طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

آشپزخانه کابینت طراحی داخلی

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 10 دی 1398 در ساعت 15 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در بازسازی ساختمان هر کدام از فضاهای داخلی منازل میتوانند دچار تغییر و تحول شوند و به فضایی بهتر برای زندگی کردن تبدیل شوند . برای طراحی دکوراسیون داخلی باید به شرایط و ویژگی های هر فضا توجه شود و هر قسمت را به گونه ای طراحی کرد که انگار تنها برای آن قسمت قرار است بازسازی و نوسازی را انجام دهیم . در کنار این مسئله توجه به ترکیب و هارمونی فضایی باید مورد توجه قرار گیرد تا تعادل محیط به هم نریزد . آشپزخانه یکی از قسمت های مهم در دکوراسیون داخلی منزل است . آشپزخانه فضایی است که مادر خانواده در آنجا پخت و پز غذا را انجام میدهد و با عشق و علاقه محیطی دلنشین و مطبوع را برای سایر افراد خانواده به وجود می آورد . این برای شرکت طراحی داخلی بسیار مهم است که فضای آشپزخانه را به گونه ای طراحی و اجرا کند که حس آرامش و صمیمیت در فضا ایجاد شود و تمام عملکردها و نیاز های خانواده در آشپزخانه برطرف شود و آنها از داشتن چنین فضایی احساسی خوشایند پیدا کنند .

انواع آشپزخانه ها

آشپزخانه L  شکل

آشپزخانه L  شکل

این نوع از آشپزخانه میتواند نقاط کور آشپزخانه را مورد استفاده قرار دهد و فضاهای پرت آشپزخانه را به خوبی پوشش میدهد . در این آشپزخانه میتواند یک دیوار کوتاه و یک دیوار بلند در کنج به یکدیگر متصل میشوند یا ممکن است اندازه های برابری داشته باشند .این نوع دکوراسیون آشپزخانه  برای آپارتمان هایی مناسب است که فضای نشیمن در کنار آشپزخانه قرار دارد و این قضیه کمک میکند که فضای نشیمن بزرگ تر به نظر برسد و برای آپارتمان هایی با متراژ کم مناسب تر است . در این حالت یک فضای جداکننده برای تفکیک فضایی این دو محیط میتواند عامل مهمی در زیبایی خانه به شمار رود .

آشپزخانه U شکل

آشپزخانه u شکل

استفاده از این نوع آشپزخانه برای فضاهای بزرگ و وسیع پیشنهاد میشود چون در اینصورت میتوانید از سه سطح دیوار برای طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه استفاده کرد و فضای بیشتری برای اجرای کابینت در ارتفاع بالا و پایین آشپزخانه برای شما به وجود می آورد . یکی از ایده های جذاب برای این آشپزخانه ها طراحی یک جزیره است که عملکرد پیشخوان را برای کار آشپزی دارد .

آشپزخانه جزیره ای

آشپزخانه جزیره ای

این نوع از پر طرفدارترین و محبوب ترین آشپزخانه های مدرن و امروزی است  که البته برای سبک های کلاسیک در بازسازی ساختمان میتواند زیبایی خاصی را به منزل شما ببخشد . در این آشپزخانه یک میز پیشخوان شبیه یک جزیره در وسط آشپزخانه قرار میگیرد و دیوار های اطراف با وسایل و عناصر مورد استفاده در آشپزخانه با فاصله ای مناسب برای رفت و آمد بین آنها قرار دارد. این جزیره میتواند محلی برای قرار گیری سینک ، اجاق و محلی برای آماده کردن غذا باشد . این نوع از آشپزخانه برای فضاها و آشپزخانه های بزرگ توصیه میشود که هم میتوان از فضا به درستی استفاده کرد و هم چنین استفاده از کابینت ممبران میتواند جذابیت آشپزخانه را بیشتر میکند . با قرار دادن صندلی هایی زیبا دور این جزیره میتوان یک فضای غذاخوری صمیمی و خصوصی تر برای اعضای خانواده فراهم کرد .

آشپزخانه خطی

آشپزخانه خطی

آشپزخانه خطی برای فضاهای کوچک با عرض کم مناسب است و فضا را شلوغ نمیکند . در طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه استفاده از رنگ ها یا متریال های روشن توصیه میشود تا از این طریق به روشنایی فضا و بزرگ نشان دادن آن کمک کند .

آشپزخانه های ترکیبی

در این آشپزخانه میتوان از ترکیب مواردی که در بالا ذکر شد استفاده کرد . این کار باعث میشود که تنوع و انعطاف در فضای آشپرخانه به وجود بیاید . یک آشپزخانه به حالت ال مانند در کنار یک جزیره برای این آشپزخانه باعث میشود بتوان از مزیت های هر دو آشپزخانه استفاده کرد .

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات