طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

آشنایی با مراحل بازسازی نما

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 16 بهمن 1398 در ساعت 14 : 41 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

نمای ساختمان یکی از مهمترین جنبه ها و بخش های ساختمانی است . با توجه به این که نمای یک ساختمان شکل ظاهری و منظره خارجی یک ساختمان را شکل میدهد در واقع نشان دهنده هویت و شخصیت ساختمان و ساکنین خود را بیان میکند .

چنانچه بر خلاف طراحی داخلی و نماهای داخلی یک ساختمان که جنبه خصوصی تر دارد . وجه بیرونی و نمای بیرونی ساختمان برای تمام عابرانی که از کنار ساختمان میگذرند نمایان است و نشان دهنده بخش عظیمی از موقعیت اقتصادی و اجتماعی ساکنین و صاحب ملک است و همچنین نمود بصری میزان نظم طراح ساختمان و ذوق هنری آن میباشد . هرچه نما شکیل و زیباتر باشد جلوه بهتر و زیباتری به سیمای شهری و منطقه خود میدهد  و باعث جذب عابرین و مشتریان در ساختمان های تجاری و اداری میشود .

حال ممکن است بازسازی نما به دلایل مختلفی صورت بگیرد :

  • آسیب دیدگی قسمتی از نما
  • فرسودگی نما
  • از دست رفتن مقاوت نما
  • به جهت نوسازی و دادن جلوه ای تازه به نما
  • تغییر کاربری

تمامی این موارد که به بازسازی نما منتهی میشوند جزییات و پروسه جداگانه و متفاوتی برای طراحی و اجرای نما ساختمان دارند ولی به طور کلی میتوان بازسازی نما را به چند بخش و مرحله اصلی خلاصه کرد که دارای اصول و قواعد مشخص در جهت بازسازی نما هستند .

مرحله اول : برداشت

در این مرحله متخصصین و مهندسین ، نمای حال حاضر را مورد بررسی و برداشت قرار میدهند . این مرحله بسیار مهم و جزیی است به این دلیل که در این پروسه است که معایب و قسمت های نیاز به تعمیر مشخص میشوند . احتمال دارد در بعضی از قسمت ها نیاز به محکم سازی و یا در بعضی از طراحی ها نیاز به آهن کشی مجدد و تعمیر سیستم سازه ای وجود داشته باشد . اگر این مرحله به دست افراد متخصص و کاربلد انجام نشود ممکن است در طی مراحل بعدی مثل اجرای نمای ساختمانی نمای انتخاب و طراحی شده دچار خرابی شود و یا حتی نوع متریالی که در نظر گرفته شده است را با توجه به معیار های خیلی زیادی نشود بر روی ساختمان اجرا کرد و یا از قبل باید نیاز به زیرسازی هایی داشته باشد که از قبل پیشبینی نشده بودند.

آشنایی با مراحل بازسازی نما

مرحله دوم : طراحی

بعد از مرحله برداشت ساختمان مرحله و پروسه طراحی شروع میشود . در طراحی نمای ساختمان اولین موردی که باید به آن توجه کرد ضوابط و مقررات شهرداری است زیرا برای بازسازی نما شما به کسب تاییدیه شهرداری برای نمای جدید خود دارید پس طراح  و گروه معماری که طراحی نما را برعهده میگیرند باید کاملا بر قوانین و ضوابط شهرداری منطقه شما مسلط باشند . حال با دانستن قوانین شهرداری شرکت طراحی و اجرای نما ساختمان با توجه به مسائل و ویژگی های متعددی شروع به طراحی نما میکند . یکی از این مسائل که مهمترین آنها نیز هست نوع کاربری و فعالیتی است که در ساختمان رخ میدهد بسیار واضح است که نمای یک ساختمان مسکونی باید با نمای یک ساختمان تجاری و یا فرهنگی متفاوت باشد . مثلا در یک ساختمان مسکونی نما در عین شیک و منظم بودن باید برای ساکنین آرامش بخش باشد ولی در یک مکان تجاری در طراحی نما اولویت در منحصر به فرد بودن و جلب توجه تمام عابرین است و نما باید این جذابیت را داشته باشد که مشتریان را به داخل ساختمان بکشد . علاوه بر اینها مسائلی مانند همسایگی و نوع نماسازی مرسوم شهر و منطقه شما مهم است که باید به آن ها هم بسیار توجه کرد . مسائل اقتصادی و بودجه ای که شما برای بازسازی نمای ساختمان خود در نظر میگیرد هم در این مرحله بررسی و لحاظ میشود و طراحی باید با توجه به بودجه شما شکل بگیرد .

آشنایی با مراحل بازسازی نما

مرحله سوم : انتخاب و خرید متریال

این مرحله که بخشی از آن که به انتخاب کلی متریالهای  نما اختصاص داده شده است در مرحله طراحی انجام میشود و برای مثال توجه به اینکه چند درصد از چه نوع متریالی در شهرداری منطقه شما قابل قبول است در مرحله طراحی صورت میگیرد ، مثلا در بعضی از مناطق استفاده از چوب تنها 15 درصد پذیرفته میشود و در دیگر مناطق امکان استفاده از چوب تا 45 درصد هم مجاز است . معمولا کارفرماها پیش زمینه درستی از هزینه های متریال های موجود در بازار ندارند و وقتی به این مرحله میرسند متوجه میشوند که هزینه ها بسیار بیشتر از بودجه درنظر گرفته شان تمام میشود . یک شرکت بازسازی نمای حرفه ای در زمان عقد قرارداد با توجه به بودجه شما یک پیش فاکتور با تلورانس 10 تا 20 درصدی از 0 تا 100 طراحی تا اجرا در اختیار شما قرار میدهد و شما میتوانید یک پیشبینی از تمام هزینه ها  و قیمت های متریال هایی که میخاهید استفاده کنید داشته باید و برای  شما بسیاری از مسائل و هزینه ها روشن میشود و میتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید .

مرحله چهارم : اجرا

پس از مراحل طراحی و خرید متریال ها نوبت به اجرای نما میرسد . اجرای یک نمای بازسازی شده بسیار حساس است با توجه به معیاب و خرابی هایی که نمای قبلی ساختمان بر روی ساختمان گذاشته است امر بازسازی نما در مرحله اجرا بسیار سخت و مهم میباشد که از پس هر اکیپ اجرایی بر نمی آید . علاوه بر اینها طرح هایی ممکن است برای ساختمان شما طراحی و انتخاب شود که نیاز به تیم حرفه ای داشته باشد و یک تیم معمولی نتواند از پس جزییات و دیتیل های نما بربیاید ، بهتر است از همان شرکت و تیمی که کار طراحی نما را انجام داده اند مشاوره بگیرید و یا از تیم اجرایی آنها برای کار خود استفاده کنید . باز باید این مورد را در نظر بگیرید که اگر تیم خوب و حرفه ای برای اجرای نمای خود انتخاب نکنید به احتمال بسیار زیاد کار تمام شده نمای ساختمان شما اختلاف بصری زیادی با طرح های سه بعدی که در مرحله طراحی دیده اید داشته باشد  حال چه طراحی نمای شما در سبک طراحی نمای مدرن  باشد و یا در در سبک طراحی نمای کلاسیک  . علاوه بر اینها هزینه های اجرا هم بخش مهمی از کل بودجه شما را در بر میگیرند که همانطور که گفتیم بهتر است با یک شرکت معتبر بازسازی نما همکاری کنید تا از قبل هزینه های ناشی از اجرا برای شما تا حدودی روشن شود .

آشنایی با مراحل بازسازی نما

9 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
l[dn : خیلی عالی بود
0 0
جامع و کامل بود. فقط در خصوص نحوه اجرا و مراحل کاری اجرا هم توضح بدین عالیه.
مدیریت : پاسخ
0 0
بله حتما هر سوال دیگری داشتید با شماره های ما تماس حاصل فرمایید
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات