طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

اصول طراحی نمای ساختمان

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 29 آذر 1396 در ساعت 9 : 50 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

نمای ساختمان | طراحی نمای ساختمان | نما مدرن | نمای کلاسیک | طراحی نما ساختمان | نما کلاسیک | نمای مدرن | بازسازی نما ساختمان | اجرای نمای ساختمان | بازسازی نما

طراحی نما

با در نظر گرفتن وسعت و ارتفاع ساختمان های بلند مرتبه میتوان تاثیر آنها را بر روی خط آسمان و مقیاس مشاهده کرد پس در نتیجه فرم و جزئیات نمای ساختمان باید به گونه ای باشد که تاثیر منفی بر دو مورد ذکر شده نداشته باشد . اولین طراحی هایی که برای ساختمان های بلند مرتبه صورت میگرفت کاملا مشابه با مواردی بود که در معماری سنتی انجام میشد یعنی همراه با تقسیماتی عمودی بود که در قسمت هایی از آن در خط آسمان شهر قرار میگرفت . همچنین الگوهایی که برای پنجره در نظر گرفته میشد به منظور تاکید داشتن بر روی ارتفاع ساختمان با طراحی های مشخص بر روی هم چیده میشدند .

با پیشروی کردن علم و وارد شدن به دنیای مدرن طراحی های سنتی به ندرت از پایه ی ساختمان های حذف شدند و با گذشت زمان تمامی بخش های ساختمان از اصول جنبش و نما مدرن پیروی کرد . طراحی نمای ساختمان های بلند مسکونی بعد از اتمام جنگ جهانی به شکل منفرد و همراه با تکرار تمامی ارتفاع ساختمان را در بر گرفت و تنها در بعضی از بخش ها تلاش میکردند با یک انهنای کوچک در بخش بالایی و یا پایینی ساختمان ها اصلاحاتی را انجام دهند مثل ساختمان لیک شر درایو از آثار معماری میس ون دروهه در شهر شکاگو . اغلب بناهایی که در این جنبش ساخته شده اند بسیار ساده و بدون هیچ گونه تزیناتی ساخته میشدند و به دلیل نداشتن جزئیات از دیگر ساختمان هایی که در اطرافشان وجود داشت متمایز و متفاوت میشدند .

https://hiradana.com/administrator/files/UploadFile/photo_2017-03-06_15-02-48.jpg

طراحی نمای ساختمان

ساختمان های بلندی که در دنیای معاصر ساخته میشوند دارای طراحی های هستند که میتواند با شکل ها و خطوطی انتزاعی بر روی خط آسمان شهر تاثیر بگذارند و به این ترتیب با ایجاد اتصال میان ساختمان ها و خیابان ها در تراز های پایین تر نیز سرمایه گذاری هایی صورت گرفت به این صورت که در تراز کف خیابان فروشگاه ها و مغازه هایی قرار گرفت که بدون هیچ واسطه ای با خیابان ارتباط داشت و در بخشهای بالاتر واحد های مسکونی ساخته میشد که در واقع این خانه ها بدنه ی اصلی ساختمان را به وجود می آوردند . به این شکل امکانی به وجود میاید که با ایجاد یک پایه که رسمیتی ندارد و یک لبه که بسیار فعال و جذاب است نما ساختمان با پیاده رو در گیر شود .

https://hiradana.com/administrator/files/UploadFile/photo_2017-03-06_15-02-39.jpg

در صورتی که محل پیاده رو برای راه اندازی فروشگاه مناسب نباشد میتوان گونه ای دیگر از ساختمان ها را به شکل یک آپارتمان که به سمت بیرون جهت گیری شده است و یا یک خانه ی شهری دو طبقه به وجود بیاید که از مزایای آن بهره مند شدن از ورودی های متفاوت و یا دید مناسب به سمت خیابان است در این صورت ما یک پایه ی کاملا تعریف شده داریم که میتواند خارج از کاربری ساختمان مسکونی توسعه پیدا کند . همینطور این گونه از واحد ها که دارای دسترسی های مجزایی از ساختمان اصلی هستند میتواند به عنوان پارکینگ های مسقف و یا دیگر کاربری ها که نیاز به طراخی نما ندارند استفاده شوند و نما و کاربری آنها از خیابان مخفی بماند .

https://hiradana.com/administrator/files/UploadFile/photo_2017-03-06_15-02-39.jpg

در طراحی و اجرای نمای ساختمان ابزارهای مختلفی وجود دارد که به عنوان الگوها و المان های طراحی نما مورد استفاده و پرداخت قرار میگیرند مثل بالکن ها و یا تراس هایی که عقب نشسته اند و یا حتی پیش آمدگی بام که به منظور حفظ نمای ساحتمان در برابر بارندگی ایجاد میشود که مجموعه ای از این المان ها و موقعیت قرارگیری آنها در نمای ساختمان میتواند ارزش های بصری ساختمان و طراحی نما ساختمان را مورد بررسی قرار دهند پس میتوان اینگونه نتیجه گرفت که اقلیم و موقعیت جغرافیای ساختمان میتواند بر روی برخی از بخش های موجود در نمای ساختمان تاثیر گذار باشد و در آنها تمایز ایجاد کند برای مثال میتوان به کاربرد سایبان های خورشیدی اشاره کرد که در طول روز و یا فصل ها با توجه به زاویه تابش خورشید تغییر میکنند . 

 از پروژه های دکوراسیون لوکس بازسازی و دکوراسیون | بازسازی ساختمان |بازسازی منزل  تعمیرات ساختمان و کابینت آشپزخانه شرکت معماری و دکوراسیون داخلی هیرادانا بازدید فرمایید

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات