طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

آشنایی با طراحی و اجرای نمای کلاسیک

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 24 دی 1398 در ساعت 12 : 56 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در طراحی و اجرای نمای ساختمان میتوان سبک های مختلف و مصالح گوناگونی را برای این کار در نظر گرفت . سبکی که در چند سال اخیر در شهر تهران در نمای ساختمان بسیار طرفدار پیدا کرده است ، نمای کلاسیک یا به اصطلاح رومی است . سبک کلاسیک سبکی است که در طراحی دکوراسیون داخلی و ایجاد دکوراسیون لوکس در منازل کاربرد دارد و میتوان برای نمای ساختمان نیز از آن استفاده کرد. در این مقاله در شرکت معماری هیرادانا قصد داریم با این سبک از نماسازی ، ویژگی ها و مزایا آن آشنا شویم .

1 - ویژگی ها و المان های نمای کلاسیک

  • استفاده از ستون های متعدد برای تزئین نمای ساختمان
  • طراحی نمای ساختمان با استفاده از قوس ها و منحنی ها در قطر های کوچک و بزرگ
  • حضور عناصری مانند کتیبه ، هلال ها ، سر ستون ها
  • طراحی های خاص برای قاب های پنجره ها

2 - شاخصه های نمای کلاسیک

آشنایی با طراحی و اجرای نمای کلاسیک

دکوراسیون داخلی منازل و نمای بیرونی ساختمان هایی که از سبک کلاسیک استفاده میکنند بازمانده ای از دوران یونان و روم باستان هستند . معماران آن زمان سعی در این داشتند که سبک کلاسیک را در سه جز مهم و اساسی تحت عنوان استحکام و استواری ، زیبایی و سودمندی به نمایش بگذارند . این سه اصل نیز در دوران معاصر و در نماسازی های کلاسیک رعایت میشود . این سه اصل توسط ویژگی هایی که گفته شد در طراحی و اجرای نمای کلاسیک و با ایحاد تقارن و رعایت تناسبات به کار برده میشود .

3 - مصالح مورد استفاده در نمای کلاسیک

آشنایی با طراحی و اجرای نمای کلاسیک

عمده مصالحی که در طراحی نمای کلاسیک  استفاده میشود عبارتند از سنگ های تراورتن ، گرانیت و مرمر و در کنار این مصالح از سیمان سفید نیز میتوان در اجرای نماهای کلاسیک استفاده کرد . دلیل استفاده از زیاد از سنگ به عنوان یک متریال شاخص در نمای ساختمان های کلاسیک این است که این سبک از یونان و روم باستان الگو برداری شده است و معماری این دو، سنگ را به عنوان متریال اصلی در ساختمان های خود از جمله کاخ ها ، منازل مسکونی ، معابد ، مدارس و کاربری های دیگر استفاده میکرده است.

4  - رنگ در نمای کلاسیک

آشنایی با طراحی و اجرای نمای کلاسیک

همانطور که گفته شد سنگ متریال اصلی نماهای ساختمان های کلاسیک هستند .  رنگ هایی که برای این سنگ ها انتخاب میشود محدود به رنگ های سفید ، قهوه ای ، کرم ، بژ ، برنزی و یشمی است .  میتوان گفت رنگ غالب در نماهای کلاسیک رنگ های خنثی هستند . رنگ های خنثی در نما این قابلیت را دارند که ترکیبات متنوع و مختلفی را ایجاد کنند تا با تمام المان ها و عناصر تناسب داشته باشند . ضمن این که این رنگ ها شکوه و تجمل بیشتری را برای ایجاد دکوراسیون لوکس به ارمغان می آورند.

.

9 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات