده کرد ولی برای رسیدن به نتیجه دلخواه و هدفی که از پراتیشن ها در فضاهای اداری داریم باید بیشتر با آنها آشنا شویم و با توجه به ویژگی هر کدام از آنها دست به انتخاب بزنیم در همین راستا ما در شرکت معماری و دکوراسیون داخلی هیرادانا در این مقاله سعی کردیم تا با انواع پارتیشن های اداری آشنا شویم و ویژگی های هرکدام از آنها را بررسی کنیم .

پارتیشن ها (partition)  به عنوان جدا کننده فضاها استفاده می شود وانواع مختلفی دارد و با توجه به سلیقه مشتری و سبک مورد نظر و همچنین کاربری محل در انواع مختلف رنگ و متریال و سیستم اجرایی و با نیاز سنجی از محل مورد نظر طراحی و اجرا می شود.

پارتيشن دوجداره

این نوع پارتیشن می تواند از چوب، ام دی اف، آلمنیوم و انواع متریال ها و همچنین با ترکیب چند متریال و در هر ابعادی می تواند اجرا شود و می توان بدون محدودیت ابعاد قسمتی از پنل ها را پنچره و کرکره و ... استفاده کرد و از پنل های تزئینی نیز استفاده کرد. این نوع پارتیشن که ضخامت جداره ی آن حدودا 10-13 سانتی متر است، قابلیت داکت بندی درون خود را دارد و دیگر نیاز به داکت های رو کار و جداگانه ندارد و می توان کابل ها و سیم های برق، تلفن و ... را داخل آن ها تعبیه کرد. این پارتیشن قابلیت تغییر ابعاد و جابه جایی نیز دارد.

پارتیشن های ام دی اف

 نوع اول پارتیشن های دو جداره از  لایه های ام دی اف استفاده می شود که روکش کاری ملامینه روی آن انجام می شود. این روکش نوعی روکش مات است که بافتی مدرن و زیبا دارد و برای طراحی و اجرای دکوراسیون اداری نیز مناسب است. این روکش در برابر سایش، رطوبت و حرارت مقاوم است و همچنین می توان لبه ها را نیز با همان جنس ملامینه پوشاند و با سطح رویی هماهنگ کرد. برای قسمت شیشه های پارتیشن از قاب هایی استفاده می شود که محل نصب شیشه در آن cnc می شود.

انواع پارتیشن های اداری

پارتیشن های هایگلاس

نوع دیگر پارتیشن، های گلاس (high glass)است که نوعی MDF است که با پلکسی گلاس روکش کاری می شود و تفاوت آن با نوع قبلی در براق و درخشنده بودن آن است و مقاومت بالایی دارد.

در این نوع پارتیشن از طرح سندبلاست روی شیشه پارتیشن می توان استفاده کرد که نور و ارتباط بین دو بخش را به وسیله آن می توان تنظیم کرد. این طرح علاوه بر کاربری باعث زیبایی پارتیشن ها نیز می شود.  در این نوع پارتیشن ها می توان از نورپردازی برای قسمت هایی از فضا استفاده کرد که به واسطه متریال های گلاس که نور را به زیبایی انعکاس می دهد، جلوه بصری زیبایی را ایجاد می کند.  برای بخش هایی از فضا با توجه به نیاز سنجی می توان از باکس ها و استندهایی جهت به نمایش گذاشتن محصولات و یا موارد دیگر بهره برد. این قفسه ها می بایست نور پردازی متناسب با خودشان نیز داشته باشند که می توان از نورپردازی که از سقف این باکس ها می تابد استفاده نمود. از موارد مهم در اجرا با این نوع متریال عدم وجود اتصالات بیرونی است. جداره های پارتیشن ها می بایست کاملا به صورت یکدست و عدم دید پیچ و غیره باشد.

انواع پارتیشن های اداری

پارتیشن اداری دوجداره فریم آلومینیم با شیشه سیکوریت نشکن

نوعی دیگر از پارتیشن های مدرن دو جداره با ضخامت حدودا 10 سانتی متر است که سرعت اجرا آن نیز بسیار بالاست.  در این نوع پارتیشن می توان از پرده کرکره میان دو صفحه شیشه ای استفاده کرد همچنین می توان شیشه ها را طبق نیاز سندپلاست مات و راه مات کرد و یا از لوگو تجاری مربوطه استفاده کرد. همان طور که ذکر شد برای این نوع پارتیشن از فریم آلمنیومی استفاده می شود که عملیات آنودایزینگ روی آن انجام شده است که باعث افزایش سختی و مقاومت در برابر خوردگی می شود و همچنین باعث درخشندگی و زیبایی بیشتر آن می شود و به عنوان متریال فینیشینگ استفاده می شود.  این نوع پارتیشن به دلیل وجود نوار سیلیکونی برای لبه اتصال شیشه ها، هم ضد ضربه است و هم عایق صوتی و جریان هوا است.

انواع پارتیشن های اداری

پارتیشن دو جداره آکوستیک

از موارد مهم در اجرای دکوراسیون اداری عدم وجود سرو صدای مزاحم است چون باعث عدم تمرکز کارمندان می باشد. لذا برای حل این مشکل از پارتیشن دو جداره آکوستیک می توان استفاده کرد. در پارتیشن های دوجداره آکوستیکی با بهره گیری از فوم سایلنت و عایق صوتی در پنل های کار شده و همچنین شیشه های دو جداره و چهار جداره با گاز میانی آرگون، از طراحی آکوستیک بهره برد.این نوع پارتیشن ها به لحاظ سرعت اجرا کاملا مشابه پارتیشن های دو جداره است.

انواع پارتیشن های اداری

پارتيشن تک جداره

در برخی از پروژه های بازسازی ساختمان و فضاها امکان اجرای شیشه دو جداره به دلیل سطح اشغال بیشتر یا عدم نیاز، امکان پذیر نیست و یا نیاز به پارتیشن صرفا به عنوان دیوایدر یا جداکننده است. به همین دلیل در اینگونه موارد از پارتیشن تک جداره استفاده می شود که نوعی پارتیشن ظریف تر است و جداره آن باریک تر است. این نوع پارتیشن آگوستیک نیز نیست.

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات