طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

آشنایی با قرنیزهای متداول در طراحی داخلی

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 25 مرداد 1399 در ساعت 10 : 43 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

شاید یکی از سوالات متداولی که امروزه از طراحان دکوراسیون داخلی پرسیده می شود ، استفاده یا عدم استفاده از قرنیزها باشد. پس برای رسیدن به جواب این سوال و آشنایی کامل با قرنیزها با ما در شرکت معماری هیرادانا همراه باشید و این مقاله را از دست ندهید.

در ابتدا اگر بخواهیم خیلی کوتا به این پرسش پاسخ دهیم باید بگوییم که قرنیزها علاوه بر زیبایی که منزل شما می بخشند از دیوارهایتان محافظت می کنند پس استفاده از آن ها بسیار پیشنهاد می شود.

به طور کلی قرنیز به نوارباریکی گفته می شود که امروزه با رنگ ها و جنس های متنوع و مختلفی در بازار عرضه می شوند. این نوار باریک مثل یک قاب دور تا دور منزل شما را می پوشاند و باعث پوشش اتصال دیوارها به زمین می شود.

قرنیزها در پایین ترین قسمت دیوار اتاق خواب ها ، سالن نشیمن ، پذیرایی آشپزخانه و راه پله نیز به کار می روند و کار اصلی آن ها حفاظت دیوارها از نفوذ آب و رطوبت از کف می باشد.

همچنین از دیگر کارهایی که این قرنیزهای زیبا و خوشگل انجام می دهند می توان به جلوگیری از صدمات ناشی از ضربه ی اجسام و وسایل به دیوارها اشاره کرد.

اگر شما هم با سیم ها و کابل های پراکنده در گوشه کنار دیوارهای منزلتان مشکل دارید یکی از راه حل های بسیار کاربردی و در عین حال زیبا و جذاب که به شما پیشنهاد می شود استفاده از همین قرنیزها است. همچنین این قرنیز ها فضای منزلتان را بزرگ تر جلوه می دهند.

آشنایی با قرنیزهای متداول در طراحی داخلی

و اما چند نوع قرنیز داریم؟

همان طور که گفته شد این نوار باریک جذاب و خوشگل از جنس های مختلفی ساخته می شود که عبارتند از چوب ، ام دی اف ، سنگ ، پی وی سی و پلی استایرن.

قرنیز از جنس چوب

اگر می خواهید با استفاده از قرنیزها حس گرمای بیشتری را در خانه به وجود آورید ، قرنیز جنس چوبی بهترین گزینه است همچنین قابل استفاده در تمامی فضاها می باشد. این نوع به خاطر طرح بجسته های که دارد بسیار زیبا است و اجرای دکوراسیون داخلی خانه شما را شیک و چشمگیر جلوه می دهد.

قرنیز از جنس ام دی اف

این جنس از قرنیزها در دسته ی پر کاربردترین ها قرار گرفته و با روکش طرح چوب تزیین و پوشانده می شوند. از آن جایی که نصب این قرنیزها نسبت به قرنیزهای جنس چوبی آسان تر است ، از قیمتی مناسب تری هم برخوردارند. پس اگر به استفاده از محصولات چوبی علاقه مندید اما همواره می خواهید که از قیمت مناسب برخوردار باشد ، این گزینه نیز انتخاب بهتری برای شما به حساب می آید.

آشنایی با قرنیزهای متداول در طراحی داخلی

قرنیز از جنس سنگ

قرنیزهای سنگی از قدیمی ترین قرنیز ها به شمار می روند و معمولا از سنگ های مرمر و تراولتن ساخته می شوند. اگر در طراحی کف منزل شما از سنگ استفاده شده است ، به کار بردن قرنیز سنگی یک گزینه ی بسیار مناسب است که شما می توانید به وسیله آن یک هارمونی بسیار جذاب را در طراحی منزل خود به وجود آورید.

قرنیز از جنس پی وی سی

یکی از انواع محبوب و پر طرفدار در بین قرنیزها ، قرنیز های پی وی سی هستند. این قرنیز ها آسان نصب شده و بسیار مقاوم اند همچنین قیمت کمی دارند و به همین علت بهترین گزینه برای مکان های پر رفت و آمد به حساب می آیند.

آشنایی با قرنیزهای متداول در طراحی داخلی

قرنیز از جنس پلی استایرن

برای طراحی داخلی مدرن  منزل خود از قرنیزهای پلی استایرن استفاده کنید. این نوع قرنیزها به یکی از پرطرفدارترین ها در بازار تبدیل شده اند که صد در صد ضد آب هستند. همچنین از مقاومت بسیار بالایی در برار ضربه برخوردار هستند و قابل شست و شو اند.

چه رنگ قرنیزی را انتخاب کنیم؟

به طور کلی انتخاب رنگ این قرنیزها بستگی به سلیقه ی هر شخص و رنگ دکوراسون منزل او دارد اما ست کردن رنگ قرنیزها با رنگ دیوار ، مبلمان ، در ورودی ، شومینه و ... طراحی داخلی منزل شما را بسیار شیک تر و چشمگیر تر جلوه می دهد. همچنین اگر کف پوش روشنی دارید برای ایجاد جذابیت بیشتر از قرنیز تیره تر استفاده کنید تا با به وجود آوردن تضاد رنگی ، به جلوه ی هر دو اضافه شود

 

8 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات