طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

استفاده از رنگ های تیره در دکوراسیون آشپزخانه

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 17 اسفند 1398 در ساعت 14 : 47 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

بسیاری از مردم آشپزخانه را قلب یک خانه میدانند. اخیرا بسیاری از افراد طرفدار استفاده از رنگ تیره در دکوراسیون منزل و یا آشپزخانه خود شده اند.

سه اصل مهم را در هنگام طراحی دکوراسیون آشپزخانه با رنگ های تیره باید در نظر گرفت:

  • اول نور پردازی
  • دوم  ترکیب لوازم منزل
  • مبحث تضاد عناصر

اگر این سه اصل را رعایت نکنید تحمل خانه تیره و تاریک دشوار خواهد بود و در واقع شما در طراحیتان موفق نشده اید.

اساسا انتخاب شکل ،رنگ، متریال آشپزخانه  بر سایر دکوراسیون منزل تاثیر چشم گیری میگذارد. انتخاب رنگ یکی از مهم ترین انتخاب ها در دکوراسیون منزل به شمار میرود زیرا تاثیر بسیار مهمی بر روی روحیه افراد میگذارد. این مورد در مورد آشپز خانه صدق میکند زیرا معمولا افراد زمان زیادی را در طول روز در آن سپری میکنند.به کار بردن رنگ های تیره مثل مشکی ، خاکستری ، سرمه ای و... به  محیط آشپزخانه وقار و رسمیت میبخشد. رنگ های تیره مثل رنگ مشکی ،قهوه ای و خاکستری رنگ های لوکس و جذابی هستند. هر رنگ دارای معانی زیادی است که درون آن نهفته است و هر رنگ انرژی خاصی را به محیط خود میبخشد.

استفاده از رنگ های تیره در دکوراسیون آشپزخانه

شاید از نظر برخی افراد استفاده از رنگ تیره برای طراحی دکوراسیون داخلی زیاد جالب نباشد اما این گونه رنگ بندی مزیت هایی هم دارد، مهم ترین مزیت این نوع دکوراسیون چرک تاب بودن اینگونه رنگ هاست، در محیط آشپزخانه همیشه انواع چربی ها و لکه ها وجود دارد بهترین راه حل برای پیشگیری و حل چنین مشکلاتی استفاده از رنگ های تیره در دکوراسیون آشپزخانه است.

ایجاد تضاد و کنتراست در رنگ ها

استفاده از رنگ های تیره در دکوراسیون آشپزخانه

از رنگ تیره به طور مطلق برای دکوراسیون آشپزخانه استفاده نمیشود در واقع طراحی صحیح برای دکوراسیون آشپزخانه های تیره استفاده از رنگ های روشن در کنار رنگ های تیره است.

این تضاد و کنتراست در رنگ باعث زیبا و مدرن شدن فضای داخلی آشپزخانه و ایجاد یک دکوراسیون لوکس میشود. برای مثال میتوانید  دیوار ها، قاب پنجره ها و کفپوش ها را از رنگ های روشن استفاده کرد و کابینت آشپزخانه را رنگ مشکی در نظر گرفت (و یا برای دیوار ها رنگ تیره در نظر بگیرید و کابینت ها را با رنگ روشن طراحی کنید)  پیشنهادی دیگر برای ایجاد تضاد در دکوراسیون استفاده از وسایل دکوری در آشپزخانه است، استفاده از گلدان هایی با رنگ سبز روشن و یا گلهای شاد فضای غم انگیز تیره را خواهد شکست و بسیار جذاب خواهد بود. استفاده از ظروف رنگی و یا ظروف مسی در آشپزخانه هم میتواند ایده ی خوبی برای تعدیل رنگ تیره است. اجرای کابینت آشپزخانه دو رنگ هم یکی دیگر از راه های بدست امدن فضایی تعدیل شده است رنگ چوب در طیف های مختلف به خوبی با رنگ تیره ست میشود.

ایده ای دیگر استفاده وسایل دکوری و یا آویز های تیره بر روی دیوار های روشن میتواند پیشنهاد خوبی باشد البته سعی کنید زیاد محیط آشپزخانه را با وسایل دکوری شلوغ نکنید.

در تمام آشپزخانه های برنده در مسابقات از رنگ تیره ،به عنوان رنگ اصلی برای تنظیم رنگ استفاده شده است.

اگر سبک آشپزخانه شما مدرن است، یکی از روش های انتخاب رنگ در طراحی استفاده از رنگ های طبیعی و خنثی با الهام گیری از طبیعت در یک آشپزخانه مدرن با دکوراسیون رنگ تیره است.

نور پردازی در آشپز خانه های تیره

استفاده از رنگ های تیره در دکوراسیون آشپزخانه

استفاده از نور پردازی در چنین فضا هایی به متعادل شدن آن کمک میکند.  توصیه میشود برای آشپز خانه با دکوراسیون تیره از نور پردازی داخلی استفاده کنید استفاده از نور های مخفی ایده خوبی برای اینگونه دکوراسیون ها است. اینگونه فضا ها با نصب لوستر کوچکتر به نظر میرسد.

معمولا افراد امروزه برای بازسازی منزل و آشپزخانه خود از فرش استفاده نمیکنند اما انتخاب یک فرش زیبا با اندازه کوچک میتواند جلوی زیبا تری را به آشپز خانه شما بدهد استفاده از فرش با رنگ های تیره میتواند جلوه ای خاص به دکوراسیون آشپزخانه شما بدهد .

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات