طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

انتخاب رنگ مناسب برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 23 دی 1398 در ساعت 15 : 42 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

برای طراحی دکوراسیون داخلی و بازسازی ساختمان باید به گونه ای عمل شود که هر قسمت در دکوراسیون داخلی منزل از اتاق خواب و فضای نشیمن گرفته تا طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه ، سرویس و حمام به طور جداگانه و با توجه به ویژگی های محیطی طراحی شوند اما طراحی این فضاها در یک شکل و فرم واحد که همان دکوراسیون داخلی آپارتمان و منزل است ، اجرا شود . یکی از فضاهای مهم در منازل ، اتاق خواب ها هستند . برای طراحی اتاق خواب باید به نوع رنگ ، متریال ، نورپردازی ، مبلمان و عناصر فعال در محیط توجه شود تا کیفیت فضا حفظ شود . یکی از نکات مهم در طراحی اتاق خواب ها در تعمیرات ساختمان انتخاب رنگ مناسب برای سطوح داخلی اتاق است . در این مقاله در شرکت معماری و طراحی داخلی هیرادانا به این موضوع خواهیم پرداخت .

1 – رنگ های گرم

انتخاب رنگ مناسب برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب

این رنگ ها برای استفاده در اتاق خواب هایی خاص توصیه میشوند و برای استفاده در اتاق خواب هایی با ابعاد کوچک توصیه نمیشود . این رنگ ها مهیج و پر انرژی هستند و برای اتاق هایی که به منظور استراحت و آرامش تدارک دیده شده اند ، مناسب نیست . از آنجا که این رنگ ها القا کننده ی جنب و جوش و تحرک است برای استفاده در اتاق خواب های نوزادان میتواند مناسب باشد اما باید دقت شود که ترکیب های رنگی مناسبی با آنها در فضای اتاق وجود داشته باشد و استفاده ی زیاد از این رنگ در فضای اتاق جالب نیست. استفاده از رنگ های گرم برای مبلمان خانه در کنار دیوار هایی به رنگ خنثی میتواند محیطی جذاب و دل نشین را به وجود آورد .

2 – رنگ های روشن

انتخاب رنگ مناسب برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب

رنگ های روشن باعث ایجاد حس صمیمیت و آرامش در محیط میشود .  رنگ هایی مانند سبز ، آبی یا صورتی روشن رنگ هایی هستند که برای کاهش استرس و اضطراب در بازسازی ساختمان مفید هستند و به کار بردن آنها برای دیوار های اتاق میتواند فضایی آرامش بخش و راحت را برای استراحت افراد ایجاد کند . همچنین این رنگ ها در فضاهایی که پنجره هایی بزرگ دارند و از نور طبیعی خورشید بهره میبرند فضایی جذاب و درخشان را برای اتاق ایجاد میکند .

3 – رنگ های تیره

انتخاب رنگ مناسب برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب

برای استفاده از رنگ های تیره در فضای اتاق باید محتاطانه عمل کرد .  این رنگ ها اگر به درستی و با رنگ های مناسب محیط یا مبلمان اتاق ترکیب نشوند میتوانند فضایی خسته کننده و افسرده کننده را به وجود آورند که این برای طراحی داخلی منزل  و اتاق بسیار نا مناسب است . اما اگر با رعایت اصول روانشناسانه و دقیق از این رنگ ها مانند رنگ بنفش ، آبی یا قرمز تیره استفاده شود ، اتاقی راحت و آرامش بخش را برای خواب و استراحت افراد ایجاد میکند . هم چنین این رنگ ها برای اتاق خواب های زوجین میتواند فضایی رمانتیک را به وجود آورد .

4 – رنگ های سرد

انتخاب رنگ مناسب برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب

رنگ هایی مانند آبی ، سبز ، صورتی برای ایجاد محیطی آرامش بخش میتواند مفید باشد . اما باید دقت شود که این رنگ ها به تنهایی میتوانند فضای اتاق را سرد و بی روح کنند و باعث بی حوصلگی و کسل شدگی افراد شود . پس باید در کنار این رنگ ها از ترکیب های رنگی مناسب مانند رنگ های خنثی یا رنگ های گرم استفاده کرد تا تضاد بین این رنگ ها بتواند فضایی جذاب و دیدنی را در بازسازی منزل و بلاخص اتاق خواب به وجود آورد .

5 – رنگ های خنثی

انتخاب رنگ مناسب برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب

شاید پرطرفدارترین رنگ برای فضای اتاق خواب رنگ های خنثی باشد .  این رنگ ها مانند سفید ، کرم ، قهوه ای ، بژ ، طوسی و خاکستری رنگ هایی هستند هم برای آرامش رسیدن افراد و استراحت آن ها مفید است و هم برای خلق فضایی راحت و فعال برای کار و تحرک . این رنگ ها میتوانند با تمامی رنگ ها و مبلمان و عناصر خانه ترکیب های مناسبی ایجاد کنند .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات